موفقیت صنعت برای اولین بار با اتصال ماهواره ایNB-IoT

شبنم جزایری  

شرکت MediaTek موفق شده است برای اولین بار ارتباط ماهواره‌ای تجهیزات اینترنت اشیا (IoT)را برقرار کند. این کمپانی تولید کننده تراشه‌های نیمه‌هادی توانسته است نخستین آزمایش ارتباط ماهواره‌ای تجهیزات اینترنت اشیا را با استفاده از پروتکل NB-IoT و یک ماهواره اینمارست در فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتر بالاتر از خط استوا برقرار کند.
در این آزمایش مدیاتک توانست یک ارتباط دو طرفه بین دستگاه اینترنت اشیا و ماهواره تجاری اینمارست در مدار ژئو برقرار کند. این آزمایش با همکاری یک ایستگاه پایه در مرکز فضایی Fucino ایتالیا و انستیتوی صنعت اطلاعات تایوان انجام شده است.
مدیاتک در مورد این آزمایش می‌گوید همکاری مدیاتک با  Inmarsat، همگرایی ارتباطات پیشرفته ماهواره‌ای و خدمات سلولی در حوزه IoT و ۵G سرعت می‌بخشد و به پروژه ۳GPPاستانداردسازی Rel-17 در شبکه‌های غیر زمینی کمک خواهد کرد.
جاناتان بیون مدیر ارشد محصولات گروه  Inmarsatدر این باره می‌گوید: “با آزمایش تراشه مدیاتک بر روی  Inmarsat شبکه ماهواره‌ای GEO  ثابت شده است که فناوری شبکه‌های تلفن همراه با اصلاحات کمی روی ماهواره‌های GEO کار می‌کنند و مسیری مقرون به صرفه را برای پوشش جهانی اینترنت اشیا (IoT) فراهم می‌کند.”
بنا به گفته هر دو شرکت این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است و می‌تواند امکان‌پذیر بودن استفاده از استانداردهای جدید جهانی و پتانسیل بازار آزاد استفاده از یک دستگاه واحد برای اتصال در هر دو شبکه ماهواره‌ای و تلفن همراه را فراهم کند.
استفاده از فناوری NB-IoTدر نوع خودیک نمونه جالب است. با توجه به تاریخچه قبلی و رشد استفاده از آن در میان دیگر پروتکل‌های اینترنت اشیا (IoT) و بر اساس گزارشی که اخیراً از اریکسون منتشر شده فقط ۱۰۰ میلیون اتصال در سطح جهان مبتنی بر NB-IoT یا LTE-M بوده است.

برچسب
IIoT

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*