آنتن های اسپری شده، اینترنت اشیاء (IoT) را متحول خواهند کرد.

شبنم جزایری  

محققان دانشگاه Drexel یک روش برای اسپری کردن آنتن هایی دارند که از آنتن های سنتی فلزی بهتر عمل می کنند و راهی برای گسترش سریع و آسان IoT فراهم می کند.
دانشمندان می گویند ابداع آنتن های اسپری شده می تواند یک پیشرفت بزرگ در تکنولوژی اینترنت اشیا IoT باشد. آنها ادعا می کنند که این آنتن های جدید نسبت به آنتن های سنتی فلزی عملکرد و کارایی بهتری دارند.
اگر این نوع آنتن واقعا عملکرد بهتری نسبت به آنتن های سنتی داشته باشد، با استفاده از انعکاس دهنده های مرکبی ، به عنوان مدیا، زیر ساخت شبکه ها را تغییر خواهند داد. بسترهای قابل انعطاف، پنجره ها یا حتی دیوارهای دیتاسنترها می توانند به آنتن تبدیل شوند، از این رو چشم انداز جمع آوری داده به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.
به نقل از یک مقاله در وب سایت دانشگاه Drexel : “نصب یک آنتن می تواند به آسانی استفاده از اسپری های حشره کش باشد.”

چگونه آنتن اسپری شده کار می کند؟
روش کار این است که ترکیبات کاربید تیتانیوم را در آب حل می کنند. این ترکیب ماده ای به نام MXene است که در دانشگاه Drexel در سال ۲۰۱۱ اختراع شده است( تلفظ نام maksens می باشد) . اساسا این ماده معدنی، فوق العاده نازک است وضخامت آن فقط به اندازه چند اتم می باشد و ترکیبی از فلزی رسانا است که قابلیت حل شدن در آب را دارد. این ماده که در محیط آزمايشگاهی مورد بررسی قرار گرفته است، به نحوی که این ماده بوسیله دستگاهی بر روی هر سطحی اسپری می شود و هنگامی که آب آن تبخیر شد، آنتن باقی می ماند.
محققان معتقدند این ماده هدایت کننده قوی ای است و قابلیت رسانایی فوق العاده آن باعث انتقال و هدایت امواج رادیویی می شود، حتی زمانی که پوشش بسیار نازکی از آن استفاده شود.
Kapil Dandekar، یکی از همکاران این تحقیق می گوید: “امکان اسپری کردن آنتن بر روی هر بستر انعطاف پذیری وجود دارد واین باعث منعکس کننده شدن آن سطح می شود.” این به این معنی است که ما می توانیم در هر مکانی شبکه های جدیدی را راه اندازی کنیم. در این صورت برنامه های کابردی و روش های جدید جمع آوری داده ای بوجود خواهند آمد که شاید اکنون تصور آن ها غیر ممکن باشد.
علاوه بر این،خاصیت انعطاف پذیری این ماده، امکان تلفیق با بسیاری از مواد دیگر را فراهم می کند.مثلا در یکپارچه سازی با آلومینیوم، مس و دیگر فلزات که برای تولید آنتن های سنتی استفاده شود یا حتی می تواند با شیشه ، نخ و پوست تلفیق گردد، تمام این سطوح مورد آزمایش قرار گرفته اند.

برچسب
IOT

سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه های اینترنت اشیا تبدیل می کند.

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا را فراهم می کند. سامسونگ

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021
انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به خدمات ارزش‌افزوده

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال مواجه است. طبق گزارش ABI

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*