رونمایی از راهکاری هوشمندانه برای حمل‌ونقل با ادغام فناوری‌های بلاک چین و اینترنت اشیا

شبنم جزایری  
blockchain

دانشگاه نوادا در شهر رنو با همکاری شرکت Filamen در حال یکپارچه‌سازی اتومبیل خودران با فناوری بلاک چین است. از این رو پتانسیل یکپارچه‌سازی فناوری‌های blockchain و اینترنت اشیا (IoT) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.
شرکت استارتاپی Filamen در حال همکاری با دانشگاه نوادا و حمل‌ونقل هوشمند شهر رنو به منظور توسعه یک استاندارد جدید بر اساس فناوری IoT blockchain برای اطمینان یکپارچگی داده‌ها بین اتومبیل‌های خود رانندگی و زیرساخت‌های جاده‌ای است.

این پروژه از طریق مرکز تحقیقات کاربردی دانشگاه نوادا برای ارتقاء ارتباطات و ایمنی بین وسایل نقلیه خودران، زیرساخت‌های LIDAR و وسایل ارتباطی کوتاه‌برد که در تقاطع‌ها نصب شده است، طراحی شده است. دانشگاه نوادا به زودی آزمایشی شبیه‌سازی شده از فناوری Blocklet شرکت Filamen را به همراه برنامه‌هایی برای ادغام این فناوری با وسیله نقلیه خودران و شبکه زیرساخت متشکل از سنسورها که در امتداد مسیرهای مشخص قرار گرفته‌اند را برای ارائه یک رکورد قابل‌اطمینان از رویدادهایی که امکان تبادل اطلاعات را از طریق فناوری بلاک چین فراهم می‌کند، آغاز خواهد کرد.

کارلوس کاردیلو مدیر مرکز تحقیقات کاربردی نوادا، در این باره گفت: “همکاری با filament به عنوان بخشی از پروژه حمل‌ونقل هوشمند شهری به ما در ایجاد و حصول اطمینان از امنیت داده‌های تولید شده از بسیاری از دستگاه‌های متصل به LIDAR از جمله اتومبیل‌های خودران کمک خواهد کرد. به زودی این راهکار به یکی از ویژگی‌های مشترک در شهرستان‌ها و شهرهای ما تبدیل خواهد شد.”

بر اساس گزارشی که در اوایل این ماه از MarketsAndMarkets منتشر شد، بازار IoT blockchain رشد چشمگیری خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ از ۱.۵۴ میلیارد پوند بگذرد. انتظار می‌رود ارزش این بازار در سال ۲۰۱۹ به ۸۶٫۳۶ میلیون پوند برسد.

برچسب
blockchainIOT

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*