پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده های روستایی عاری از چاله

شبنم جزایری  

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند که نظارت در زمان واقعی شرایط جاده‌های روستایی را فراهم می‌کند.
DigiFlec، یک استارت‌آپ مستقر در Dunfermline، با CENSIS – مرکز نوآوری اسکاتلند برای حسگرها، سیستم‌های تصویربرداری و فناوری‌های IoT – و Forestry and Land Scotland (FLS) به عنوان بخشی از برنامه شتاب‌دهنده CivTech 6 دولت اسکاتلند برای توسعه رابط مدیریت شبکه حمل و نقل دیجیتال کار می‌کند.
این ابتکار نقشه دیجیتالی شبکه جاده‌ای را در کنار حسگرهای مجهز به اینترنت اشیا که برای ضبط داده‌های زنده در مورد وضعیت شبکه جاده‌ای FLS به کار گرفته شده‌اند، ترکیب می‌کند. این داده ها شامل خوانش دما، رطوبت در جاده و انسداد احتمالی است.
FLS دارای یک شبکه جاده ای ۱۰۰۰۰ کیلومتری است که برخی از دورافتاده ترین مناطق اسکاتلند را پوشش می دهد، که عمدتاً از جاده های بدون آب بندی تشکیل شده است که هنگام خیس شدن ضعیف تر می شوند و به راحتی می توانند در اثر سیل آسیب ببینند. داشتن اطلاعات لحظه ای دقیق در مورد شرایط، امکان تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد استفاده از جاده در زمان های خاص را فراهم می کند. حسگرهای اینترنت اشیا تاکنون در مکان‌های آزمایشی در جاده‌های Blairadam و Auchineden برای جمع‌آوری و انتقال اطلاعات در مورد جاده مستقر شده‌اند.
داده‌ها در یک رابط دیجیتالی ادغام می‌شوند که داده‌ها را در زمان واقعی نمایش می‌دهد و همچنین هرگونه تغییر درازمدت در وضعیت جاده را نمایش می‌دهد. این امر برنامه‌ریزی بهتر تعمیر و نگهداری را امکان‌پذیر می‌سازد و در نهایت، دانش بیشتری را در مورد عواملی که بر خرابی جاده تأثیر می‌گذارند، ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد تصمیماتی برای جلوگیری از آسیب‌های بیش از حد و تخصیص بهتر منابع برای تعمیر و ارتقاء کار اتخاذ شود.
جمع آوری داده های قابل اعتماد و قابلیت استقرار حسگرها در مناطق دورافتاده و روستایی می تواند کاربردهای گسترده تری برای مدیریت شبکه جاده های عمومی داشته باشد. در حال حاضر جاده ها باید به صورت دستی بررسی شوند و صدها مایل مسافت را در بر می گیرند. در حالی که بزرگراه ها و جاده های A سالانه از نظر نقص بازرسی می شوند، جاده های کلاس B و C فقط هر ۴ تا ۲۰ سال یکبار بررسی می شوند. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که تعمیرات معوقه مورد نیاز برای شبکه جاده‌های اسکاتلند می‌تواند تا ۱٫۷ میلیارد پوند هزینه داشته باشد.
استیون گیلان، مدیر DigiFlec، گفت: «مقامات محلی و مالکان زمین در حال حاضر با اطلاعات کمی در مورد شرایط جاده های خود مواجه هستند. بخش بزرگی از دلیل آن زمان و هزینه های مربوط به جمع آوری داده ها است. این امر تصمیم گیری در مورد محل تمرکز تلاش ها و به حداکثر رساندن زمان، مواد و منابع را دشوار می کند.
با این حال، اسکاتلند دارای یک حومه روستایی کارآمد است که از صنایع سنگین گرفته تا بخش توریست در کنار ساکنان از جاده‌ها استفاده می‌کند. سیستم راه باید به تمام نیازهای این بخش ها پاسخ دهد و در عین حال برای جوامعی که زندگی روزمره خود را انجام می دهند قابل استفاده باشد. سیستم ما به افرادی که راه‌ها را مدیریت می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا وضعیت خود را بهتر درک کنند، که برای تبدیل زیرساخت‌های جاده‌ای به تجربه بهتری برای همه، کلیدی است.
«تاکنون، ما نشان داده‌ایم که آنچه مورد نیاز است امکان‌پذیر است و به مرحله پیش‌تجاری رابط دیجیتال با شبکه جاده‌ای روستایی و راه دور رفته‌ایم. چنین سیستمی می‌تواند حومه روستایی با عملکرد روان‌تر را پشتیبانی کند و همچنین به ما کمک کند تا از منابع خود به بهترین شکل استفاده کنیم. در این راه سعی می کنیم اجداد خوبی باشیم و با سرزمین خود رابطه محبت آمیز برقرار کنیم.»
جاش رابرتز، مدیر نوآوری در Forestry and Land Scotland، گفت: «در حال حاضر، برای برنامه ریزی تعمیر و نگهداری و بررسی وضعیت شبکه راه هایمان، باید جاده های خود را با رانندگی فیزیکی به داخل جنگل بررسی و بازرسی کنیم تا وضعیت و سطح آن را بررسی کنیم. با سفرهایی که گاهی صدها مایل سفر را شامل می شود، این کار زمان و منابع زیادی را می گیرد. این حسگرها به این معنی است که ما اطلاعات ارزشمند و به‌روزی را در مورد وضعیت شبکه جاده‌ای خود در اختیار داریم و در مورد هرگونه مشکل در حال توسعه به ما هشدار می‌دهیم. این فناوری به ما توانایی تخصیص منابع مناسب را در مکان و زمان مناسب می‌دهد و نحوه استفاده بهینه از دارایی‌هایمان را تغییر می‌دهد و بهترین ارزش را برای بودجه عمومی ارائه می‌کند.»
CENSIS با ایجاد قابلیت‌های IoT در حسگرها و توسعه یک حسگر غیر تماسی خاص که می‌تواند دمای جاده را بدون قرار گرفتن در بتن تشخیص دهد، DigiFlec را پشتیبانی کرد، که می‌تواند جاده را ضعیف کند. مرکز نوآوری همچنین مناسب‌ترین حسگرهایی را برای استفاده شناسایی کرد که می‌توانند طیفی از داده‌های مورد نیاز پروژه را ثبت کنند و به DigiFlec کمک کنند تا بهترین رویکرد سنجش کلی را اتخاذ کند.
راشل ویکفیلد، مدیر توسعه کسب‌وکار در CENSIS، گفت: «این پروژه CivTech تفاوت واقعی فناوری‌های IoT، تصویربرداری و حسگر را نشان می‌دهد – به‌ویژه زمانی که با هم ترکیب شوند. این پروژه همچنین نشان می‌دهد که چرا حسگرهای اینترنت اشیا باید قابلیت همکاری داشته باشند و قادر به گردآوری انواع مختلف داده‌ها با نمونه‌های عالی از حس پویا باشند. یا داده ها، مدل های دیجیتال را فعال می کند. با انجام اتوماسیون شبکه گسترده تر جاده، این نوع برنامه ها مرتبط تر خواهند شد.”

برچسب
IOT

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
مدیریت فضاهای سبز در شهرها با استفاده از

حسگرهای محیطی بسیار دقیق شرکت Semtech با استفاده از فناوری LoRaWAN ، و با همکاری ICT International نظارت هوشمندانه‌تری را برای مدیریت درختان شهری (با...

شبنم جزایری
1 دسامبر 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*