شرکتHUAWEI برای صنعت خودروسازی نخستین سخت‌افزار ارتباطی ۵G را ارائه داد

شبنم جزایری  
5g

اخیرا شرکت Huawei  اولین سخت‌افزار ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی ۵G جهان را در صنعت خودروسازی به بازار معرفی کرد که نشان از چشم‌انداز این شرکت برای تبدیل‌شدن به یک تأمین‌کننده کلیدی در بخش فناوری‌های خودران است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماژول MH5000 مبتنی بر تراشه نسل پنجم Balong 5000 است که در ماه ژانویه عرضه شد. بر این اساس Huawei اولین تراشه ۵G جهان را با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت توسعه داده است.

این شرکت ماژول جدید خود را در نمایشگاه Autoshow شانگ های در معرض نمایش عموم قرار داد.

Huawei در این باره گفت: “به عنوان یک محصول ارتباطی مهم برای آینده خودروهای هوشمند و خودران، این تراشه، صنعت خودروسازی را به سوی دوران ۵G هدایت خواهد کرد.”

در این بیانیه‌ آمده‌است که این ماژول به شروع بهره‌برداری و تجاری‌سازی تکنولوژی ۵G در صنعت خودروسازی در نیمه دوم سال جاری کمک خواهد کرد.

هوآوی به عنوان یکی از پیشگامان نسل پنجم ارتباطات، از سال ۲۰۰۹ در زمینه ۵G شروع به تحقیق و توسعه کرده است و در حال حاضر اولین شرکتی است که می‌تواند سیستم‌های نسل پنجم را به طور کامل ارائه کند. در واحد تحقیق و توسعه هوآوی بیش از ۵۷۰۰ مهندس و بیش از ۵۰۰ کارشناس ۵G مشغول به کار هستند. در مجموع، هوآوی ۱۱ مرکز مشترک نوآوری در زمینه ۵G را در سراسر جهان تاسیس کرده است.

این شرکت در سال‌های اخیر برای تست این تکنولوژی در اتومبیل‌های خودران و هوشمند در برخی از شهرهای چین مانند شانگ های، شنزن و ووسی، قرارداد همکاری با خودروسازانی نظیر FAW، Dongfeng و Changan امضا کرده است.

این شرکت همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابرات جهان نیز می‌باشد و تلاش می‌کند که جامعه جهانی را به شبکه‌های نسل بعدی سوق دهد اما تحت فشارهای شدید واشنگتن قرار گرفته است که ادعا می‌کند تجهیزات هواوی می‌تواند برای اهداف جاسوسی بکار گرفته شوند. این در حالیست که هواوی بارها این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

برچسب
شبکه 5G

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*