استراتژی‌های امنیتی قوی‌تر در برابر حملات سایبری نیاز صنعت مراقبت‌های بهداشتی IOT

شبنم جزایری  

آسیب پذیرتری ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی در برابر حملات سایبری مسئله ای قابل توجه است. و طبق یک گزارش جدید، آنها باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های امنیتی اینترنت اشیا (IoT) به اندازه کافی قوی هستند تا آینده این حوزه را تضمین کنند. این گزارش از سوی شرکت نرم‌افزاری Irdeto که مستقر در هلند مستقر است انجام شده است. در این مطالعه از ۲۳۲ نفر از تصمیم‌گیرندگان امنیت مراقبت‌های بهداشتی نظرسنجی صورت گرفته و به ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی پیشنهاد کرده است که باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های امنیتی IoT را برای حفاظت از ایمنی بیماران بهبود بخشند. ۸۲ درصد از افراد مورد بررسی شده حمله سایبری متمرکز بهدر حوزه IoT را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرده بودند و ۳۰ درصد از سازمان‌هایی که تحت‌تاثیر این حمله قرار گرفتند امنیت کاربر نهایی را به خطر انداخته بودند.
براساس این مطالعه، سازمان‌های بهداشت و درمان علیرغم آگاهی از مناطقی که آسیب‌پذیر هستند و نیاز به محافظت دارند، اقدامات کافی را برای مقابله با حملات سایبری را انجام نداده‌اند. ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان شبکه IT را به عنوان برجسته‌ترین نقطه آسیب‌پذیر در سازمان‌های بهداشت و درمان، ۴۵ درصد تلفن ها و برنامه برنامه‌های کاربردی همراه و ۴۲ درصد تجهیزات IoT را ذکر کردند.
این یافته ها حاکی از آن است که امنیت شبکه، دیگر برای جلوگیری از آسیب‌های جدی کافی نیست و سازمان‌ها باید استراتژی خود را هم در اجرای برنامه‌های کاربردی و در سطح دستگاه اعمال کنند. در مجموع ۹۸ درصد از تولید‌کنندگان تجهیزات IoT گفتند که امنیت سایبری دستگاه‌های IoT که آنها تولید می‌کنند یا از آنها استفاده می‌کنند می‌تواند تا حد زیادی بهبود یابد.
چندی پیش شرکت ABI Research در گزارشی با عنوان تحلیل برنامه‌های کاربردی شهر هوشمند پیش‌بینی کرد که فناوری‌های مالی، اطلاعاتی و ارتباطی و صنایع دفاعی ۵۶ درصد کل سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده (۱۱۱ میلیارد پوند) در زمینه امنیت سایبری را در سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص می‌دهند. ۴۴ درصد باقی‌مانده از سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۴ بین صنایع مرتبط با انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، آب، حمل‌ونقل امنیت عمومی و ضایعات تقسیم خواهد شد. این درحالی است که این صنایع بدون تأمین بودجه کافی نسبت به حملات سایبری شدیداً آسیب‌پذیر رها خواهند شد.

برچسب
IOT

دستگاه های IoMT در بیمارستان های هوشمند تا

مطالعه ای توسط Juniper Research نشان می دهد که تعداد IoMT (اینترنت چیزهای پزشکی) در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از هفت میلیون نفر...

شبنم جزایری
5 ژانویه 2022
اینترنت گاوها: حسگر قابل بلعیدن اینترنت اشیا بر

یک حسگر قابل بلعیدن اینترنت اشیا به کشاورزان در نظارت بر سلامت دام های خود و کمک به افزایش سودآوری کمک می کند. این حسگر...

شبنم جزایری
20 نوامبر 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*