فن آوری تشخیص نشتی آب مبتنی بر NB-IoT برای اولین بار

شبنم جزایری  
NB-IoT

برای اولین بار شرکت سوئیسی Gutermann AG، ارائه‌دهنده فناوری‌های آکوستیک با محوریت تشخیص نشت آب، از راه‌اندازی فناوری تشخیص نشتی آب مبتنی بر فناوری شبکه‌های دوربرد و کم‌مصرف اینترنت اشیا (NB-IoT) خبر داد.
این محصول Zonescan NB-IoT نام دارد و اولین لاگر الكترونیكی مبتنی بر شبکه سلولی است. این دیتالاگر به نرم‌افزار Zonescan Net متصل شده است که می‌تواند داده‌های همه سنسورهای همسایه را به طور خودکار مقایسه کند و حتی نشت‌هایی را که قابل‌مشاهده هم نیستند را شناسایی کند.
پروژه‌های آزمایشی مشابه قبلاً در فرانسه، انگلیس و استرالیا انجام شده است اما این شرکت ادعا می‌کند كه این ابتکارات باعث کاهش زمان نشت و سرمایه‌گذاری برای لاگرهای صوتی شده است.
لوکاس گرولیموند مدیرعامل Gutermann دراین باره می‌گوید: “ما از راه‌اندازی این محصول بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا با توجه به ویژگی‌های جذاب فناوری NB-IoT ، پتانسیل عظیمی برای آن می‌بینیم و امیدواریم که این محصول بتواند با توجه به هزینه کم، سهولت در نصب و طراحی جمع‌وجور و ماینتوریگ دائمی شبکه‌ها راهی برای دسترسی به تأسیسات پیدا کند.
وی در ادامه افزود: بنابراین باید به رشد سریع شبکه‌های هوشمند آب مجهز به این فناوری توجه شود تا از کاهش مداوم و پایین آمدن سطح پایین آب جلوگیری شود.
بسیاری از ذینفعان در صنعت آبرسانی در حال پیگیری فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیا (IoT) هستند شرکتBT با همکاری Northumbrian Water این ابتکار عمل را به انجام رسانده است. در ماه ژانویه نیز شرکت South East Water یک پروژه آزمایشی را با Vodafone در خطوط مشابه اعلام کرد و ادعا کرد که می‌تواند “نشت را تشخیص و از آن جلوگیری کند.”

این راه حل برای اولین بار در تاریخ ۴ دسامبر در کنفرانس و نمایشگاه تلفات آب آمریکای شمالی در نشویل رونمایی شد. این روز همچنین به عنوان روز جهانی از دست دادن آب تعیین شده است ، ابتکاری که توسط گروه فقدان آب انجمن بین المللی آب (IWA) ارائه شده است.

برچسب
NB-IOT

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*