پیشرفت لوازم‌خانگی مبتنی بر IoT

شبنم جزایری  

سیستم‌های خانگی مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) در سراسر جهان از جمله شهر ویساکاپاتنام کشور هند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. آپارتمان‌ها، ساختمان‌های تجاری از جمله بیمارستان‌ها و هتل‌ها به تدریج این فناوری را با اهداف اصلی تقویت امنیت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی به کار می‌گیرند.

طبق گفته انجمن ملی شرکتهای نرم‌‌افزاری و خدمات تجاری صنعت فناوری اطلاعات و صنعت برون سپاری کشور هند (NASSCOM) پیش‌بینی می‌شود تعداد تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) در این کشور از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۶ به ۲٫۷ میلیارد واحد در سال ۲۰۲۰ برسد. پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گزاری در بازار اینترنت اشیا (IoT) در این کشور تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۵ میلیارد دلار برسد که ۵ درصد از صنعت جهانی را شامل شود. معماران و مهندسین عمران بر این عقیده‌اند که روند استفاده از اینترنت اشیا IoT ماندگار شده است و به تدریج با اتکا به فناوری‌های جدید، تغییر بیشتری می‌کند.

Peela Koteswara Rao ، عضو اجرایی Credai در ویساکاپاتنام می‌گوید که بخش ساخت‌وساز شهر در حال مجهز شدن به IoT است. وی در ادامه گفت: “در حال حاضر بیشتر بیمارستان‌ها، ویلاها، هتل‌ها و از IoT استفاده می‌کنند و ما امیدواریم که اینترنت اشیا در لوازم‌خانگی نیز به زودی وارد ساخت‌وسازهای داخلی مانند آپارتمان‌ها و خانه‌ها شود. ”

O Naresh Kumar مدیرعامل شرکت Symbiosis Technologies گفت: “لوازم‌خانگی مبتنی بر IoT، از جمله سیستم امنیتی برای خانه و شرکت در حال سفارشی‌سازی هستند. این لوازم به صرفه‌جویی در مصرف برق و بهبود امنیت کمک می‌کنند.”

در همین حال سمیر کاککار مدیر واحد خرده‌فروشی لوازم برقی و دیجیتال IoT هند شرکت Legrand دراینباره گفت که این محصولات ارزان قیمت می‌شوند و با هزینه کاهش هزینه، دستگاه‌های اینترنت اشیا IoT با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

برچسب
IOT

ABI Research: تا سال ۲۰۳۰، ۲۲۰ میلیون واحد

کنترل شبکه نورپردازی (NLC) قرار است نقشی حیاتی را در توسعه ساختمان‌های هوشمند ایفا کند، زیرا سهامداران مانند مالکان ساختمان، شرکت‌های انرژی و نظارتی به...

شبنم جزایری
7 ژوئن 2023
اپل سرانجام سنسور آب و هوای HomePod Mini

اوایل این ماه، اپل نسل دوم هوم پاد فول سایز خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی های جدید، سنسوری برای تشخیص دما و رطوبت...

شبنم جزایری
12 فوریه 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*