توسعه سنسورهای مجهز به فناوری LTE برای IoT صنعتی (Smart Industry)

شبنم جزایری  
Smart Industry

اخیرا شرکت Altair Semiconductorبا همکاری شرکت JIG-SAW، یکی از پیشگامان راه حل های A&A (حسگرهای خودکار و مدیریت اتوماتیک) در حوزه IoT، سنسورهایی مجهز به فناوری LTE را برای استفاده طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی IoT صنعتی (Smart Industry) در جهان توسعه داده است.
این مشارکت، شامل ترکیب چیپست دو هسته ای Altair به نام Cat-M / NB-IoT) ALT1250 ) با فناوری کنترل نرم افزاری JIG-SAW است که امکان یک مدل کسب و کار جدید IoT را برای توسعه دهندگان فراهم می کند و منجر به ارتقا بهره وری و کارایی بین بخش های سازمان می شود به عنوان نمونه استفاده از برنامه های کاربردی و سنسورهای IOT برای مدیریت سایت انبار، مانیتورینگ تجهیزات، تدارکات و موارد دیگر در سازمانها می باشد.
ALT1250 یک چیپستNB-IoT با قابلیت GNSS / GPS است. این ماژول از هر دو نسخه استاندارد Release 13 یعنی CAT-M1 و NB1 پشتیبانی می کند و شامل یک توسعه در امواج راديويي پهن باند سمت کاربر است که از طیف گسترده ای از ترکیبات باندهای LTE با طراحی سخت افزاری واحد، پشتیبانی می کند. در این چیپست یک پردازنده باند پایه LTE، فرستنده امواج رادیویی، PMU، حافظه، PAها، فیلترها و سوئیچ آنتن، همچنین یک GNSS و یک موتور مکان یاب مبتنی بر ساختار سلولی، دریک چارچوب امنیتی بهینه شده IoT ادغام شده اند. چیپست دارای مصرف انرژی بسیار کم در انواع حالت ها است(از جمله ۳GPP PSM و eDRX) و عمر باتری آن بیش از ۱۰ سال می باشد. این چیپست در بسته بندی با اندازه کمتر از ۱۰۰ میلیمتر در دسترس بوده که برای استفاده در بسیاری از کاربردهای IOT از جمله برای استفاده در ردیابی دارایی ها، مانیتورینگ خودروها و وسایل پوشیدنی ایده آل است. چیپست ALT1250 برای کار با باتری های لیتیوم-یون قابل شارژ طراحی شده است.

برچسب
chipsetNB-IOT

اینترنت اشیا در کشورهای APAC توسعه می یابد.

طبق گزارشی از شرکت تحقیقاتی جهانی Omdia، منطقه APAC قرار است شاهد رشد بی‌سابقه اینترنت اشیا می باشد. محققان خاطرنشان می‌کنند که APAC در «استقرار...

شبنم جزایری
7 ژانویه 2023
دانشمندان قصد دارند با ۷ میلیون دستگاه ۵G-IoT

Sateliot اتصال ماهواره‌ای ۵G NB-IoT را به ۴۰۰۰۰۰ دستگاه ۵G ارائه می‌کند که توسط Streamline در پایان سال ۲۰۲۳ مستقر می‌شود و مدیریت دام در...

شبنم جزایری
24 دسامبر 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. ONT7
    27 نوامبر 2018

    با تشکر ،
    بسیار عالی و مفید
    اطلاع دارید این چیپ به بازار عرضه شده است؟


    • شبنم جزایری
      27 نوامبر 2018

      با سلام
      ممنون از توجهتون، خیر هنوز به بازار نیامده ولی قرار است سه ماهه اول ۲۰۱۹ به بازار بیاد.


  2. cyber-IOT
    27 نوامبر 2018

    بسیار تکنولوژی جالبی است. مخصوصا مصرف پایین انرژیش.
    ممنون