پلت فرم AirSafe: مبارزه با قاتل خاموش و نامرئی آفریقایی با استفاده از IoT

شبنم جزایری  
Air-pollution

آلودگی هوا در نتیجه انتشار ذرات و گازهای مضر در هوا  ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی در حجم زیاد ایجاد می‌شوند. در آفریقا، آلودگی نه تنها به خاطر سوخت فسیلی توسط صنایع بوجود می اید، این شامل انتشار گازها از منابعی مانند ماشین های غیر جاده ای و حجم زیاد استفاده از نفت سفید و زغال سنگ در جوامع روستایی نیز است.
طبق گزارشی که توسط کشورهای OECD منتشر شده‌است، آلودگی هوا بیش از آب کثیف درآفریقا باعث کشتن انسانها می شود و مرگ و میر سالانه به میزان ۷۱۲،۰۰۰ نفرافزایش داده ‌است. مشخص شده که آلودگی هوا که عامل اصلی یک پنجم مرگ و میر نوزادان (حدود ۴۴۹،۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۵) در جنوب صحرای آفریقا است. مطالعات نشان داده آلودگی هوا باعث رشد مغز و آسم در کودکان بوده و به عنوان عامل اصلی سکته و سرطان مربوط به تنفس در بزرگسالان شناسایی شده‌است.

با توجه اهمیت موضوع، این مشکل فقط بحث سلامتی نیست، چون این مشکل به راحتی ، به خاطر عدم وجود سیستم‌های کنترل کیفیت هوا دربیشتر کشورها در آفریقا قابل‌ سنجش نیست.

برای حل این مشکل ساخت پلت فرم AirSafe پیش بینی شده است؛ یک پلت فرم سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و پلت فرم داده منبع باز برای کمک رسانی به مردم و اطمینان از اینکه هوای اطراف آن‌ها از کیفیت قابل تنفس، در تمام زمان‌ها برخورداراست.

این سیستم چگونه کار می‌کند

سخت‌افزار AirSafe شامل سنسور سنجش کیفیت هوا است که کیفیت هوا را در محیط بررسی می کند و  ماژولی برای برقراری ارتباط (ترجیحا LoRa)می باشد که از طریق آن داده‌های مربوط کیفیت هوا به پلت فرم AirSafe ارسال می شود.
پلت فرم AirSafe با دسترسی به داده‌های تولید شده، داده ها به شیوه ای برای درک آسان (نمایش تصویری داده ها) را ارائه میدهد و برای کاربران پلت فرمی را فراهم کرده که هشدارهای آن قابل تنظیم بوده و زمانی که سطوح کیفیت بحرانی هست هشدار داده می شود . از طریق رابط برنامه کاربردی ، این پلت فرم دیدگاه عملی مورد نیاز برای مقابله با آلودگی را به ادارات دولتی و نیمه دولتی مرتبط با موضوع ارسال می کند و این در حالیست که ممکن است برای توسعه نیاز به راه‌حل‌های دیگری برای حل مشکل کیفیت هوا باشد.
سنسورهای AirSafe بر روی سخت‌افزار متن‌باز نصب خواهند شد و در کیت‌های موجود دردسترس قرار خواهند گرفت تا مردم بتوانند سخت‌افزار خود را بسازند و در محیط اطراف خود نصب کنند. تلاش‌های هوشیارانه ای برای معرفی و ارائه کیت‌های آموزشی به کودکان در مدارس سراسر آفریقا برای بالا بردن میل به رشته‌های پایه مرتبط، در راستای حل این مشکل و یافتن راه حل موثر ، صورت خواهد گرفت. نصب AirSafe براساس استانداردهای متن باز مانند Eclipse Mosquitto خواهد بود تا پیاده سازی آن برای مردم آسان باشد و به راحتی بتوانند سخت‌افزار سفارشی خود را به پلت فرم متصل کنند.
نتیجه‌گیری
با توسعه این پروژه، امیداست فرصتی فراهم شود تا با به دست آوردن داده‌های عملی با توجه به نرخ آلودگی هوا، شاهد کاهش تعداد مرگ ناشی از آلودگی هوا بوده، و با انگیزه بخشیدن به افراد (به ویژه کودکان) برای مطالعه و پیشنهاد راه‌حل‌هایی در خصوص رفع مشکل آلودگی هوا و دیگر مشکلات پیش روی آفریقا وجهان تلاشی همه گیر و گسترده صورت گیرد.

Network


دستگاه های IoMT در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از ۷ میلیون فراتر می رود.

مطالعه ای توسط Juniper Research نشان می دهد که تعداد IoMT (اینترنت چیزهای پزشکی) در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از هفت میلیون نفر خواهد گذشت. تحلیلگران این شرکت

شبنم جزایری
5 ژانویه 2022
انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به خدمات ارزش‌افزوده

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال مواجه است. طبق گزارش ABI

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*