انجام آزمایش نهایی ماهواره های IoT Geespace به عنوان یک سرویس تمام ابری

شبنم جزایری  

Geespace ، یکی از شرکت های تابعه از غول های خودروسازی چین به پشتوانه Lotus و Volvo ، اولین ماهواره های IoT خود در حال آزمایش نهایی است رو نمایی کرد.
به دنبال ایجاد فرصت برای کمک به سرویس نسل بعدی IoT مانند وسایل نقلیه خودران و در پنجاهمین سالگرد آن، نخستین ماهواره پرتاب چین ، Geespace اعلام کرد که دو ماهواره آن قبل از ارسال به مرکز پرتاب ماهواره ای Jiuquan وارد آزمایش نهایی اعتبارسنجی اولیه می شوند.
لی شوفو ، رئیس گروه ژجیانگ ژلی ، گفت: “تا زمانی که پاهایمان روی زمین است، ما همیشه باید نگاهی به جهان گسترده تر داشته باشیم.” “ما باید از محیط زیست روی زمین محافظت کنیم و برای توسعه پایدار آن تلاش کنیم ، اما در عین حال باید به دنبال توسعه در ستارگان نیز باشیم.”
دو ماهواره اولیه که قبلاً تولید شده اند و مشخصات کارایی مورد نظر شرکت را رعایت کرده اند. آزمایش های محیطی بیشتری روی انها در حال انجام است.
آزمایش های محیطی جدید شرایط خاص تری راهمزمان با پرتاب اولیه و گردش در فضا شبیه سازی می کنند. برای مثال ، آزمایش های لرزش محیط پرتاب را شبیه سازی می کنند. آزمایش خلاء حرارتی به آزمایش مقاومت ماهواره ها در دمای زیر صفر در فضا کمک می کند.
دو ماهواره اولیه که بخشی از صورت فلکی برنامه ریزی شده هستند از بستر تمام ابری AI Geespace ، پشتیبانی می کنند. ماهواره های Geespace ادعا می کنند خدمات موقعیت یابی دقیق در حد سانتی متر را به کاربران ارائه می دهند.
چنین موقعیت یابی دقیق مزایای قابل توجهی برای راه حل های حمل و نقل ارائه می دهد. Geespace می گوید که بستر تمام ابری از تصمیم گیری مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از رانندگی خودران ، از جمله سرویسهای حمل و نقل اشتراکی نسل بعدی استفاده خواهد کرد.از طریق استفاده از این بستر تمام ابری، مدیریت ترافیک شهری می تواند از طریق خدماتی مانند داده های موقعیت یابی با دقت بالا برای وسایل نقلیه ، هوش مصنوعی ، مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی ، تگرگ و سوار شدن و مدیریت اشتراکی انجام شود. ”
طبق گزارش ها ، Geespace تولید ۵۰۰ ماهواره در سال را هدف قرار داده است. پس از آزمایش های موفق محیطی ، دو ماهواره اولیه در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ راه اندازی می شوند.

برچسب
IOT

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*