بنیاد ارتباط آزاد (OCF) استاندارد تجهیزات منبع‌باز اینترنت اشیا را ارائه می دهد.

شبنم جزایری  
IoT

امروزه حدود ۲۶ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا (IoT) وجود دارد که بسیاری از آنها با یکدیگر هیچ سازگاری ای ندارند. بنیاد ارتباط آزاد(OCF) قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

بنیاد ارتباط آزاد(Open Connectivity Foundation) یک سازمان صنعتی است که توسعه استانداردها، مجموعه از دستورالعمل‌ها، قابلیت همکاری و صدور گواهی‌نامه برای تجهیزات مرتبط با اینترنت اشیا را ارائه می‌دهد.
OCF 2.1 به منظور فراهم آوردن امکان توسعه تجهیزات اینترنت اشیا (IoT) برای خانه‌های هوشمند و دستگاه‌های تجاری هوشمند و درعین‌حال قابلیت همکاری ارتباط بین اجزای مختلف معماری دستگاه ایجاد شده است. معماری OCF بر اساس سبک معماری Resource Orientated REST بنا شده است. همچنین به‌گونه‌ای طراحی‌شده که شکافی بین اکوسیستم‌های موجود IoT ایجاد نکند. بنابراین به طور کامل برای پروتکل‌های شبکه بلوتوث، EnOcean، Zigbee و Z-wave قابل ارائه است.
OCF 2.1 شامل مشخصات لازم برای کار با ابر اطلاعاتی موجود است. اسکات هارکینز مدیر شرکت Resideo و مدیر بخش Connected Home ، در بیانیه‌ای اعلام کرد: “استاندارد OCF Universal Cloud Interface امور مرتبط با اینترنت اشیا ابری (IoT Cloud) را تا حد زیادی ساده کرده و کاهش می‌دهد. با اجرای این کار به عنوان یک استاندارد در صنعت، نیاز به ارتباط یک طرفه، ابر به ابر کاهش می‌یابد و ارتباط ساده‌تر می‌شود.”
هیوگون لی رئیس بخش تحقیق و توسعه ویژوال سامسونگ دراین باره گفت: “ما پیش‌بینی می‌کنیم كه ابر جهانی OCF بتواند مشکل فعلی بازار اینترنت اشیا (IoT) را برطرف كند و بدین ترتیب اکوسیستم IoT را یکپارچه سازد.”
اولین ثمرات این تلاش در BSC Computer GmbH ، COMMAX ، SURE Universal ، Haier ، LG ، Resideo ، Samsung و به‌طورکلی همه دستگاه‌های سازگار با نسخه بتای OCF 2.1 به نمایش گذاشته شده است.

برچسب
استاندارد

Eseye شاخص سطح آمادگی IoT را معرفی می‌کند.

شرکت ارائه دهنده راهکارهای اتصال اینترنت اشیا (IoT) جهانی به نام Eseye، شاخص آمادگی IoT (IRL) را معرفی کرده است که به کسب و کارها...

شبنم جزایری
17 ژوئن 2023
ژاپن می خواهد استانداردهای جهانی برای ربات های

ژاپن در تلاش است تدوین استانداردهایی را برای ربات های کمک به انسان با سازمان استاندارد بین المللی (ISO) آغاز کند. بخشی از دلیل سرمایه...

شبنم جزایری
15 سپتامبر 2020

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*