آیا تبدیل دستگاه های IoT به سوپر کامپيوترها امکان پذیر است؟

شبنم جزایری  

شرکت Sisense راه حل موثر Hunch را برای پیاده سازی هوش تجاری با استفاده از دستگاه های IoT ارائه داده است.

Sisense یک شرکت نرم افزاری در زمینه تجزیه و تحلیل کسب و کار، سیستم شناسایی اطلاعات Sisense Hunch را با هدف تبدیل سنسورها، تلفن ها و دستگاه های پوشیدنی به سوپر کامپیوتر ها ابداع کرده است.
Sisense Hunch یک کلاس جدید از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را نشان می دهد، موتورهای شناسایی داده قادر به تحلیل و یادگیری مقدار زیادی از مجموعه داده ها هستند و می توانند با هزینه کم و مصرف حجم کمی از منابع، پاسخ های تحلیلی درزمان میکروثانیه با دقت ۹۹٪ تولید کنند.
مدیر اجرایی Sisense، می گوید: “Sisense Hunch غیر ممکن را ممکن ساخته است، مجموعه داده‌های بزرگ را که به مقادیر زیادی از توان محاسباتی و ذخیره‌سازی نیازدارند را می‌گیرد و آن‌ها را با دستگاه IoT لبه قابل استفاده می‌سازد. هنگامی که یک شبکه عصبی Sisense Hunch اطلاعات را می آموزد، دیگر  نیازی به دسترسی مستمر به مجموعه داده های خارجی برای تجزیه و تحلیل سریع با حداقل هزینه ها و حفظ حریم خصوصی داده ها ندارد. این امکانی است که می تواند با قراردادن “سوپر کامپیوتر” در “لبه” شبکه ها فراهم شود، درواقع این راه حل نقش دستگاه های IoT را از جمع کننده داده به دستگاه هایی هوشمند برای تجزیه و تحلیل داده تبدیل کرده است. ”
در حال حاضر، این راه حل برای بسیاری از مشتریان این شرکت تست شده است.
این بدین معنا نیست که این تنها نوآوری ای می باشد که اخیرا در فضای IoT صورت گرفته است. به عنوان نمونه Crypto Quantique ، آنچه که به عنوان پیشرفته ترین محصول امنیتی جهان برای دستگاه های IoT ادعا شده، با فناوری کوانتومی عرضه شده است. فن آوری های پشت این راه حل شامل اولین تراشه امن پیاده شده با کوانتوم (QDSC) در سیلیکون است که در ترکیب با API های رمزنگاری، امنیت بسیار بالا و قابلیت برنامه ریزی آسان، را برای پیاده سازی و جلوگیری از نفوذ برای هر دستگاه متصل فراهم می کند. این راه حل امروزه بسیاری از دستگاه های امنیتی را در بازار پشتیبانی می کند.


سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا...

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021
طراحی ونتیلاتور متن باز بومی توسط مهندسان ایرانی

مصاحبه مجله IEEE the Institute با مهندسان ایرانی طراحی‌کننده ونتیلاتور متن‌باز بومی هادی مرادی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و رئیس بخش...

شبنم جزایری
7 اکتبر 2020

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*