چین با موفقیت اولین ماهواره Smart Dragon-1 را با هدف توسعه ارتباطات IoT به فضا پرتاب کرد.

شبنم جزایری  
china-satelite

موشک تجاری چین سه ماهواره را به سوی فضا پرتاب کرد که قرار است برای خدمات سنجش از دور، ارتباطات و اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار گیرند.
موشک تجاری چین با نام Smart Dragon-1 نخستین پرواز تجاری خود را در هفته اخیر انجام داد. براساس اخبار منتشر شده این موشک در هفدهم آگوست از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan که به عنوان مرکز آزمایش موشکی نیز شناخته می شود، در شمال غربی چین به فضا پرتاب شد.
موشک Smart Dragon-۱ چین که برای استفاده تجاری طراحی شده، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است سه ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. سه ماهواره ای که توسط موشک Smart Dragon-۱ به فضا ارسال شد، توسط سه شرکت مستقر در پکن توسعه یافته اند و قرار است برای خدمات سنجش از دور، ارتباطات و اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار گیرند.
به گفته کارشناسان علمی، از فناوری های هوشمند برای تجزیه و تحلیل داده های این موشک استفاده می شود که به بهبود کارایی و دقت آن کمک می کند.
چین توسعه صنعت تجارت فضایی را تسریع کرده است. سرمایه های اجتماعی و شرکت های خصوصی تشویق می شوند از طریق نوآوری به پیشرفت فناوری فضایی چین کمک کنند.لازم به ذکر است:

  • Qiansheng-1-01 از شرکت Qiansheng Exploration Tech Technology یک ماهواره ۶۵ کیلوگرمی است که هر دو سرویس تصویربرداری از زمین (با وضوح دو متر) را ارائه می دهد و دارای ارتباطی با پهنای باند کم و سرعت ۲۰kbps است.
  • Tianqi-2 از Guodian Gaoke در پکن یک نمونه اولیه ماهواره ارتباطی کوچک Low Earth Orbit است که ارتباطات اینترنت اشیاء (IoT) را فراهم می کند. این زیر Tianqi-1 و ۳ است که به عنوان نمونه در اکتبر ۲۰۱۸ و ژوئن ۲۰۱۹ راه اندازی شد برای ماهواره ه ای مطابق صورت فلکی برنامه ریزی شده است.
  • Xingshidai 5 برای تکنولوژی هوافضای  Guoxing  و با  فناوری Chengdu طراحی شده که یک ماهواره رصد زمین با وزن ۱۰ کیلوگرم است که توسط MinoSpace Technology از پکن با استفاده از MN10 پرتاب شده است.

satelite

برچسب
satellite
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*