دانشمندان قصد دارند با ۷ میلیون دستگاه ۵G-IoT متصل به صورت فلکی ماهواره، جلوی بیماری های دام و سرقت گاو ها را بگیرند.

شبنم جزایری  

Sateliot اتصال ماهواره‌ای ۵G NB-IoT را به ۴۰۰۰۰۰ دستگاه ۵G ارائه می‌کند که توسط Streamline در پایان سال ۲۰۲۳ مستقر می‌شود و مدیریت دام در مناطق خارج از پوشش را بهبود می‌بخشد.
مدیریت سنتی دام از طریق دستگاه‌های برچسب گوش IoT سلولی قادر به پیش‌بینی و کنترل شیوع بیماری‌های مسری مانند بیماری تب و دهان (FMD) و ردیابی مکان حیوانات، جلوگیری از سرقت گاو و افزایش ایمنی کشاورز و دام بوده است.
با این وجود، این روش مدیریت دام برای اکثر کشاورزان در سراسر جهان غیرقابل دسترس است، زیرا بیشتر زمین ها پوشش تلفن همراه ندارند و پروتکل های شبکه اختصاصی خرید و نگهداری دستگاه های ۵G را برای بسیاری از آنها دور از دسترس می کند.
وقتی پوشش محدود نباشد و هزینه های نگهداری کم باشد، امکانات به شدت گسترش می یابد.
Sateliot، اولین صورت فلکی ماهواره ای که اتصال استاندارد ۵G را از فضا ارائه می دهد، و Streamline، شرکت پیشرو در مدیریت دام، در حال پیوستن به نیروهای خود برای حل این موانع و بهبود خدمات مدیریت دام به کشاورزان در سراسر جهان هستند.
در سال ۲۰۲۳، شرکت آفریقای جنوبی استریم لاین، ۴۰۰۰۰۰ دستگاه ۵G NB-IoT سلولی را به کار خواهد گرفت که قادر به اتصال یکپارچه به برج های سلولی و صورت فلکی Sateliot هستند. هدف Streamline برای سال‌های آینده رسیدن به نقطه عطف ۷ میلیون دستگاه در سراسر جهان است. در سال ۲۰۱۹، این تعداد تنها ۴۰۰۰۰ بود.
استریم لاین ۷٫۹۵ میلیون دام در بازار آفریقای جنوبی دارد. تخصص آنها در دستگاه های مدیریت دام به طور سنتی بر اتصال سلولی معمولی متکی است. با این حال، شبکه‌های غیرزمینی Sateliot به عنوان برج‌های سلولی در فضا عمل می‌کنند و به دستگاه‌های ۵G NB-IoT Streamline توانایی کار در مناطق بدون پوشش را می‌دهند. راه حل Sateliot برای Streamline و کاربر نهایی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از راه حل های اختصاصی یک حامل ماهواره ای قدیمی است.
علاوه بر این، بدون نیاز به پوشش تلفن همراه و هزینه‌های کم انتقال دستگاه به ماهواره، که از کمتر از ۱ دلار در هر دستگاه در ماه شروع می‌شود، سرویس Streamline که توسط Sateliot پشتیبانی می‌شود، رشد گسترده‌ای را تسهیل می‌کند و توانایی کار در مناطق بدون پوشش را اعطا می‌کند. به کشاورزان انعطاف بیشتری می دهد.
Jaume Sanpera، مدیر عامل Sateliot، اظهار داشت:
«Streamline» دارای یک محصول پیشرفته، برچسب گوش مدل STR-TG103/4 است که به کشاورزان اطمینان می دهد که گاو در شرایط خوبی دارند. با این وجود، کشاورزان به پوششی نیاز دارند که فقط ما بتوانیم با استفاده از مجموعه ماهواره‌ای ۵G-NB IoT خود برای ارائه پشتیبانی و پوشش به مناطق وسیع‌تر و حتی مزارع بزرگ‌تر بدون شبکه زمینی ارائه کنیم. این ثابت می‌کند که بازار اینترنت اشیا رشد غیرقابل توقفی را نشان می‌دهد و بسیار سریع‌تر از هر صنعت فناوری دیگری سرعت می‌گیرد.»

برچسب
IOT
منابع

اینترنت اشیا در کشورهای APAC توسعه می یابد.

طبق گزارشی از شرکت تحقیقاتی جهانی Omdia، منطقه APAC قرار است شاهد رشد بی‌سابقه اینترنت اشیا می باشد. محققان خاطرنشان می‌کنند که APAC در «استقرار...

شبنم جزایری
7 ژانویه 2023
رشد دیجیتالی شدن با Industry 4.0

در سال‌های اخیر، رشد قابل‌توجهی در دیجیتالی‌سازی Industry 4.0 تأثیر عمده‌ای بر بخش تولید داشته است. تغییر از روش‌های سنتی و مبتنی بر کاغذ به...

شبنم جزایری
5 مارس 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*