راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌های اینترنت اشیا

شبنم جزایری  
satellite

راه‌اندازی نسل بعدی نانو ماهواره‌ها توسط شرکت استارتاپی Fleet Space Technologies با سرمایه ای بالغ بر ۷٫۳۵ میلیون دلار (۵.۹۵ میلیون پوند) با هدف ارائه ارتباطات اینترنت اشیا (IoT) به مشتریان در سراسر جهان است، جمع‌آوری کرده است. گفته می‌شود این ماهواره‌ها به اندازه جعبه‌های کفش هستند و در مقایسه با ماهواره‌های سنتی ارتباطات جغرافیایی از قیمت ارزان و راه‌اندازی آسان بهره می‌برند.
این شرکت در نظر دارد یک صورت فلکی از نانو ماهواره‌های خود در سراسر جهان برای ردیابی دارایی‌ها و تجهیزات ساخت‌وساز، نظارت بر خطوط لوله و سایر زیرساخت‌های کاربردی و موارد دیگر ایجاد و پشتیبانی کند. این شرکت در حال حاضر چهار نانو ماهواره آماده خود را در دو موشک سازمان تحقیقات فضایی هند و SpaceX قرار داده است.
ناوگان کنونی این شرکت بخش کوچکی از صورت فلکی خود را تامین می‌کند اما یک تقاضای بی‌سابقه که بیش از سه میلیون دستگاه سازگار برای پیوستن به شبکه آن‌ها را دربر دارد، ثبت شده است.
در ماه ژانویه ABI Researchگزارشی با عنوان “ماهواره‌های در IoT: شبکه‌های ماهواره‌ای جدید و موج جدید سرمایه‌گذاری در اینترنت اشیا” منتشر کرد که استدلال می‌کند تا سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۴ میلیون اتصال IoT از طریق ماهواره وجود خواهد داشت که منجر به ارتباطات یکپارچه جهانی می‌شود. با توجه به این مطالعه انتظار می‌رود بخش‌های کشاورزی، ردیابی دارایی‌ها، ردیابی دریایی و ردیابی حمل‌ونقل هوایی رشد قابل‌توجهی داشته باشند.
ماه گذشته نیز همکاری دو استارتاپ فعال در زمینه نانو ماهواره Myriota و Optus Business که قصد ارائه ارتباطات منطقه‌ای و از راه دور را برای دستگاه‌ها و برنامه‌های IoT در سراسر استرالیا دارند، خبرساز شد. به عنوان بخشی از این مشارکت، شبکه ملی و قابلیت‌های دیجیتالی شرکت Optus با فناوری اتصال مستقیم ماهواره‌ای Myriotaادغام خواهند شد تا ارتباطات کم‌هزینه را برای تجهیزات اینترنت اشیا در مناطق دوردست استرالیا ارائه دهند.

برچسب
satellite

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*