خانه > مقالات > اینترنت اشیا

IoT in 2020

اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۰، ۵ موردی که شما باید بدانید

صبا هاشمی راد  

با پیشرفت این فناوری ، افراد و سازمانها می توانند از دستگاههای اینترنت اشیا برای افزایش بهره وری و سودآوری استفاده کنند. در اینجا ۵ روند اینترنت اشیا  که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ مشاهده شود، بیان شده است.

اینترنت اشیا” یا IoT در اواسط یکی از انقلابی ترین لحظه های برقراری ارتباط قرار دارد.  اینترنت اشیا با اتصال همه اشیا در جهان به یکدیگر، به اوج منطق خود در اینترنت دست می یابد. ما می توانیم اثرات آن را در زندگی و مشاغل خود مشاهده کنیم.

تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه به ما اجازه دهند که کارهایی بیش از ارتباط با یکدیگر را انجام دهیم. آنها موقعیت مکانی ما را ردیابی می کنند ، بر سلامتی ما نظارت می کنند ، نیازهای ما را یاد می گیرند و ما را به دستگاه های دیگر متصل می کنند. این پدیده ای است که بر نحوه تولید ، بازاریابی و رشد همه مشاغل تأثیرگذار است.  چیزی که این مجموعه نیاز دارد،  پیش بینی و داده است. بنابراین ، در اینجا پنج مورد وجود دارد که باید در مورد اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۰ بدانید. و از آنها برای تصمیم گیری دقیق تر درباره تجارت خود استفاده کنید

 

۱- دستگاه های خانگی هوشمند به دفتر منتقل می شوند

دستگاه های هوشمند اینترنت اشیا در خانه محبوبیت پیدا می کنند. پیش بینی می شود تعداد خانه های هوشمند در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۱ به ۲۸٪ از کل خانوارها برسد. بخشی از روند صعودی ناشی از سقوط قیمت دستگاه است. اما ، ترجیحات بازار نیز تغییر می کند. هزارها نفر عاشق خانه هوشمند هستند. این تحسین آنها باعث می شود صاحبان املاک به سیستم های حرارتی هوشمند و سیستم های امنیتی در خانه ها و بازسازی های جدید ادغام شوند. لازم به ذکر است ، فناوری های خانه های هوشمند سازگار با محیط زیست هستند و به صرفه جویی در هزینه های انرژی کمک می کنند. اما ، این مزایا دیگر منحصر به خانه نیست. مشاغل نیز می توانند از اتوماسیون اداری نیز بهره مند شوند. در سال ۲۰۲۰ ، شرکت های بیشتری به همین دلایل تکنولوژی را برای دفتر به کار می گیرند.

صاحبان مشاغل می توانند مصرف انرژی ماهانه را با روشنایی هوشمند و حسگرها کاهش دهند. دوربین های زنگ ها و قفل های ویدیویی هوشمند به شما امکان دسترسی از راه دور برای کارمندان را می دهد. تجارت شما را نیز ایمن تر می کند. سیستم حرارتی هوشمند با تنظیمات درجه حرارت دفتر و صرف کمترین زمان برای گرم کردن و خنک کردن ، هدر رفت انرژی را کاهش می دهد.

 

۲- رشد عمده اینترنت اشیا در بهداشت و درمان

صنعت اینترنت اشیا برای بهداشت و درمان مناسب است. این یک بازار رو به رشد ، بسیار تنظیم شده و وابسته به فناوری است. امروزه بسیاری از بیمارستانهای “هوشمند” از دستگاه های اینترنت اشیا برای نظارت از راه دور بیمار از طریق حسگرهای پوشیدنی و بهداشتی استفاده می کنند. سیستم های مانیتورینگ یکپارچه اکنون می توانند بیماران ، کارمندان و تجهیزات مانند “GPS داخلی” را ردیابی کنند. این امر باعث افزایش منابع و صرفه جویی در هزینه می شود. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی همچنین از دستگاه های کوچک قابل هضم (“قرص های هوشمند”) استفاده می کنند که داده ها را در مورد اثربخشی داروها منتقل می کنند و منجر به تصمیم گیری بهتر در مورد مراقبت از بیمار می شوند.

به دنبال صنعت مراقبت های بهداشتی برای اتخاذ دستگاه های اینترنت اشیا بیشتر برای ساده سازی فرایندها ، کاهش هزینه ها و افزایش مراقبت از بیمار باشید. افزایش سرمایه گذاری همچنین بازارهای مرتبط (مانند فیزیوتراپی و خانه های سالمندان) را به سمت اتخاذ فناوری مشابه برای ادغام در بیمارستان ها سوق خواهد داد.

با پیشرفت این فناوری ، افراد و سازمانها می توانند از دستگاههای اینترنت اشیا برای افزایش بهره وری و سودآوری استفاده کنند

 

۳-اتحاد همه چیز با اینترنت اشیا تقویت خواهد شد

هر ساله تعداد فزاینده ای از دوربین ها ، لوازم و حسگرهای اینترنت اشیا استفاده می شود و سال ۲۰۲۰ روند رشد مداوم را ادامه خواهد داد. پیش بینی جدید شرکت IDC  تخمین می زند ، تا سال ۲۰۲۵ ، بیش از ۴۱ میلیارد دستگاه متصل وجود خواهد داشت که ۸۰ زیتابیت داده تولید می کنند. ارزش دستگاه های متصل در داده های آنها نهفته است. در آن مقیاس ، انسان برای انجام تجزیه و تحلیل و تفسیر باید به هوش مصنوعی تکیه کند اگر نتوانید از .اتصال دستگاهها برای بهینه سازی تجربه کاربر ، صرفه جویی در مصرف انرژی یا ایجاد کارآمدتری فرآیندها استفاده کنید ، فایده ای ندارد.

با شرکت هایی مانند آمازون و مایکروسافت که فن آوری های رقابتی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را توسعه می دهند ، به دنبال نفوذ بیشتر در صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی و کامیون سازی در سال ۲۰۲۰ باشید. سیستم های کسب و کارها باید فرآیندهای خود را ارزیابی و حسابرسی کنند تا ببینند این سرویس های هوش مصنوعی بیشترین مزایا را از کجا بدست می آورند.

 

۴- چند اصلاحات امنیتی فدرال

با توجه به اینکه استیضاح محور تمرکز سال ۲۰۲۰ خواهد بود ، کنگره روی مقررات اینترنت اشیا تمرکز نخواهد کرد. این بدان معنی است که قانون ارتقاء امنیت سایبری اینترنت اشیا در سال ۲۰۱۹ معرفی شده در مارس گذشته احتمالاً قانونی نخواهد شد. این قانون تلاشی برای حفاظت از امنیت دولت با تعیین استانداردهای تولید اینترنت اشیا برای کلیه فروشندگان دولت است. دولت امیدوار بود که تعیین استانداردهای امنیتی تأثیر چشمگیری در بازارهای مصرف داشته باشد ، زیرا سایر تولید کنندگان دستگاه ، دستورالعمل های مشابه را اتخاذ کرده اند ، اما این لایحه آن را از سنا خارج نکرده است.

با این وجود ، این به معنای اقدام علیه امنیت اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۰ وجود نخواهد داشت. ممکن است این مسئله هنوز در سطح ایالتی وجود داشته باشد. در واقع ، کالیفرنیا قبلاً نیز عمل کرده است. SB 327 که از اواخر سال ۲۰۱۸ به تصویب رسیده است ، اولین قانون امنیتی اینترنت اشیا در کشور شده است. این امر به تولیدكنندگان نیاز دارد تا از اقدامات امنیتی خاص مانند نیاز به مصرف كنندگان برای تغییر رمزهای عبور از كارخانه ، پیروی كنند. سازندگان دستگاه باید به عدم عملکرد دولت فدرال توجه کنند و استانداردهای خود را در نظر بگیرند. مشاغل عاقلانه می توانند از پیش بینی منحنی جلو بروند و استانداردهای خود را در انتظار مقررات آتی وضع کنند.

 

۵- فعال سازی صدا خاموش می شود

فعال سازی صدا با ظهور برنامه های جدید برای مصرف کنندگان و مشاغل ، در سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه خواهد یافت. آخرین تخمین های تحقیقات بازار تا سال ۲۰۲۳ وجود دارد ۸ میلیارد دستیار صوتی دیجیتال در حال استفاده است. به دلیل عوامل مختلف در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود. این فناوری در حال پیشرفت است. نرم افزار تشخیص صدا دقیق تر است ، و اکنون می تواند بین صداهای فردی تمایز قایل شود و به چندین کاربر امکان استفاده از همان دستگاه را می دهد. عامل دیگر این است که تشخیص صدا یک ویژگی نسبتاً ارزان برای اضافه کردن است. از دید سخت افزاری ، تولید کنندگان فقط به دسترسی یا اضافه کردن میکروفون به یک دستگاه نیاز دارند. بنابراین ، این فناوری یک ویژگی افزودنی آسان برای تقریباً هر وسیله خانه یا محل کار است. هرچه مصرف کنندگان در تعامل با دستیار صوتی هوش مصنوعی در خانه های خود راحت تر شوند ، آشنایی آنها این فناوری را به سمت تنظیمات کار سوق می دهد.


منابع