استفاده از تکنولوژی WIFI 6 برای پیاده‌سازی اینترنت اشیا

شبنم جزایری  
WiFi 6

سناریوهای IIoT یا همان اینترنت اشیا صنعتی با نسل ششم تکنولوژی WiFi توسط انجمن صنعتی Wireless Broadband Alliance به طور موفقی  پیاده سازی شده است. اولین آزمایش این تکنولوژی نیز در محیط کارخانه Mettis Aerospace در انگلستان انجام شد. این انجمن خاطرنشان می‌کند که آزمایش‌های قبلی با این تکنولوژی نتوانستند در یک محیط چالش‌برانگیز کارخانه به خوبی کار کنند.
وای‌فای نسل ششم یا WiFi 6 جدیدترین استاندارد اتصال بی‌سیم است که بازدهی چشمگیر و امکان اتصال دستگاه‌های بیشتر را درکنار امکانات متعدد دیگر ارائه می‌کند.
دیو گرین مدیر IT در Mettis Aerospace دراین باره می‌گوید: “زیرساخت تکنولوژی WiFi 6 از نظر عملکرد، ارتباط قابل‌اعتماد و پوشش مداوم در سراسر منطقه هدف حتی از حد انتظارات ما فراتر رفته است. در حال حاظر ما قادر به جمع‌آوری و استفاده آنی از داده‌ها از هستیم و می‌توانیم فواید آن را مشاهده کنیم و نیز می‌توانیم با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از دستگاه‌های مختلف تجارت خود را افزایش داده و فرایندهای تولیدی خود را بهبود و بهره‌وری را افزایش دهیم.”
برخی از آزمایشات انجام شده در این مرکز شامل موارد زیر است:
تست‌های سنسورهای IoT
آزمایش کاربردهای واقعیت ترکیبی (Mixed reality)
پخش آنلاین فیلم ۴K
انتقال پرونده در مقیاس بزرگ و حجیم
پیام‌رسانی و ارتباطات صوتی و تصویری
سرعت ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه با استفاده از کانال ۸۰ مگاهرتز در طول آزمایش بدست آمد. علاوه بر این، در مواردی نظیر تماس ویدیویی و پخش نیز حدود ۶ میلی‌ثانیه تأخیر وجود داشت. تیاگو رودریگز مدیر انجمن Wireless Broadband Alliance دراین باره گفت: “تأسیسات Mettis یک محیط پر چالش برای ارتباطات بی‌سیم با کوره‌ها، تجهیزات پرس و فشار، گرما و بسیاری از ماشین‌آلات سنگین متحرک در یک محیط پر از گردوغبار و ذرات درون هوا فراوان است اما تکنولوژی WiFi 6 در اولین مرحله از تست توانسته نتیجه موفقیت‌آمیزی به دست آورد. با این وجود آزمایش‌های میدانی در این جو بسیار پرتحرک ثابت کرده‌اند که تکنولوژی WiFi 6 به خوبی کار می‌کند و می‌تواند نقش اساسی در این شرکت صنعتی و اکوسیستم IoT داشته باشد.”
اگر تکنولوژی WiFi 6 بتواند ارتباطات پهنای باند بسیار معتبری با کیفیت بالا را در این نوع محیط ارائه دهد، می‌تواند تقریباً در هر نقطه و در همه جا در دسترس باشد.”
در اين آزمايش شرکت‌های Broadcom، Cisco، iBwave، Intel، Concurrent Engineering و Keysight همکاری کردند.
یکی از چشمگیرترین آزمایشات، نرم‌افزار واقعیت افزوده PTC Vuforia Concurrent Engineering بود که با قرار دادن یک رایانه لوحی در کنار یک قطعه ماشین‌آلات، مقدار فشار و عملکرد دستگاه در زمان واقعی (realtime) قابل‌خواندن بود.
فاز دوم این آزمایش بیشتر بر تست‌های کاربردهای واقعیت ترکیبی (Mixed reality) و سنجش اینترنت اشیا (IoT)متمرکز خواهد بود و خبرهای تکمیلی به زودی منتشر خواهد شد.

برچسب
IIoT
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*