اتومبیل های خودران تنها از یک سوم تصادفات انسانی جلوگیری می کنند.

شبنم جزایری  

تحقیقات انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) نشان داد که اتومبیل های خودران ممکن است به همان اندازه که انتظار می رود تصادفات را کاهش ندهند.
یکی از مزایای قابل توجه وسایل نقلیه خودران این است که آنها همان مشکلاتی که ما انسان ها دچارش هستیم را ندارند. مثلا در موارد انسانی خستگی ، مشکلات ذهنی و روانی یا حتی یک وضعیت خاص پزشکی در هنگام رانندگی ممکن است منجر به صدمات یا تلفات  شود.
به گفته کارشناسان ایمنی خودرو ، حدود ۹۴ درصد تصادفات ناشی از خطای انسان است. با این حال ، مطالعه IIHS نشان داد که وسایل نقلیه خود ران فقط در حدود یک سوم حادثه های تصادف را کم می کنند.
این پیشرفت مطلوب است، اما انتظار نمی رود که تغییر زیادی از لحاظ ایمنی در انتظار افراد باشد.
الكساندر مولر ، دانشمند تحقیقات IIHS ، در بیانیه ای گفت: “ساخت اتومبیل های خودران ران برای مردم یك چالش بزرگ هستند.” “کیفیت آنها باید بهتر از این باشند تا قول هایی را که همه ما شنیده ایم تحقق بخشند.”
IIHS برای تحقیق خود ۵۰۰۰ تصادف را مورد مطالعه قرار داد.که در آن تجزیه و تحلیل جزئیات خاص جمع آوری شده توسط انجمن ترافیک بزرگراه ملی انجام شده است.
برخی از انواع تصادفات شدید که گزارش می شود در اثر خطاهای “حس گر” مانند عدم مشاهده خطرات و دید ضعیف ایجاد شده است. خطاهای “عدم توانائی” – مانند اختلال در مصرف الکل و مواد مخدر یا مسائل پزشکی – نیز از این قبیل مشکلات است.
این تصادفات با تحلیل IIHS با توجه به بررسی های انجام شده، وسایل نقلیه خود ران با موفقیت می توانند از بروز چنین مشکلات انسانی جلوگیری کنند.
بر اساس تحقیقات ، IIHS همزمانی حضور وسایل نقلیه خود ران و رانندگان انساني با ساير كاربران در جاده ، اين خطر را به طور قابل ملاحظه اي افزايش مي دهد ، زيرا وسايل نقليه خودران مجبورند تلاش كنند و آنچه را كه آينده مي خواهند انجام دهند را پيش بيني كنند. با دستگاه ها ، آنها قادر خواهند بود با استفاده از فناوری V2V (وسیله نقلیه به وسیله نقلیه) با آنها ارتباط برقرار کنند.
جسیکا سیچینو ، یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح داد: “ما هنوز می خواهیم برخی از مسائل را بررسی کنیم حتی اگر وسایل نقلیه خودران سریعتر از انسان واکنش نشان دهند.” آنها همیشه نمی توانند بلافاصله واکنش نشان دهند. ”
سیچینو نمونه یک دوچرخه سوار را که به جاده حرکت می کند را ​​مثال زد. چنین عملی غیرقابل پیش بینی ای ممکن است باعث شود خودرو خودران به موقع پاسخ ندهد یا حرکت خطرناکی را انجام دهد.
ما قبلاً پیامدهای نابودکننده این را در یک سناریوی مشابه مشاهده کرده ایم ، در سال ۲۰۱۸ هنگامی که یک اتومبیل خود ران Uber به طور تصادفی به  الینین هرتبرگ ۴۹ ساله برخورد کرد ، در حالی که او در کنارجاده با دوچرخه حرکت می کرد.
IIHS دریافت که اتومبیل های خود ران با رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی ، تصادفات را کاهش می دهند. اگر هوش مصنوعی به آنها اجازه دهد بیشتر شبیه به انسان حرکت می کنند، این موضوع  پتانسیل نابودی انسان های بیشتری را فراهم می کند.

برچسب

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*