IIoT به عنوان راهکاری نوین برای صنعت تولید

شبنم جزایری  

جمع آوری داده ها در تولید ، دارایی ارزشمندی برای سازمانها برای بهینه سازی فرایندهای خود و درک بهتر نحوه عملکرد خطوط تولید آنها است ، اما دامنه آن تا به امروز بسیار محدود بوده است. در دفعات قبلی ، داده ها از یک قطعه تجهیزات جمع آوری می شد و برای مناطق بهبودی مورد بررسی دقیق قرار می گرفت. به این فکر کنید که هزاران کارمند به طور مداوم در حال جمع آوری داده ها در کلیپ بورد و دستی دادن به این اطلاعات به یک ابزار تجزیه و تحلیل هستند.این یک روند طولانی و طاقت فرسا است.
خوشبختانه ، بسترهای ابری مبتنی بر اینترنت صنعتی اشیا (IIoT) امروزه همه چیز را تغییر داده است. دیگر هیچ مانعی بین نقاط داده گسسته یا هوش کاربرد فردی وجود ندارد. در عوض ، از داده های شمارش خوب می توان برای بهبود OEE و در عین حال کاهش تلفات و اتلاف استفاده کرد. همین مجموعه داده همچنین می تواند بهره وری تولید را بهبود بخشد و تفاوت بین شیفت های تولید را مقایسه کند.
با این حال ، تمام این پتانسیل به معنای این نیست که سازمان ها باید – یا نیاز دارد – روی حسگرهای کاملاً جدید ، راه حل های شبکه یا دستگاه های جمع آوری داده سرمایه گذاری کنند. یک روش بهتر استفاده از جدیدترین پروتکل های IIoT است. هدف ایجاد یک حلقه بازخورد برای همه داده های قابل اجرا است.

IIoT چگونه کارایی و نوآوری را برای صنعت به همراه دارد؟
ابتدا ، بیایید نگاهی دقیق به تعداد بیشماری از تأثیرات قدرتمندی که فناوری IIoT می تواند در یک تولید معمولی داشته باشد ، داشته باشیم.
اساساً ، IIoT دستگاه های مختلف از سراسر محیط تولید را قادر می سازد تا به طور خودکار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند – حتی اگر از پروتکل های اختصاصی مختلفی استفاده کنند که هرگز شامل دسترسی مانیتور ۲۴/۷ نبوده اند. شرکتهایی که به دنبال اتصال دستگاههای تولیدکنندگان متفاوت هستند اکنون می توانند HMI های پیشرفته ، مبدل های پروتکل و سایر محصولات اتوماسیون را که بومی پروتکل های مختلف صحبت می کنند ، انتخاب کنند. این محصولات صنعتی سپس دستگاه ها را قادر می سازند بدون توجه به محیط فیزیکی ارتباط برقرار کنند و از تسلط صنعتی و پشتیبانی از چند پروتکل برخوردار باشند.
به نوبه خود ، این IIoT را قادر می سازد تا از کارایی عملیاتی در کل زیر ساخت تولید اطمینان حاصل کند. یکی از این کارایی ها شامل استفاده از داده های جمع آوری شده از نقاط مانیتور در امتداد خط تولید برای به حداقل رساندن اتلاف و خرابی است. با ادامه پیشرفت فناوری ، این نقاط وضعیت شامل افزایش حجم اطلاعات از طیف گسترده تری از منابع خواهد بود. سوئیچ های اترنت مدیریت شده قادر خواهند بود جریان اطلاعات را در کل مرکز گزارش دهند به همان روشی که سنسورها در خطوط مونتاژ می توانند وضعیت محصول را در یک خط تولید گزارش دهند.
این مجموعه گسترده داده های عملیاتی ، سازمان ها را قادر می سازد تا داده های عملیاتی را برای طیف وسیعی از ذینفعان با استفاده از راه حل های مدیریت بصری برای نمایش داده های عملکرد حیاتی در زمان واقعی ، ایجاد کنند. به نوبه خود ، پرسنل مختلف از داخل سازمان می توانند در عملیات ، افزایش بهره وری و افزایش توان عملیاتی به چشم می آیند. و از آنجا می توان مفهوم را شامل زنجیره تأمین و توزیع کرد تا دید کاملی از کل عملیات ارائه شود.

برچسب
IIoT

اینترنت اشیا در کشورهای APAC توسعه می یابد.

طبق گزارشی از شرکت تحقیقاتی جهانی Omdia، منطقه APAC قرار است شاهد رشد بی‌سابقه اینترنت اشیا می باشد. محققان خاطرنشان می‌کنند که APAC در «استقرار...

شبنم جزایری
7 ژانویه 2023
دانشمندان قصد دارند با ۷ میلیون دستگاه ۵G-IoT

Sateliot اتصال ماهواره‌ای ۵G NB-IoT را به ۴۰۰۰۰۰ دستگاه ۵G ارائه می‌کند که توسط Streamline در پایان سال ۲۰۲۳ مستقر می‌شود و مدیریت دام در...

شبنم جزایری
24 دسامبر 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*