هشدار IDC از کاهش چشمگیر بازار نیمه هادی با شیوع Covid-19

شبنم جزایری  
IDC

IDC تحلیل نگران کننده ای از بازار نیمه‌هادی‌ها را با شروع همه‌گیر شدن بیماری Covid-19 ارائه داده است که کاهش قابل‌توجهی در مقایسه با رشد کلی و جزئی پیش‌بینی شده، نشان می‌دهد.
IDC در آخرین گزارش خود با عنوان تأثیر COVID-19 بر بازار جهانی نیمه‌هادی، خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم بروز این اختلال در زندگی انسان‌ها و همچنین زنجیره تأمین فناوری‌های بین‌المللی، تنها یک‌پنجم شانس بازگشت بازار به پیش‌بینی سال ۲۰۲۰ در زمان همه‌گیری بیماری کرونا وجود دارد.
در نتیجه برای این رویداد احتمال از دست دادن درآمد سالانه ۶ درصد برای بازار جهانی نیمه‌هادی‎ها در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. به احتمال زیاد کل قطعات نیمه‌هادی از دست رفته ۲۵٫۸ میلیارد دلار خواهد بود و اثر آن در طول سال احساس خواهد شد. به گفته این تحلیلگر، تقاضا برای سیستم‌ها و در دسترس بودن قطعات برای مدتی در پایین‌ترین حد خود قرار دارد اما به محض کنترل شیوع بیماری به تدریج بهبودی شروع می‌شود.
گزارش ماه ژانویه BIS Research اظهار داشته است که بازار جهانی تراشه‌های اینترنت اشیا (IoT) که در سال ۲۰۱۹ به میزان ۹٫۴۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۹ به بیش از ۳۸٫۶۱ میلیارد دلار برسد و نرخ رشد ترکیبی سالیانه CAGR) 15.8) افزایش یابد. در این گزارش آمده است که کل تقاضای بازار برای تراشه‌های اینترنت اشیا (IoT) با افزایش نرخ پذیرش دستگاه‌های مبتنی بر IoT و کاهش هزینه سنسورهای IoT هدایت می‌شوند.
گارتنر در گزارشی نتایج اولیه خود از کاهش ۱۱٫۹ درصدی درآمد بازار نیمه‌هادی در سراسر جهان به ۴۱۸٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ خبر داده است که از پیش‌بینی‌های این تحلیلگر نسبت به اوایل سال گذشته فراتر رفته است. بر اساس این گزارش اینتل در سال ۲۰۱۹ و سامسونگ الکترونیک در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مقام برتر را به دست آورند، جایگاه خود را به عنوان یکی از فروشندگان نیمه‌هادی جهانی بدست آورند.

برچسب
IOT

سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا...

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021
طراحی ونتیلاتور متن باز بومی توسط مهندسان ایرانی

مصاحبه مجله IEEE the Institute با مهندسان ایرانی طراحی‌کننده ونتیلاتور متن‌باز بومی هادی مرادی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و رئیس بخش...

شبنم جزایری
7 اکتبر 2020

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*