CTIA یک سازوکار مجوز برای دستگاه های آیوتی سلولار اریه کرد

محسن هوشمند  

مجوز امنیت سایبری CTIA سه دسته بندی دارد. اولی قابلیت های هسته ای امنیت دستگاه آیوتی را مشخص می کند. دومی و سوی نیز المان هایی که باعث افزایش پیچیدگی، تکامل و قابل مدیریت بودن دستگاه را مشخص میکنند.

CTIA بیان کرد در پلان های آزمایشی گسترده ترین استانداردهای پذیرفته شده استفاده شده است تا از تطابق پذیری سیستم امنیت سایبری اطمینان حاصل شود.

همچنین CTIA افزود این برنامه با همکاری شرکتهای ارتباطات بیسیم پیشرو، شرکت های تلکنوژیک، متخصصان امنیت و آزمایشگاهای تست بر اساس توصیه های امنیت آیوتی از اداره کل ارتباطات و اطلاعات ملی ایالات متحده (NTIA) و موسسه ملی استاندارد و تکنولوژی ایالات متحده (NIST) اجرا گردیده است.

CTIA گفت:

با پیشنهاد این مجوز برای دستگاه های آیوتی که از پایین تا بالا در ذهن متخصصان شکل گرفته اند، این برنامه میتواند از مشتریان و زیرساخت های بیسیم محافظت کند و پایه های امن تری برای شهرهای هوشمند، خودروهای متصل، سلامت هوشمند و دیگر کاربردهای آیوتی به وجود آورد.

CTIA مدعی است که سابقه طولانی در ارایه مجوزهای امنیتی دارد. CTIA افزود برای بیشتر از ۲۵ سال است که متخصصان مجوزهای آنها مشغول توسعه و مدیریت پلان های تست ها و نیازمندی های مجوز برای دستگاه ها، شبکه ها و دیگر محصولات ارتباطات بیسیم می باشند که تا کنون بیش از ۷۰۰۰۰ درخواست مجوز در ۱۰۰ آزمایشگاه این مرکز صادر گردیده است.

برنامه امنیت سایبری CTIA آماده پذیرش دستگاه های آیوتی برای صدور مجوز از اکتبر ۲۰۱۸ است.

منابع
iotaustralia

Eseye شاخص سطح آمادگی IoT را معرفی می‌کند.

شرکت ارائه دهنده راهکارهای اتصال اینترنت اشیا (IoT) جهانی به نام Eseye، شاخص آمادگی IoT (IRL) را معرفی کرده است که به کسب و کارها در ارزیابی آمادگی خود برای

شبنم جزایری
17 ژوئن 2023
انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به خدمات ارزش‌افزوده

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال مواجه است. طبق گزارش ABI

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*