چگونه دستگاه های IoT با کاربری پزشکی از راه دور زندگی شما را حفظ می کنندو حریم خصوصی شما را تهدید می کنند.

شبنم جزایری  
دستگاه های IoT

امروزه کاربران روز به روز به کمک دستگاه های IoT وابسته تر می شوند به عنوان نمونه  برای بهبود خواب یا کنترل سطح قند خون به این دستگاه ها نیاز دارند. آنها در این فرایند، لازم است بیش از حد انتظارشان از حفظ اطلاعات حریم خصوصی خود چشم پوشی کنند.

خبر خوب اینکه مردم می دانند چگونه برای اندازه گیری ها از دستگاه های IoT استفاده کنند، به عنوان نمونه در تجزیه و تحلیل های همزمان اطلاعات برای ارائه مراقبت های بهداشتی بهتر، سیستم های ردیابی ، مسیریابی و موارد دیگر آنها را بکار می برند.

این خبر بعد دیگری هم دارد. زیرا، همانطور که کارشناسانی چون درک کراویتز و مارشال آلن مطرح کرده اند، از اطلاعات حساس شخصی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد، احتمالا این موضوع برای بعضی افراد خوشایند نیست که اطلاعات مربوط به سلامتی آنها در اختیار دیگران قرار بگیرد. با این وجود IoT وعده های خوشایندی برای حل این مشکل با حفظ امنیت اینترنت اشیا در آینده می دهد.

امروزه اهمیت کاربرد دستگاه های IoT در خدمات درمانی ثابت شده است. مثلا برای نمایش گلوکز خون یا دستگاه تنظیم ضربان قلب ، نه تنها می تواند سلامت بیمار را کنترل کند، بلکه می تواند به طور همزمان و لحظه ای واکنش نشان دهد تا ضربان قلب را در وضعیت مناسب نگه دارد. با گذشت زمان، تولید کنندگان این دستگاه ها دامنه استفاده و کاربرد آن ها را افزایش می دهند، حتی هدف این است سرعت عکس العمل آن ها را از  “حدود Realtime” به ” Realtime واقعی” برسانند .همچنین لازم است در این راستا اطلاعات را حفظ کرده و از ارسال آن به جایی که مصرف کنندگان نمی خواهند، جلوگیری کنند مگر با موافقت کاربران.

در مواردی مانند کاربران دستگاه های CPAP  (پمپ هوایی است که  نای  را در هنگام خواب باز نگه می دارد ) ممکن است داده ها را به سازندگان یا تامین کنندگان این ماشین ها ارسال شوند. پزشکان می توانند با ارزیابی این اطلاعات برای بررسی اینکه آیا درمان موثر است یا نه، استفاده کنند. ضمنا بیمه های درمانی به عنوان ناظر می توانند اطلاعات اینکه آیا بیماران از دستگاه های CPAP خود استفاده می کنند را دریافت کرده و هزینه های دستگاه را اگر بیمار از آن به اندازه کافی استفاده نکند محاسبه کنند.

 


دستگاه های IoMT در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از ۷ میلیون فراتر می رود.

مطالعه ای توسط Juniper Research نشان می دهد که تعداد IoMT (اینترنت چیزهای پزشکی) در بیمارستان های هوشمند تا سال ۲۰۲۶ از هفت میلیون نفر خواهد گذشت. تحلیلگران این شرکت

شبنم جزایری
5 ژانویه 2022
سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه های اینترنت اشیا تبدیل می کند.

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا را فراهم می کند. سامسونگ

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*