خانه > مقالات > تکنولوژی

١٠ تکنولوژی برتر سال ٢٠١٨

فریک خچومیان  

سال ٢٠١٨ است و همه منتظرند تا روندهای پیشرفت فناوری را بدانند. تکنولوژی سریع ترین بخش در حال رشد بازار است، و با تکامل فناوری های جدید برای کمک به کسب و کار به طور موثر عمل می کند. در اینجا لیستی از ١٠ روند برتر تکنولوژی در سال ٢٠١٨ است تا آینده شما نیاز های کسب و کار را اثبات نماید.

۱) داده های حجیم

داده های بزرگ طی سال های اخیر همواره جزو مهمترین تکنولوژی ها بوده است. این تکنولوژی با فناوری های مدیریت داده در سال ۲۰۱۷ مرتبط شده است، اما یک عضو جدید در قالب بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده است. شرکت های چند ملیتی و شرکت های بازاریابی دیجیتال برای تجزیه و تحلیل داده ها و پردازش داده ها به این تکنولوژی احتیاج پیدا خواهند کرد. بخش تجزیه و تحلیل داده ها به کسب و کار کمک می کند تا اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و مشتری های بیشتری را جذب کند. داده های بزرگ ارتباط خود را با فناوری های آینده حفظ خواهد کرد.

۲) محاسبات ابری

سازمان تجارت هر روز ترابایت هایی  از داده ها را که باید مرتب، منظم و بازگردانده شوند، ذخیره می کند. یک کامپیوتر معمولی نمی تواند حجم زیادی از داده را ذخیره کند که باعث افزایش فشار برای حرکت به سوی ابر شود. ابر با بهره گیری از صرفه جویی در وقت و پول، بهره وری سازمان را افزایش خواهد داد. ابر ارزان، قابل اعتماد برای پشتیبان گیری امن است، و مدیریت منابع را آسان می کند. ابر و اتوماسیون آن با تکنولوژی های جدید آینده که سود را نصیب سازمان می کنند، همکاری خواهد کرد.

۳) اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء رویای خانه های هوشمند، دستگاه ها، اتومبیل ها و مکان های کاری را به واقعیت تبدیل کرده است. با تمرکز بر نرم افزار سخت افزار-محور و سیستم عامل، می تواند راه حل های قانع کننده ای را برای مشکلات در زمان واقعی ایجاد کند. اینترنت اشیاء با Edge computing ادغام شده و طیف وسیعی از برنامه های  IoT (اینترنت اشیاء) را فعال می کند. Edge computing توانایی برنامه کاربردی IoT را برای شناسایی موانع، شناسایی وجه و امنیت، بهبود خواهد بخشید.

۴) نرم افزار سازمانی

شرکت ها همواره به نرم افزار فکر کرده اند، که می تواند به صرفه جویی در منابع و زمان کمک کند. نرم افزار سازمانی، اطلاعات کسب و کار را برای تکمیل پرس و جوهای SQL با استفاده از تشخیص صدا تکامل خواهد داد. نرم افزار Power BI مایکروسافت امکانی را فراهم می کند برای پرسش سوال در هر دو فرمت صوتی و نوشتاری. این، سیستم ERP پیشرفته و اتوماسیون بازاریابی را تشویق خواهد کرد تا بسیاری از فرایندهای IT را تغییر دهد که باعث آسان شدن کار کارمندان و بهبود تجربه مصرف کننده خواهد شد.

۵) هوش مصنوعی

هوش مصنوعی همراه با یادگیری ماشین، نیروی غیرقابل توقف در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته آن، به  فناوری های دیگر برای ساخت نرم افزار پیچیده کمک خواهند کرد. هوش مصنوعی Commoditized در پردازش زبان طبیعی، سیستم رایانه ای و سیستم های توصیه دهنده کار خواهد کرد. هوش مصنوعی محاوره ای در سراسر حوزه هایی مانند زنجیره تامین، فروش، تولید و بیمه وجود خواهد داشت. آمازون الکسا بهترین نمونه از نرم افزار هوش مصنوعی است.

۶) فناوری بلاکچین

تمایل به خرید Cryptocurrency دچار دگرگونی در جهان است و بازار ارز دیجیتال در حال رشد است. تکنولوژی بلوکچین همراه با Cryptocurrency تبدیل به یک غافلگیری عظیم برای بسیاری از مردم شده است. این تکنولوژی، تشویق کننده آنلاین ، دیجیتال اکوسیستم توزیع شده است که بخش مالی را به شدت تغییر خواهد داد. این تکنولوژی برای تبادل Cryptocurrency استفاده می شود، اما در آینده، به منظور بهبود در راحتی هر مشتری عمل خواهد کرد.

۷) امنیت سایبری

تقاضا برای امنیت سایبری به دلیل کلاهبرداری ها و تقلب های آنلاین افزایش یافته است. سال ۲۰۱۷ به حملات سایبری متمایل بود و کمبود امنیت سایبری به کل جهان دامن زده بود. عواقب، توجه را معطوف به اهمیت شبکه امن، حفظ حریم خصوصی و امنیت کرده است که می تواند توسط کارشناسان امنیتی سایبری ارائه شود.

مهاجمان سیستم عامل و تکنولوژی های محبوب را که دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند، هدف قرار خواهند داد. اگر این فن آوری به تمام ظرفیت هایش عمل شود، می توانیم پیشرفت هایی در شبکه ها، بلوکچین های IoT، تکنولوژی های سه بعدی و رایانش ابری مشاهده کنیم.

۸) کمک های مجازی

فن آوری کمک مجازی تصمیم رای برای تعامل نام تجاری خواهد بود. الکسا و اکو آمازون، ثابت کرده اند که رهبران بازار فعلی در جهان کمک های مجازی هستند. پیشرفت ها می توانند  به تکنولوژی موجود با ادغام با شرکت های فن آوری کمک صوتی و ارائه دهندگان رسانه ها اعمال شود. Chatbot ها یکی از برند های پیشرفت تکنولوژی هستند که می توان برای ارائه پاسخ سریع و دسترسی شبانه روزی و ۷ روز هفته به مشتریان استفاده کرد.

۹) واقعیت افزوده

واقعیت افزوده یک فن آوری است که یک تصویر کامپیوتری را در مقابل کاربر قرار می دهد که یک دید کلی از واقعیت را ایجاد می کند. بر خلاف واقعیت مجازی، از محیط موجود استفاده می کند و اطلاعات جدیدی را بر روی آن قرار می دهد. فیلترهای چهره خنده دار Snapchat و اموجی های Iphone X بهترین روش برای توصیف واقعیت افزوده هستند. Kit واقعیت افزوده  اپل کار بسیاری از توسعه دهندگان را برای استفاده از این فناوری در تلفن ها، نرم افزار و غیره ساده خواهد کرد. برند هایی مانند آمازون با واقعیت افزوده(AR) شروع به کار کرده اند.

۱۰) چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی چشم انداز بسیاری از صنایع تولید یک محصول را تغییر خواهد داد. HP چاپگرهای ۳ بعدی خلق کرده است که قابل حمل و آسان برای استفاده هستند. چاپ سه بعدی می تواند جهان را با ایجاد تصاویر قابل لمس، عضوهای بدن انسان، گچ گیری سبک وزن و طولانی مدت برای استخوان های شکسته و وسایل نقلیه ایمن و محکم تر، تغییر دهد. همچنین طراحی و نوآوری در بخش های مختلف را افزایش خواهد داد. چاپ سه بعدی با صرفه جویی در وقت و پول، بازار را مختل خواهد کرد. تکنولوژی در حال حاضر گران است، اما زمانی که قیمت سقوط خواهد کرد، قابل دسترسی خواهد بود.


منابع