سنگاپور قرار است تا سال ۲۰۲۳ از خدمات تاکسی برقی پرواز استفاده کند.

شبنم جزایری  

کشورسنگاپور قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ می تواند میزبان اولین سرویس تاکسی هوایی برقی در جهان باشد.
یک استارتاپ آلمانی فعال در صنعت تاکسی های هوایی قصد دارد تا سه سال آینده سرویس خود را در سنگاپور راه اندازی کند.
عدم وجود قوانین دست و پاگیر و محیط ایده آل شهری، سنگاپور را به یک پلتفرم عالی برای بکارگیری تاکسی های هوایی تبدیل کرده است.
بازار تاکسی های هوایی، شرکتهای تاکسی های اینترنتی و حتی تولیدکنندگان سنتی خودرو را نیز علاقه مند کرده است.
اگر تا حالا فکر میکردید گشت و گذار سگ های رباتیک در پارک های سنگاپور واقعا هیجان انگیز است، صبر کنید تا ببینید رزرو یک تاکسی هوایی در شهر چگونه هوش از سرتان خواهد برد.
به گفته شرکت آلمانی Volocopter GmbH ، سنگاپور تا سال ۲۰۲۳ و پس از انجام آزمایش های پرواز ، ارزیابی و صدور گواهینامه توسط مقامات محلی میتواند میزبان اولین سرویس تاکسی هوایی برقی در جهان باشد.
طبق اعلام بلومبرگ در حال حاضر قیمت بلیط برای یک سفر پانزده دقیقه‌ای با یک تاکسی هوایی تک نفره با قابلیت برخاستن عمودی، ۳۶۴ دلار میباشد و همین حالا نیز در حال فروش میباشد.
چرا تاکسی هوایی؟
به گفته موسسه CB Insights ، سرمایه گذاران خطرپذیر از سال ۲۰۱۶ سالانه ۱۴۰ میلیون دلار در صنعت اتومبیل های پرنده سرمایه گذاری کرده اند و از سویی دیگر نیز خودروسازان برجسته ، شرکت های فن آوری و هواپیمایی در سراسر جهان علاقه زیادی به این بازار نشان داده اند.
رونق اخیر در صنعت تاکسی های هوایی را می توان به برخی پیشرفت ها در فن آوری و مدل های تجاری مرتبط دانست.
اول اینکه ، پیشرفتهای سخت افزاری و نرم افزاری امکان تولید این تاکسی ها را مقدور کرده است. از نظر سخت افزاری ، بهبود کارایی باتری ها به معنای پشتیبانی بهتر از وسایل نقلیه در حال پرواز میباشد و در نتیجه امکان برنامه ریزی مسیرهای طولانی تر نیز وجود خواهد داشت. در مورد نرم افزار ، سیستم های ارتباطی ماهواره ای نسبت به یک دهه پیش بسیار پیشرفته تر شده اند و این تکنولوژی راه های جدیدی را برای توسعه فناوری موقعیت یابی وسایل نقلیه هوایی باز خواهد کرد.
ضمنا ، در حال حاضر نرم افزار های پیشرفته اشتراکی حمل و نقل (تاکسی های اینترنتی)که توسط شرکت هایی مانند Uber و Lyft استفاده می شود مدیریت ناوگان (Fleet Management) را نیز امکان پذیر می کند.

نقش آفرینان اصلی این صنعت چه کسانی هستند؟
جدای از ولوکوپتر، بازار، خودروسازان سنتی مانند تویوتا را نیز به خود جلب کرده است- تویوتا نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار در شرکت هوافضا Joby سرمایه گذاری کرده است تا یک هواپیمای کاملاً برقی با قابلیت پرواز و فرود عمودی (eVTOL) تولید کند و قصد دارد آن را برای استفاده تجاری وارد بازار کند.
در همین حال ، در نمایشگاه CES 2020 ، شرکت کره ای هیوندای به شرکت Uber پیوست تا بخشی از یک برنامه جهانی به نام “شبکه اشتراکی تاکسی های هوایی ” باشد که وسایل نقلیه پرنده نسل بعدی را تولید خواهد کرد. شرکت اوبر به عنوان یکی از شش شریک صنعت تاکسی های هوایی در تلاش است تا خدمات UberAir را وارد بازار کند که به کاربران امکان می دهد تاکسی های هوایی را رزرو کنند و در ابتدا در چند شهر بزرگ ایالات متحده راه اندازی خواهد شد. این محصول SA-1 نام دارد و قادر به پرواز در ارتفاع ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر بالاتر از سطح زمین، با سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت میباشد و میتواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند.
ژاپن برای رسیدن به هدف خود از تجاری سازی اتومبیل های پرنده تا سال ۲۰۳۰ ، بوئینگ و ایرباس را برای توسعه سفرهای آینده به خدمت گرفته است. بوئینگ همچنین همکاری خود را با پورشه جهت ایجاد نوآوری در صنعت تاکسی هوایی و گسترش ترافیک شهری آغاز کرده است ، و این در حالی است که هر دو شرکت قصد دارند از مهارت های خود برای پیشبرد توسعه وسایل نقلیه هوایی شهری استفاده کنند.

برچسب

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*