چگونگی کمک فن آوری اتومبیل های متصل به کاهش انتشار Covid-19

شبنم جزایری  

چگونه فناوریهای اتومبیل متصل می توانند در برابر گسترش Covid-19 کمک کنند؟ شرکت تحلیلگر گارتنر در جدیدترین گزارش خود اظهار داشته است که تولید کنندگان وسایل نقلیه می توانند تلاش خود را بر روی بهداشت و حفظ فاصله اجتماعی متمرکز کنند.
شرکت های CIO از شرکت های خودروسازی با همکاری شرکای فناوری داخلی و خارجی موظف شدند تا فناوری هایی را برای کاهش خطر ابتلا به عفونت Covid-19 را برای سرنشینان خودرو به کار گیرند.
چهار بخش اصلی تمرکز عبارتند از: ضد عفونی کردن کابین ، تصفیه هوا از کابین ، رابط های انسان و ماشین و دیگر امکانات ماشین های متصل.
گارتنر خاطرنشان كرد: از لامپهای ماوراء بنفش در كابینهای خودرو می توان برای ضدعفونی كردن سطحی كه اغلب لمس می شود استفاده كرد. سطوح پلاستیکی و شیشه ای می توانند با معادل های ضد میکروبی جایگزین شوند ، در حالی که حسگرهای کنترل آب و هوای یک ماشین می تواند کابین را برای مدت طولانی گرم کند تا خطر آلودگی را کاهش دهد. بسیاری از کشورهای آسیایی به طور استاندارد دارای تصفیه کننده هوا پلاسمایی در اتومبیل هستند، به این معنی که چنین فناوری برای پیاده سازی جهانی آماده است.
گزارشات نشان می دهد كه در ماه گذشته “افزایش چشمگیری” در استفاده از دستورات با دستیار صوتی در خانه ها وجود داشته است – گارتنر معتقد است كه همین اتفاق می تواند در ماشین ها هم رخ دهد. یک دستیار صوتی مؤثر می تواند به کاهش تماس با سطوح کابین و همچنین در تشخیص علائم اولیه کمک کند. همچنین می توان استفاده از تکنولوژی قفل های اتوماتیک درب و متوقف کردن و روشن کردن اتوماتیک موتور از طریق برنامه های تلفن همراه توصیه کرد ، این می تواند میزان تماس لمسی با یک وسیله نقلیه را کم می کند. این شرکت افزود: پرداخت های بدون تماس برای موارد استفاده گسترده تر نیز باید در نظر گرفته شود.
پدرو پاچکو ، مدیر ارشد تحقیقاتی گارتنر گفت: “روند Covid-19 به وضوح در نحوه سفر افراد تأثیر می گذارد.” وی گفت: “ترس از ابتلا به عفونت شروع به دور کردن برخی از مسافران از وسایل نقلیه عمومی می کند و بیشتر مورد تأکید خودروهای شخصی و خدمات تحرک مشترک قرار می گیرد.

برچسب
Covid-19

پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه...

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
پروژه اینترنت اشیا اسکاتلند با هدف حفظ جاده

کنسرسیومی از شرکای تحقیقاتی در اسکاتلند می‌تواند به حل مشکلات همیشگی پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل بریتانیا، با توسعه شبکه حسگر اینترنت اشیا (IoT) کمک کند...

شبنم جزایری
6 آگوست 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*