اینتل، آردینو و myDevices به اکوسیستم در حال توسعه Pelion شرکت Arm پیوستند

محسن هوشمند  
arm pelion platform

افزایش استفاده از آیوتی یک موقعیت بزرگ در جهت تحول روش های برخورد ما با دنیای پیرامون را فراهم کرده است. حل مشکل پیچیدگی، گستردگی و تنوع دستگاه های آیوتی و داده های تولید شده توسط آنها کار ساده ای نیست. پلتفرم جدید آرم با نام pelion برای حل این مشکل ارایه شده است. این پلتفرم با ویژگی های ارتباط دستگاه به داده(device-to-date connectivity)، مدیریت دستگاه و داده، فراهم کردن امکان توسعه آیوتی برای شرکت ها و موسسات تازه تاسیس میتواند گام بزرگی در این راستا بردارد.

آیوتی به یک اکوسیستم قدرتمند جهت همکاری شرکت های بزرگ برای رسیدن به اهدافش نیاز دارد. آرم قصد دارد با جمع کردن یک تیم متنوع از توسعه دهندگان آیوتی رهبری این صنعت را به دست بگیرد و آن را توسعه دهد.

در پی همکاری اخیر آرم با شرکت Sprint که در pelion هم نفوذ دارد، بر روی معماری پلتفرم امنیتی آیوتی(PSA) تحت موسسه آیوتی شان، آرم امروز از همکاری استراتزیک جدیدش با اینتل، مای دیوایسس و آردینو در راستای فراهم آوری انعطاف پذیری، سادگی و مقیاس پذیری در آیوتی، خبر داد.

هر دستگاهی هر ابری

بنابر استراتژی “any device, any cloud” پلتفرم pelion آرم با اینتل همکاری خود را جهت برداشتن موانع مقیاس پذیری در جهت استفاده هر دستگاهی و قابلیت اتصال به هر ابری را شروع کرده است. بر اساس این همکاری آرم میتواند معماری X86 اینتل و دستگاه های آیوتی آرم را کنترل و مدیریت کند.

با ترکیب پلتفرم pelion با سرویس Secure Device Onboard (SDO) شرکت اینتل، شرکت ها میتوانند دستگاه هایی بدون نیاز به داشتن دانش قبلی از نحوه تعیین اعتبار کاربر و حتی ابری که جهت سرویس گیری انتخاب میکند، تولید کنند. این موضوع باعث انعطاف پذیری بیشتر در مدل انتخاب ابر بر اساس پلتفرم pelion و هماهنگ با دستگاه هایی که از پردازشگرهای آرم و اینتل استفاده میکنند و برای هر کاربردی، میشود.

pelion میتواند شرکت های تولید کننده را از یک زنجیره تامین خطی به یک چارچوب طراحی هماهنگ برای تولید دستگاه های قابل اتصال و امن تبدیل کند. مدیران آرم بر این باورند که این همکاری یک گام بزرگ در امکان انتخاب های بیشتر برای مشتری، وابستگی کمتر در نوع دستگاه ها، تنوع و سرعت بیشتر در زنجیره تامین آیوتی و هزینه کمتر تولید میشود.

شرکت آرم به موازات این همکاری سیستم عامل لینوکسی MBED را که بر روی فریم ورک قبلی این شرکت کار میکند و توانایی فراهم آوری زمینه توسعه نرم افزاری برای بیش از ۳۵۰۰۰۰ برنامه نویس را دارد، معرفی نمود. این سیستم عامل امکان توسعه پایدار و امن دستگاه های آیوتی بر روی پردازشگرهای cortex-A را فراهم کرده است.

سیستم عامل MBED با پلتفرم pelion یکپارچه شده است و کلاس جدیدی از دیوایس های آیوتی که به راحتی از طریق پلتفرم قابل مدیریت هستند و انعطاف پذیری و سرعت تولید زیادی به شرکت های تولید کننده جهت تولید دستگاه های پیچیده مانند دستگاه های پردازش تصویر و پردازش لبه را معرفی میکند.

سیستم عامل MBED شرکت آرم یک ساختار امن برای تولید کنندگان و توسعه دهندگان جهت تولید دستگاه های فوق العاده آیوتی فراهم میکند.

راه حل هایی برای رصد بهتر آیوتی

برای عمل به تعهد رشد آیوتی، این شرکت همکاری اش را با myDevices در جهت ساده کردن دستگاه ها ، ارایه راه حل ها و تولید سنسورهای بیشتر و دستگاه های پردازشی منطبق با این پلتفرم که برای کاربران قابل فهم باشند را شروع کرد.

myDevice با سازندگان معروف gateway و دستگاه های آیوتی شراکت دارد. این شراکت در راستای تولید یکی اکوسیستم قوی از دستگاه های آیوتی مبتنی بر Lora می باشد. دستگاه های آیوتی myDevice با استفاده از این پلتفرم و قابلیت های گزارش گیری آن قابل رصد هستند و همچنین یک تکنسین به راحتی میتوانند سنسورها و دستگاه ها را به روشی امن و با استفاده از یک گوشی هوشمند به gatewayها متصل کند.

در چند دقیقه بساز – به چند میلیون توسعه بده

آردینو به صورت گسترده جهت ساخت دستگاه های آیوتی استفاده میشود. این دستگاه ها برای مبتدیان ساده و برای حرفه ای ها کارا هستند. با وجود این ترکیب آن با مدیریت اتصال pelion میتواند این دستگاه ها را برای ساخت یک نمونه اولیه و آزمایشگاهی تا ساخت محصولات تجاری برای توسعه دهندگان و علاقه مندان  جذاب تر کند. با همکاری این دو شرکت توسعه دهندگان میتوانند دستگاه های سلولی آیوتی را در چند دقیقه در یک استارت آپ بسازند و در مقیاس میلیونی تولید و به فروش برسانند.

 

منابع
iot-now.com

Eseye شاخص سطح آمادگی IoT را معرفی می‌کند.

شرکت ارائه دهنده راهکارهای اتصال اینترنت اشیا (IoT) جهانی به نام Eseye، شاخص آمادگی IoT (IRL) را معرفی کرده است که به کسب و کارها در ارزیابی آمادگی خود برای

شبنم جزایری
17 ژوئن 2023
انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به خدمات ارزش‌افزوده

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال مواجه است. طبق گزارش ABI

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*