ژاپن می خواهد استانداردهای جهانی برای ربات های کمک کننده به انسان تدوین کند.

شبنم جزایری  

ژاپن در تلاش است تدوین استانداردهایی را برای ربات های کمک به انسان با سازمان استاندارد بین المللی (ISO) آغاز کند.
بخشی از دلیل سرمایه گذاری های کلان ژاپن در زمینه رباتیک ، سالخوردگی جمعیت این کشور است. ربات هایی که برای کمک به سالخوردگان طراحی شده اند روز به روز به امری عادی تبدیل می شوند. ژاپن قبلاً یک استاندارد ملی برای تعاملات روبات به انسان در تعداد زیادی از تنظیمات از جمله پزشکی ، تجاری و حمل و نقل ایجاد کرده است.
در اطلاعیه مطبوعاتی با اعلام استاندارد JIS Y1001 ژاپن در سال گذشته ، موسسه ملی علوم و فنون پیشرفته صنعتی نوشت:

“کمبود نیروی کار فعلی که توسط جامعه در حال پیشرفت و فرزندان کمتر ایجاد شده است ، چالش های قابل توجهی را برای تمام صنایع در ژاپن ایجاد کرده است. به عنوان یكی از راه حل های غلبه بر این وضعیت ، صنایع انتظارات را از معرفی خدمات ربات در جامعه برآورده می کنند.انتظار می رود که انواع مختلفی از روبات های خدماتی ، مانند ربات های راهنما ، ربات های پرستار، ربات های مراقبت از پرستار و روبات های کمک کننده ، در مکان های مشخصی که افراد عادی و چنین روبات هایی می توانند با هم زندگی کنند ، مانند فرودگاه ها ، امکانات تجاری و پرستاری ، نقش های مهمی را ایفا کنند. – امکانات مراقبت در چنین شرایطی ، ایمنی ربات ها باید تأمین شود تا از آسیب رساندن به مردم جلوگیری شود. ”

ژاپن اکنون می خواهد استاندارد خود را به سایر نقاط جهان صادر کند. این حرکت تا حدودی به دلیل همه گیری ویروس کرونا انجام شده است و اینکه ربات های پزشکی از راه دور چقدر می توانند برای کمک به حفظ فاصله اجتماعی و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس ها مفید باشند.
فقط در انگلستان ، حداقل ۲۰۰ مورد مرگ افراد در خط مقدم در مراکز درمانی مانند بیمارستان ها ، جراحی ها و خانه های مراقبت صورت گرفته است. ربات ها می توانند علاوه بر آزادسازی زمان برای بسیاری از مناطق که هنوز به انسان ها نیاز دارند ، در آینده به کاهش خطرات دیگر کارگران خط مقدم کمک کنند.
البته ، حرکت ژاپن کاملاً فداکارانه نیست. ژاپن به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه رباتیک انتظار دارد که بتواند تعداد بیشتری از همیاران ربات را صادر کند.
از آنجا که هر استاندارد ISO آینده احتمالاً براساس JIS Y1001 موجود ژاپن خواهد بود ، شرکتهای ژاپنی از یک رقابت اساسی نسبت به رقبای جهانی برخوردار خواهند شد.

برچسب

Eseye شاخص سطح آمادگی IoT را معرفی می‌کند.

شرکت ارائه دهنده راهکارهای اتصال اینترنت اشیا (IoT) جهانی به نام Eseye، شاخص آمادگی IoT (IRL) را معرفی کرده است که به کسب و کارها...

شبنم جزایری
17 ژوئن 2023
IoT
بنیاد ارتباط آزاد (OCF) استاندارد تجهیزات منبع‌باز اینترنت

امروزه حدود 26 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا (IoT) وجود دارد که بسیاری از آنها با یکدیگر هیچ سازگاری ای ندارند. بنیاد ارتباط آزاد(OCF) قصد دارد این...

شبنم جزایری
15 ژانویه 2020

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*