هوشمند سازی آمبولانس ها با اتصال به شبکه ۵G

شبنم جزایری  
ambulance

شرکت کره ای سامسونگ در زمینه ساخت آمبولانس‌های خدمات بهداشت و سلامت ملی انگلستان (NHS) متصل به شبکه ۵G با شرکت مخابراتی O2 همکاری می‌کند. قرار است این دو شرکت از اواخر این ماه آزمایش بر روی آمبولانس‌های نسل بعدی را آغاز کنند. هشت آمبولانس در شرق انگلستان به فناوری‌های جدید از جمله پشتیبانی برای فیلمبرداری ویدئویی و جمع‌آوری داده‌های میدانی در زمان واقعی (real-time) مجهز خواهند شد.
درک مکمنوس مدیر اجرایی در O2 گفت: “هیچ رازی وجود ندارد که بر خدمات درمانی ما فشارهای فزاینده‌ای وارد شود. مراقبت‌های بهداشتی یکی از حوزه‌هایی است که بیش‌ترین سود را از تکنولوژی ۵G، با درمان سریع‌تر، مؤثرتر و صرفه‌جویی قابل‌توجه بهره‌وری می‌برد. به همین دلیل است که ما از آزمایش‌های آمبولانس هوشمند به عنوان بخشی از پروژه AutoAir 5G برای تسریع در پذیرش فناوری‌های متصل و رانندگی ایمن و خودران و گشودن مزایای تکنولوژی ۵G برای جوامع و کسب‌وکارها حمایت می‌کنیم.”
سامسونگ در حال کار بر روی گوشی‌ هوشمند Galaxy S10 5G برای این آزمایش است.شرکت مخابراتی O2 نیز اتصالات ۵G را در مرکز آزمایش وسایل نقلیه Millbrook Proving Ground فراهم می‌کند. این مرکز آزمایشی یکی از بزرگترین مراکز تست وسایل نقلیه در اروپا می‌باشد.
الکس برنز مدیر مرکز Millbrook در این باره گفت: “ما خوشحالیم که میزبان کنسرسیوم AutoAir در Millbrook هستیم و این پروژه مزایای فناوری ۵G را به جامعه نشان می‌دهد. ما به دنبال کمک به آزمایش بر روی شبکه در Millbrook به عنوان بخشی از پشتیبانی ما برای توسعه وسایل نقلیه متصل هستیم.”
تکنولوژی شرکت Visionable که یک استارتاپ حمایت شده توسط شرکت O2 و زیر مجموعه شرکت Telefonica است، در آمبولانس‌ها مستقر خواهد شد. شرکت Visionable پیش از این تکنولوژی نمایش به‌هنگام ویدیوی و فناوری مراقبت از راه دور را برای ۵۰ مرکز خدمات بهداشت و سلامت ملی تأمین می‌کرد.
Launchcloud نیز که یک راهکار برای جمع‌آوری اطلاعات نیروی کار برای اتوماسیون و همچنین ارائه تخصص مرتبط است، برای این آزمایش را استفاده می‌شود.
اهدافی که این شرکا انتظار دارند آمبولانس‌های مجهز به شبکه ۵G به آنها دست یابند:
شرکت‌کنندگان و داده‌های نامحدود برای کنفرانس زنده
برنامه همکاری صوتی و ویدیویی Visionable
ثبت اختراع تکنولوژی کیفیت تصویر پیکسل برای پیکسل Visionable (امکان استفاده دقیق‌تر و دقیق‌تر در سناریوهای پزشکی نظیر اسکن)
برنامه جمع‌آوری داده چند منظوره Launchcloud با اتوماسیون، ابزارهای گزارش دهی و ارتباطات
ادغام Launchcloud با بسیاری از برنامه‌ها نظیرSalesforce، OneDrive و Microsoft Dynamics
لیندا سیبسون مدیر پزشکی از راه دور (Telemedicine) در شرق انگلستان: “وقتی کسی دچار سکته مغزی می‌شود، هر دقیقه بسیار حساس می‌شود. ما با موفقیت در حال کار با Visionable برای ارائه خدمات مراقبت‌های پزشکی حیاتی برای بیماران در هر کجا که هستیم، درمان و تشخیص صحیح را برای هزاران نفر در شرق انگلستان به ارمغان آورده‌ایم.
وی افزود: “گسترش این نوع مراقبت در آمبولانس‌های هوشمند گام بعدی هیجان‌انگیزی در مراقبت‌های اضطراری مهم و پیش از بیمارستان است. استفاده از متخصصین صرف‌نظر از موقعیت مکانی آنها، می‌تواند باعث نجات جان افراد و درعین‌حال کاهش برخی فشارهای روی پزشکان و NHS شود.”
در تحقیقی که در سال گذشته توسط O2 انجام شد، کنفرانس ویدیویی بر بستر ۵G به تنهایی و به طور بالقوه توانایی آزادسازی ۱.۱ میلیون ساعت در سال را برای NHS دارد، شهرها می‌توانند ۴۶۳ میلیون پوند در سال صرفه‌جویی کنند و با استفاده از دستگاه‌های مانیتورینگ پوشیدنی میزان سکونت در بیمارستان‌ها را تا ۶ درصد کاهش دهند.

برچسب
smart city

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*