عرضه نخستین سیم‌کارت‌های ۵G در جهان توسط شرکت GEMALTO در سال ۲۰۱۹

شبنم جزایری  
5g sim

پس‌از درخواست انجمن صنایع سلولی SIMalliance برای استاندارد جدید و امن سیم‌کارت‌های ۵G ، شرکت Gemalto اعلام کرد که اولین سیم‌کارت ۵G جهان که با استفاده از یک راهکار امن توسعه داده شده است را در نیمه اول سال جاری عرضه خواهد کرد.
سیم‌کارت جدید بسته به نوع دستگاه‌ها در سه شکل مختلف ارائه می‌شود:

سیم‌کارت‌های قابل حمل سنتی
سیم‌کارت‌های تعبیه شده (eSIM)
سیم‌کارت‌های (M2M) طراحی شده برای تجهیزات اینترنت اشیا
تمامی این نسخه‌ها از ویژگی ۳GPP و توصیه‌های انجمن SIMalliance در زمینه سیم‌کارت‌های ۵G پشتیبانی می‌کنند، و این شرکت را قادر می‌سازد که اولین راهکار دسترسی به شبکه ۵G را ارائه دهد.

Emmanuel Unguran یکی از مدیران ارشد شرکت Gemalto در این باره گفت: “سیم‌کارت‌های ۵G پایه و اساس اعتماد به این نسل و نسل بعدی تلفن همراه را برای اپراتورها و سایر ذینفعان را فراهم می‌کند. “این کمک خواهد کرد که اپراتورها از پتانسیل کامل شبکه ۵G بهره ببرند، سرمایه گذاری در شبکه‌ی خود را به حداکثر برسانند و خدمات نوین را با سازگاری کامل با فناوری قبلی (۳G/4G) ارائه کنند.”

سیم‌کارت‌های ۵G در مقایسه با سیم‌کارت‌های نسل قبلی از رومینگ جهانی ۵G ، اهراز هویت و رمزنگاری پشتیبانی خواهد کرد و امنیت را در برابر هک و نقض اطلاعات افزایش خواهد داد.

بنا بر تأیید انجمن SIMalliance سیم‌کارت‌های ۵G بر اساس سازگاری با پلتفرم Qualcomm Snapdragon 855 عرضه می‌شوند.

Gautam Sheoran یکی از مدیران ارشد شرکت Qualcomm در این باره می‌گوید: “Qualcomm و Gemalto مدتهاست که باهم همکاری دارند و بر روی ارائه راهکارهای تلفن همراه با امنیت قوی تمرکز دارند. ما هم‌اکنون این همکاری را گسترش می‌دهیم تا OEM ها بتوانند به راحتی دستگاه‌های هیجان انگیز ۵G با امنیت قوی را توسعه دهند و از سیم‌کارت‌های ۵G شرکت Gemalto و نسل جدید پلتفرم Qualcomm Snapdragon 855 Mobile Platform برای هموار کردن مسیر تجاری سازی شبکه ۵G در سال ۲۰۱۹ استفاده کنیم.”

Gemalto پیش‌بینی می‌کند که استفاده از سیم‌کارت‌های ۵G در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱.۵ میلیارد در سراسر جهان برسد.

برچسب
5G

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*