۶ فناوری خانگی برای مبارزه با عامل های ویروس کرونا

شبنم جزایری  

با توجه شیوع جهانی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همه ما می‌خواهیم که از این بیماری در امان باشیم. وقتی بیرون می‌روید، می‌توانید فاصله اجتماعی را رعایت کنید و ماسک بزنید اما وقتی در خانه هستید چه می‌کنید؟ به نظر می‌رسد که تعداد زیادی فناوری خانگی در دسترس است که می‌توانید از آنها برای مبارزه با ویروس کرونا استفاده کنید.
قبل از ادامه این موضوع باید بدانید که دانشمندان هنوز در مورد ویروس کرونا و نحوه مبارزه با آن در حال یادگیری هستند. از آنجا که هنوز موارد ناشناخته زیادی وجود دارد، هیچ یک از این فناوری‌ها نمی‌توانند تضمین کنند که ویروس را از بین می‌برند یا از شیوع آن جلوگیری می‌کنند. با توجه به این موضوع، در ادامه شش فناوری نوین برای مبارزه با ویروس کرونا آورده شده است:
۱- دستگاه‌های تصفیه کننده هوا
از آنجا که ویروس کرونا عمدتاً از طریق هوا پخش می‌شود، یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری ارزشمندی محسوب می‌شود. خود ویروس کرونا به تنهایی به بزرگی حدود ۰٫۱ میکرون است اما برای شیوع باید به ذرات بسیار بزرگتری متصل شود. فیلترهای موجود در این دستگاه‌ها می‌توانند این ذرات را جذب کرده و از انتشار ویروس جلوگیری کنند. اگر قصد خرید یک دستگاه تصفیه هوا دارید اطمینان حاصل کنید فیلتر آن کیفیت بالایی را ارائه دهد. فیلتری که امکان پالایش هوا در مقابل انواع ویروسها و باکتری‌ها را داشته باشد قطعاً کارآمد خواهد بود.
۲- کلیدهای روشنایی هوشمند
ویروس ممکن است چندین روز روی سطوح زنده بماند، اگرچه این راه اصلی انتشار ویروس کرونا نیست. به همین ترتیب، فناوری‌های مرتبط با هوشمندسازی روشنایی در خانه‌ها مانند چراغ و کلیدهای هوشمند با به حداقل رساندن لمس سطوح توسط کاربر، به شما در حفظ امنیتتان کمک می‌کند. کلیدها یکی از سطوحی هستند که بیشترین نرخ تماس در خانه‌ها را دارند و این امر آنها را در برابر عوامل بیماری‌زا بسیار آسیب‌پذیر می‌کند. با جایگزین کردن کلیدهای سنتی با کلیدهای هوشمند، شما می‌توانید آنها را با صدای خود و یا با اپلیکیشن روی گوشی همراهتان کنترل کنید. به این ترتیب تا حد زیادی نیاز نخواهد بود تا کلیدها را لمس کنید.
۳- هاب کنترلی خانه هوشمند
هاب‌های خانه هوشمند یکی دیگر از فناوری‌های مفید برای مبارزه با ویروس کرونا می‌باشند و راهکاری ایده‌آل برای کاهش و یا حذف لمس دستگاه‌های هوشمند خانگی شما هستند. بسته به دستگاه‌های هوشمندی که در خانه‌تان دارید (مجهز به اینترنت اشیا)، با استفاده از این هاب‌ها شما می‌توانید بدون لمس کردن آنها از تلویزیون گرفته تا قهوه ساز، کنترلشان کنید.
این هاب‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد هر موضوعی به روز باشید. مثلاً شما می‌توانید از Amazon Echo یا Google Home خود بخواهید که هر روز صبح آخرین اطلاعات درباره ویروس کرونا را به شما بدهد.
۴- شیرهای خودکار
احتمالاً بارها شنیده‌اید که شستن منظم دستها چقدر ضروری است ولی اگر بعد از شستن دستهایتان یک شیر آب کثیف را لمس کنید، مجدداً باید شستشو را انجام دهید. با استفاده از یک شیر آب هوشمند دیگر نگران این موضوع نخواهید بود. علاوه بر به حداقل رساندن سطوح لمس شده، این ابزارها می‌توانند به شما در صرفه‌جویی مصرف آب هم کمک کنند که این ویژگی در دوران شیوع ویروس کرونا که بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز می‌تواند مفید باشد.
۵- چراغ‌های آنتی باکتریال-آنتی ویروس
شاید به نظر عجیب برسد اما شما می‌توانید با انتخاب چراغی مناسب اشیاء را در خانه‌تان ضدعفونی کنید. چراغ‌های UV (نور ماوراء بنفش) با طول موج بین ۲۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر می‌تواند باکتری و ویروس را از بین ببرد. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از چراغ‌های UV ضدعفونی کننده را در بازار پیدا کنید. بخاطر داشته باشید که برخی از چراغ‌های UV می‌تواند برای پوست شما مضر باشد و شما نباید از این ضدعفونی‌کننده‌ها در معرض پوست خود استفاده کنید اما برای ضدعفونی سطوحی که اغلب لمس می‌کنید مناسب هستند.
۶- قفل‌های هوشمند
قفل‌های مجهز به فناوری اینترنت اشیا ویروس کرونا را از بین نمی‌برند اما می‌توانند تماس با درب منزل شما را به حداقل برسانند. این ویروس می‌تواند به مدت سه روز بر روی فولاد ضد زنگ زنده بماند بنابراین باید تا حد امکان از لمس چیزهایی مانند قفل و دستگیره درب خودداری کنید. با استفاده از این قفل‌های هوشمند دیگر نیازی به لمس قفل درب نمی‌باشد.
تکنولوژی می‌تواند به حفظ سلامت شما کمک کند
این گجت‌ها ممکن است کاملاً بدون خطا عمل نکنند اما می‌توانند شانس سالم ماندن شما را بالا نگه دارند. این دوران همه‌گیری می‌تواند زمانی ترسناک برای زندگی در عصر حاضر باشد اما در حال حاضر شما به تعداد زیادی از فناوری‌های نوین برای مبارزه با ویروس کرونا دسترسی دارید و با استفاده از این دستگاه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از این ویروس در امان ماند.

برچسب
کرونا

ABI Research: تا سال ۲۰۳۰، ۲۲۰ میلیون واحد

کنترل شبکه نورپردازی (NLC) قرار است نقشی حیاتی را در توسعه ساختمان‌های هوشمند ایفا کند، زیرا سهامداران مانند مالکان ساختمان، شرکت‌های انرژی و نظارتی به...

شبنم جزایری
7 ژوئن 2023
اپل سرانجام سنسور آب و هوای HomePod Mini

اوایل این ماه، اپل نسل دوم هوم پاد فول سایز خود را معرفی کرد. یکی از ویژگی های جدید، سنسوری برای تشخیص دما و رطوبت...

شبنم جزایری
12 فوریه 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*