بلوتوث SIG درگجت های پوشیدنی برای آشکارسازی قرار گرفتن در معرض COVID-19

شبنم جزایری  

گروه پشتیبان استاندارد بلوتوث در نظر دارد امکان تشخیص قرار گرفتن در معرض COVID-19 را به دستگاه های پوشیدنی اضافه کند.
اخیراً گروه محقق بلوتوث SIG  در اطلاعیه ای اعلام کرد که با بیش از ۱۳۰ شرکت عضو در حال کار است تا ویژگی بالقوه حفظ سلامتی را به گجت های پوشیدنی اضافه کند.
گوگل و اپل قبلاً یک سیستم ردیابی متقابل و مبتنی بر بلوتوث COVID-19 برای تلفن های هوشمند ایجاد کرده اند. پیشنهاد Bluetooth SIG آن سیستم را برای گجت های پوشیدنی نیز گسترش دهد (مثلاً برای افرادی که فقط با Apple Watch یا دستگاه مشابه خود تمرین می کنند.)
مارک پاول ، مدیر عامل بلوتوث SIG ، گفت: “دیدن همکاری جامعه بلوتوث در یافتن و ایجاد راه کارهای نوآورانه استفاده از فناوری بلوتوث برای رفع بیماری همه گیر COVID-19 بسیار الهام بخش است.”
در ضمن اشاره کرد “ما از فداکاری و تعهد اعضای بلوتوث سپاسگزاریم و از کار آنها در این تلاش مهم افتخار می کنیم.”
بلوتوث SIG همچنین تأکید می کند که بسیاری از کودکان تلفن هوشمند ندارند ، اما COVID-19 می تواند خطری هم برای خود و حتی دیگران در مورد حامل های بدون علامت داشته باشد.

هر فرد در معرض خطر خاص می تواند به یک دستگاه بلوتوث ارزان قیمت و کم هزینه مجهز شود تا اطمینان حاصل شود که اگر در مجاورت مورد تأیید شده COVID-19 بوده باشد ، می تواند از آن مطلع شود.
“الیسا رزکونی” ، استاد فیزیک دانشگاه فنی مونیخ در حال حاضر تیم تحقیق در مورد مداخلات غیر دارویی علیه COVID-19 را رهبری می کند:”ما معقدیم که استفاده از گجت های پوشیدنی در ENS یک روش بسیار موثر برای جلوگیری از گسترش دامنه بیماری و پشتیبانی از این گروه های حساس است.”
مطمئناً ، دستگاه های فاقد اینترنت باید برای به روزرسانی شبکه و ارتباط با مخاطبین خود ، به دستگاهی با دسترسی به اینترنت متصل شوند.
دقیقاً مانند پیاده سازی تلفن های هوشمند ، کلیه اطلاعات شخصی در پشت شناسه های منحصر به فرد ناشناس هستند.
Bluetooth SIG انتظار دارد نسخه اولیه را طی چند ماه آینده منتشر کند ، اما هنوز در مورد هیچ دستگاه پشتیبانی اولیه خبری در دست نیست.
امیدواریم زودتر از موعد به دست کاربران برسد. تحقیقات نشان می دهد که اگر ۶۰ درصد از هر جمعیت از سیستم اطلاع رسانی در معرض خطر استفاده کنند ، می توان گسترش COVID-19 را به طور کامل متوقف کرد.


دستگاه های IoMT در بیمارستان های هوشمند تا

مطالعه ای توسط Juniper Research نشان می دهد که تعداد IoMT (اینترنت چیزهای پزشکی) در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از هفت میلیون نفر...

شبنم جزایری
5 ژانویه 2022
اینترنت گاوها: حسگر قابل بلعیدن اینترنت اشیا بر

یک حسگر قابل بلعیدن اینترنت اشیا به کشاورزان در نظارت بر سلامت دام های خود و کمک به افزایش سودآوری کمک می کند. این حسگر...

شبنم جزایری
20 نوامبر 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*