خانه > مقالات > اینترنت اشیا

اینترنت اشیا تجارت

پنج راهی که آیوتی تجارت امروزه را متحول می کند

فریک خچومیان  

آیوتی همچنان به سرعت در حال پیشرفت است، اندرو هابز روش های کلیدی آن که دنیای کسب و کار را تکان می دهد، بررسی می کند.

تجارت اینترنت می گوید

تقریبا هر جنبه ای از زندگی ما، اکنون داده هایی را تولید می کنند. ساعتهای هوشمند هر گامی را که برمیداریم پیگیری می کنند و ضربان قلب ما را حس می کنند. گوشی های هوشمند در جیب های ما، مکان ما را در هر لحظه، سرگرمی های ما، جایی که ما در تعطیلات میرویم و آنچه ما تفکر خرید آن را داریم، می دانند.

برخی از این بینش ها، به مشتری و برخی دیگر به سازنده محصول، سود می رساند. در نهایت، همه ما در حال تبدیل شدن به یک دنیای آیوتی هستیم که بیشتر به نفع همه است – به زندگی روزمره ما کمک می کند و ما را به چیزها و افرادی که برای ما اهمیت دارند مرتبط می سازد.

استفاده از چنین فن آوری در دنیای کسب و کار، متفاوت نیست. دستگاه های آیوتی  اطلاعات را برای نظارت بر پروسه های مهم ثبت می کنند و داده ها را انتقال می دهند، بینش جدیدی به ما می دهد، کارایی را افزایش می دهد و شرکت ها می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

آنها به سازمانها می گویند که واقعا چه اتفاقی می افتد، به جای آنکه که آنها تصور کنند یا امیدوار باشند که اتفاق می افتد. و داده هایی که جمع آوری می کنند، برای ابزارهای تجزیه و تحلیل و سیستم های AI متمرکز می شوند، که می توانند الگوهای استفاده یا رفتار که قبلا پنهان شده بودند شناسایی شوند.

بازار آیوتی  – که شامل سخت افزار، نرم افزار، ادغام سیستم و خدمات داده و مخابرات می باشد، انتظار میرود تا سال ۲۰۲۱ به ۵۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد. این رقم نشان دهنده افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی ۲۳۵ میلیارد دلاری است که در سال ۲۰۱۷ خرج شد.

شرکت های بیشتری نسبت به دو سال پیش شاهد آزمایشهای مفهومی هستند. و تعداد مشتریان شرکت در نظر گرفته شده در مورد موارد استفاده جدید در ۲۰۱۸ در حدود ۶۰ درصد است، در مقایسه با کمتر از ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۶٫

در همین حال، بر اساس گزارش جدید تحلیلگران موتور Market Research Engine، پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۲، بازار صنعت اینترنت اشیاء (آیوتی) بیش از ۱۷۶ میلیارد دلار باشد.

اگر شما در نظر بگیرید که چگونه فناوری آیوتی می تواند در شرکت یا سازمان شما مورد استفاده قرار گیرد، بسیار مهم است که بدانید چگونه در حال حاضر استراتژی و عملکرد در جای دیگر را متحول می کند.

در اینجا پنج راه کلیدی وجود دارد که آیوتی  امروزه قادر به تحول موفق دیجیتال است.

۱) بینش کسب و کار و تجربه مشتری بهبود یافته

تجهیزات ارتباطی در زمینه تولید، حمل و نقل هوایی، زنجیره تامین، کشاورزی، مراقبت های بهداشتی و بسیاری از صنایع دیگر، موجب ایجاد جریان بیشتر داده ها و پتانسیل تحلیلی می شود، بدین معنی است که شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتری در مورد عملیات تجاری خود و نحوه استفاده مشتریان از محصولات یا خدمات  بدست آورند.

در بسیاری از موارد این سیستم عامل توسط سازندگان cloud ارائه شده توسط مایکروسافت لاورو، AWS، آی بی ام و گوگل (همراه با صدها نفر از فروشندگان متخصص) فعال شده است، اما در حال حاضر نیز در برخی از صنایع، تلاش برای کاهش پنهانی (و دیگر نقاط ضعف) معرفی شده با تکیه بر مراکز داده شخص ثالث از راه دور وجود دارد.

هنگامی که یک شرکت متوجه شود چگونه مشتریان خود از محصولات خود استفاده می کنند، می توانند بهتر نیازهای خود و بهبود تجربه مشتریان خود را برآورده کنند.

به طرق مختلف، صنعت خرده فروشی در پیشروی تغییرات تکنولوژیکی در این منطقه قرار دارد – با نیاز به تغییر که به طور گسترده ای در سقوط بسیاری از نام های خانوادگی گزارش شده، منعکس شده است. در همین حال، مانند Ocado و آمازون در استراتژی مبتنی بر داده ها رشد کرده است.

آینده خرده فروشی در ارتباط با مشتری و کاهش اصطکاک برای آنهاست. ذهنیت “نیاز به آن” در حال حاضر از مشتریان امروز، راحتی بیشتر نسبت به وفاداری به برند، با بسیاری از مشتریان به خرید آنلاین کمک می کند.

کسانی که سهام در فروشگاه های فیزیکی دارند نیز باید نوآوری کنند. توصیه های پیش بینی شده و اتاق های مناسب هوشمند اکنون یک واقعیت هستند –با AR ، آیوتی و AI برای تحول صنعت بعدی تنظیم شده است.

پیوند بین تکنولوژی آیوتی و تجربه بهبود یافته مشتری می تواند به راحتی دیده شود، شاید در تنظیمات خرده فروشی.

در محیط خرید ، همه چیز آیوتی در مورد کاهش اصطکاک در تجربه خرید و کمک به مشتریان برای تعامل با محصولات است ، اغلب در محیط واقعیت مجازی و یا تقویت شده، پیش خرید. برای بعضی از راه حل ها این تجربه هنوز هم کمی سخت است، اما پیام این است که آیوتی می تواند کمک زیادی به فروشگاه های خیابانی و مغازه های اصلی در زمانی که تجارت آنلاین معمولی آن را تضعیف می کند، کند.

مانند بسیاری از انواع مشتری هایی که از آیوتی استفاده می کنند، مزایای دیگر نیز وجود دارد: بهبود سهام /  کنترل موجودی و مدیریت زنجیره تامین. به عنوان مثال، بسیاری از داده های جمع آوری شده در مورد محصولات محبوب و امکان خرید و یا فروش متقابل.

زمانی که برای از بین بردن نقاط اصطکاک در تجربه خرید استفاده می کند،Sainsbury در انگلستان، از طریق گوشی های هوشمند خود از خریداران، به منظور اسکن کردن، پرداخت و انتقال تکنولوژی به آنها اجازه می دهد تا از صف بندی در پرداخت استفاده نکنند. Co-op تکنولوژی مشابهی را آزمایش کرده است.

این تغییر، در دیگر خرده فروشان سنتی مانند M & S دیده شده است و تلاش می کنند تا نیروهای کار خود را بازآموزی کنند تا توانایی آنها برای استفاده بهتر از تجزیه و تحلیل داده ها را افزایش دهد.

در آمريکا، آمازون راهکار پيشرفته تري را براي فروشگاه فيزيکی Amazon Go خود استفاده مي کند: سيستم آن محصولاتي را که منتقل شده اند پیدا می کند، آنها را در سبد مجازي قرار مي دهد و مي داند چه زمانی مشتريان محل را ترک کرده اند.

راه اندازی Zippin در ایالات متحده، استفاده از طیف گسترده ای از فن آوری ها را برای ارائه یک تجربه مشابه بدون درز پیگردی می کند – نه تنها به مشتری ، بلکه به خرده فروش در زمینه کاهش هزینه ها و بهبود مدیریت موجودی، با ردیابی محبوب ترین کالاها در هر محیطی، کمک می کند.

این افزایش تجربه کاربر همراه با جریان داده ها و بینش های جدید یک مزیت مشترک در همه برنامه های آیوتی است. برای همه انواع سازمان ها، این استراتژیک و پتانسیل عملیاتی زیادی دارد.

۲) کاهش هزینه ها و از کار افتادگی

یکی از مزایای این بینش جدید اغلب کاهش هزینه های عملیاتی و از کار افتادگی است.

به عنوان مثال، ظهور سریع تکنولوژی دیجیتال دوقلو – مدل های دیجیتالی دارایی های فیزیکی که از داده های زمان واقعی ساخته شده است، یا به شکل داده های خالص و یا به عنوان بازنمایی های انفجاری ۳D – یکی از مهمترین تفاوت های رقابتی در برنامه های کاربردی آیوتی صنعتی است.

منسوب به فنآوری های دیگر، از جمله تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، مدیریت دارایی های سازمانی، زنجیره های تامین هوشمند ، واقعیت تقویت شده و هوش مصنوعی، دوقلوهای دیجیتال وعده داده اند که جهان، ظهور نگهداری پیش بینی شده و عملیات فعال است.

تصور کنید شکست یکی از اجزای کوچک اما حیاتی در یک تاسیسات صنعتی باعث ساعتها یا روزها از کار افتادگی شده هنگامی که خطا ردیابی و ثابت شده بود. اکنون تصور کنید هر بخشی از این نصب و راه اندازی که در یک دیجیتال دوقلو ذخیره و نشان داده شده است، که به مهندسین گفته است که این اجزاء پیش از انجام آن، هفته ها پیش از آن شکست خورده است – دقیقا جایی که آن بود و چگونگی جایگزین آن. به عنوان یک نتیجه، تعمیر و نگهداری منظم برنامه ریزی شده، قطعات جایگزینی را که به سفارش ساخته و مجهز شده بود ، مشاهده کرد.

این نوع فناوری می تواند به کاهش هزینه های عملیاتی و از کار افتادگی سیستم در کارخانجات و سایر تاسیسات صنعتی کمک کند، در حالی که به کارگران برای کار در مورد نحوه کار کردن ماشین ها و / یا خرابکاری برای تعمیر و نگهداری و ارتقاء کمک می کند -شاید از طریق تبلت ها، هدست AR ، یا عینک های ایمنی هوشمند.

غول ساخت و ساز Laing O’Rourke از تکنولوژی دیجیتال دوقلو برای شروع به حل مشکلات بسیاری از مردم که در زندگی روزمره با آن روبه رو می شوند، استفاده می کند: راه آهن غیر قابل اعتماد.

دکتر گراهام هريس، مدیر فناوری دیجیتال لئینگ اوریورک، در سخنرانی در سال جاری در اینترنت، در لندن، توضیح داد که چگونه شرکت ساختمانی از پلت فرم بهینه سازی دیجیتال دوقلو خود برای استفاده مجدد از عملیات خطوط دریای ساحل غربی استفاده می کند –  یکی از شلوغ ترین و مهم ترین راهروهای راه آهن انگلستان، در حال حاضر به عنوان غرب ساحلی ویرجین فعالیت می کنند.

هریس گفت که شبکه دیجیتال دوقلو لائینگ اووروک قادر است حرکت قطارهای خود را طراحی کند و زمانی که آنها نیاز به بازگشت به ایستگاه راه آهن برای تعمیر و نگهداری را دارند، هماهنگ کند.

با هر قطاری که حداقل هر ۲۰،۰۰۰ مایل نیاز به  تعمیر دارد، یک چالش منطقی پیچیده است تا اطمینان حاصل شود که هر قطار هر روز در جایی که نیاز است، به طور مرتب تعمیر شود و از لحاظ انتقادی برای مسافران به جدول زمانی شبکه ادامه می دهد.

این کار توسط یک انسان صورت می گیرد، معمولا این کار برنامه ریزی سه ساعت در روز طول می کشد و تنها یک روز جلوتر را می تواند برنامه ریزی کند. این به این معنی است که قطارها بیش از حد خدمات می گیرند.

هریس با مدل سازی شبکه به عنوان یک دوقلو دیجیتال و با استفاده از یک الگوریتم زمانبندی نگهداری اکتشافی، گفت که این روند می تواند به ۱۹ ثانیه در مایکروسافت لاورو کاهش یابد – با این حال، در حال حاضر، آن را تحت ۳۰ دقیقه اعتبار سنجی احتیاطی انسان قرار میگیرد.

هریس با استفاده از دوقلوهای دیجیتال گفت که این امکان وجود دارد تا به مدت ۲۳ روز برنامه ریزی پیش رو داشته باشیم، که به طور قابل توجهی باعث کاهش بیش از حد تعمیر و نگهداری می شود. استفاده از رولینگ در ناوگان نیز متعادل است تا اطمینان حاصل شود که قطارهای خاصی به سفرهای بیشتر از دیگران سفر نمی کنند.

نتیجه، هریس ادعا کرد، باید یک شبکه مطمئن تر وجود داشته باشد، با لغو شدن در آخرین لحظه یا مبادله پلت فرم، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، و استفاده بیشتر از قطارهای متعادل.

دوقلوهای دیجیتال می توانند مزایای مشابهی را در بسیاری از صنایع، نفت، گاز و دیگر منابع انرژی، برای تولید و زنجیره تامین فراهم کنند.

۳) بهره وری و افزایش سودآوری

با اتصال فرآیندهای کلیدی کسب و کار، رهبران می توانند به راحتی روش هایی را برای افزایش کارایی و بهره وری شناسایی کنند. با توجه به این دستاوردها، کسب و کارها انتظار دارند که آیوتی صنعتی بتواند درآمدهای خود را به ۱۵۴ میلیون دلار افزایش دهد، براساس گزارش اخیر Inmarsat.

کارکنان کارخانه مونتاژ موتور مرسدس بنز فورد در اسپانیا از لباس ویژه ای با تکنولوژی ردیابی بدن استفاده می کنند. سیستم خلبان که توسط فورد و Instituto Biomecánica de Valencia ایجاد شده است، شامل ۷۰ کارمند در ۲۱ محل کار است.

این تکنولوژی شبیه به سیستم های ردیابی حرکت است که ضبط می کند که چگونه ورزشکاران به سرعت می دوند و ، یا بازیگران حرکت و صحبت می کنند. فورد از همان تکنولوژی برای طراحی ایستگاه های کاری فیزیکی استرس زا کمتر برای افزایش فرایندهای تولید آن استفاده کرده است.

با دقت ردیابی حرکات کارگران خود، فورد قادر به ساختن تغییرات داده شده به فرآیند تولید وسایل نقلیه خود است ، و آنها را امن تر و کارآمد تر می کند.

همان اصول را می توان بر روی ماشین ها برای شناسایی تنگناها و یا مشکلات خطوط تولید، با این حال کوچک، عملی کرد.

۴) ردیابی دارایی و کاهش ضایعات

به طور دقیق پیوند به کارایی و بهره وری درایوی است برای کاهش زباله، که ردیابی آیوتی یکپارچه است.در مصاحبه اخیر ما با Werner Reuss از Orange Business Service  در مورد اینکه چگونه آیوتی تولید را متحول خواهد کرد، او یک داستان عجیب و غریب را به اشتراک می گذارد که در مورد ارزش عظیمی از آیوتی در رابطه با حذف ضایعات و ناکارایی در زنجیره های تامین صحبت می کند:

“ما بعضی کارها با یک تولید کننده خودرو اروپایی انجام دادیم. این شرکت دارای یک زنجیره تامین پیچیده بوده که شامل ده ها هزار جعبه و حاوی مواد برای تولید بود. هر کدام از این جعبه ها ارزش ۴۰۰ یورو داشتند و در کل، این شرکت به دلیل مفقود شدن در زنجیره تامین، ده ها میلیون یورو خونریزی کرد.

“ما یک راه حل برای ردیابی هر کدام از جعبه ها با یک دستگاه ارائه کردیم که موقعیت مکانی را دوبار در روز به روز می کرد. بله، آن کمک کرد که جعبه محرمانه عجیب و غریب که در طول مسیر از دست رفته بود پیدا کنیم، اما مهمتر از همه، آنها همچنین قادر به مثلثی کردن محل دقیق یک جعبه بودند و، با انجام این کار، آنها کل ذخیره جعبه ها را که به اشتباه هدایت شده بودند، پیدا کردند. در نتیجه، آنها توانستند تعداد جعبه هایی را که از دست رفته بودند، کاهش دهند و همچنین هزینه های زیادی را که در ارتباط با آن بود، در نظر بگیرند.

“ما همچنین اخیرا با زیمنس نیروهای خود برای پیاده سازی آیوتی در بخش صنعتی ملحق شدیم. تمرکز اولیه، توسعه راه حل ها در مورد ردیابی و نظارت بر دارایی ها خواهد بود، برای بهینه سازی زنجیره تامین و بهبود کارایی، و همچنین توسعه محصولات دیجیتالی بهبود یافته برای افزایش رضایت مشتری و ایجاد مدل های تجاری جدید “.

به طور معمول، اجزای بیشتر در یک عملیات تجاری ، بیشتر باعث می شود که از اجرای آیوتی بهره مند شوند. این امر نشان می دهد که صنعت زنجیره تامین تا به امروز بزرگترین گیرنده ی آیوتی است.

۵) مدل های کسب و کار جدید

در حالی که موارد قابل استفاده آیوتی حول کارایی،بهره وری و نظارت بر فرآیند می چرخد، ما به طور فزاینده ای مشاهده می کنیم که شرکت ها دامنه آن برای ارائه از طریق اطلاعات در مورد مشتریان خود و نحوه استفاده از محصولات خود را به رسمیت می شناسند.

در راهنمای ۱۰ مرحله ای ما برای ساختن یک مورد کسب و کار برای برنامه های آیوتی ، ما توضیح دادیم که چگونه وسایل نقلیه متصل به اینترنت، دستگاه های قهوه، قطارها و تمام انواع چیزهای هوشمند دیگر می توانند داده های مصرف را به تولید کنندگان و اپراتورهای خود انتقال دهند، مشعر ساختن خدماتی که آنها حول آن محصولات می سازند.

اندکی از این موارد در ابتدا طراحی شده بود تا ارتباط برقرار شود، اما آیوتی می تواند به آنها ارزش جدیدی اضافه کند و برای بهبود طراحی آینده خود از طریق داده های جمع آوری شده در مورد استفاده آنها در دنیای واقعی کمک کند.

شرکت هایی که به طور موفقیت آمیز آیوتی را در محصولات خود ادغام می کنند به طوری که به نفع مشتری و فرایندهای درونی خود می باشند، پایه بدست آوردن منفعت های عظیمی هستند.

آیوتی همچنین به سازمانها اجازه می دهد تا از مدل های کسب و کار متعارف دور شوند و به طرف جریان درآمد جدید میل کنند. داده های به دست آمده اغلب ارزش خود را دارند، اما مهمتر از همه، می تواند خدمات مبتنی بر اشتراک به مشتریان پیشنهاد شود که بر ماهیت متصل شده محصولات شرکت طراحی کنند، اغلب هزینه اولیه ورودی را جبران می کنند.

همانطور که آمازون در دنیای مصرف کننده ثابت شده است، محصولاتی که کسب و کار را با داده های ارزشمند ارائه می دهند می توانند به آنها محصولات مشابه با هزینه های کاهش داده شده، باز کردن بازارهای جدید با جایگزینی درآمد از هزینه های سرمایه مشتری (capex) با هزینه های عملیاتی (OPPE) از طریق اشتراک ، پیشنهاد کنند.

فراتر از آیوتی

اینها تنها برخی از مزایای استفاده از فناوری آیوتی به عنوان بخشی از استراتژی تحول دیجیتالی گسترده تر هستند. هنگامی که با دیگر فن آوری های در حال ظهور مانند AI، VR، AR، روباتیک، و بلاک چین (از لحاظ قراردادهای هوشمند و زنجیره های عرضه) ترکیب می شوند، کسب و کارها قادر به گشودن درآمد غیرقابل استفاده قبلی، به دست آوردن مزایای رقابتی جدید، ایجاد روش های آموزشی جدید و تولید محصولات و خدمات با کیفیت بالاتر هستند.