ارائه نسل جدید سنسورهای پوشیدنی که عرق شما را تجزیه و تحلیل می کنند.

شبنم جزایری  
wearable

عرق شما می تواند چیزهای زیادی راجع به سلامت شما نشان دهد –  ارائه نسل جدید سنسور پوشیدنی ، وعده تجزیه و تحلیل عرق را برای استخراج اطلاعات آن میدهد. این سنسورها توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی تولید شده است و می تواند اجزای فردی موجود در عرق شما را تشخیص دهد. علی جاوی ، استاد دانشگاه مهندسی برق و کامپیوتر در UC Berkeley ، گفت که گرچه این کار ناخوشایند است ، می تواند بسیار مفید باشد.

جاوی گفت: “تاکنون نشان داده شده است كه عرق در تعداد معدودی  مولفه معنی دار است.” تست غلظت [کلرید یون] غلظت استاندارد های لازم برای تشخیص فیبروز کیستیک است و نظارت بر رفتار عرق کردن برای ارزیابی عملکرد غیر ارادی و یک عمل بالینی است. میزان الکل عرق می تواند میزان الکل خون را نشان دهد. گذشته از الکل ، مواد شیمیایی دیگر ، سموم و مواد آلاینده – مانند فلزات سنگین و داروها – که به بدن وارد می شوند اما بومی تولید نمی شوند ، غالباً در عرق دفع می شوند. [این بدان معنی است] که آزمایش عرق می تواند نشانگر قرار گرفتن در معرض بیماری باشد. ”

این همه چیز نیست در ضمن  موارد دیگری برای آزمایش عرق وجود دارد که هنوز کاملاً اثبات نشده است. به عنوان مثال ، این امکان وجود دارد که اندازه گیری موضعی عرق ، که فقط از یک لکه کوچک روی بدن انسان گرفته شده است ، می تواند دفع مایعات در کل بدن را نشان دهد. این مسئله و اطلاعات برای ورزشکارانی که می خواهند بر کمبود آب احتمالی بدن نظارت کنند ، بسیار ارزشمند باشد.

با توجه به اینکه عرق انواع مختلفی دارد، تجزیه و تحلیل آن سابقاً آسان نبوده است. این شامل جمع آوری و ذخیره نمونه های عرق برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه ها است. این مسئله با چالش های زیادی همراه است ، بسیاری از آنها با استفاده از اطلاعات دریافتی از حسگرهای عرق پوشیدنی که فوراً ، به طور اتوماتیک  و در نقطه تولید عرق دریافت می شوند ، برطرف می شود.

برچسب
wearable sensors

دستگاه های IoMT در بیمارستان های هوشمند تا

مطالعه ای توسط Juniper Research نشان می دهد که تعداد IoMT (اینترنت چیزهای پزشکی) در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از هفت میلیون نفر...

شبنم جزایری
5 ژانویه 2022
اینترنت گاوها: حسگر قابل بلعیدن اینترنت اشیا بر

یک حسگر قابل بلعیدن اینترنت اشیا به کشاورزان در نظارت بر سلامت دام های خود و کمک به افزایش سودآوری کمک می کند. این حسگر...

شبنم جزایری
20 نوامبر 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*