McAfee اعلام کرد بدافزارهای IoT تا حدود ۴۸۰ تهدید در دقیقه در حال افزایش هستند.

شبنم جزایری  
mcafee_malware

تحقیقات تکان‌دهنده از آزمایشگاه های McAfee شیوع روزافزون بدافزارهای IoT را نشان میدهد چرا که شرکت های امنیت سایبری ۴۸۰ تهدید جدید را در هر دقیقه شناسایی کرده اند.
سالهاست كه اهمیت به  قابلیت ها و کارایی دستگاهها و عجله در ارائه آن ها به بازار قبل از در نظر گرفتن امنيت آنها ، موضوع امنیت بسياري از دستگاهها را به خطر انداخته است.
حمله بات نت Mirai IoT (از جمله مواردی است که IOT را به صورت جدی مورد تهدید قرار داده است و با استفاده از یک آسیب پذیری بسیار ساده توانسته است ارایه دهنده های سرویس و همچنین میزبانهای بزرگی را مورد حمله قرار دهد. ) در سال۲۰۱۶ یک هشدار بود که حدود ۷۰ تا سرویس عمومی را پس ازدریافت سرویس DNS با بار ترافیک مخربی متوقف کرد. سرویس هایی مانند Dyn اغلب ترافیک مشکوک را مسدود می‌کنند، اما ماهیت توزیع‌شده IoT به معنی ترافیک قانونی درهم آمیخته در تمام محدوده است.
هکرها می‌دانند که چگونه دستگاههای IoT می‌توانند مخرب باشند و اغلب ساده‌ترین راه برای ورود به یک شبکه هستند.
در طول سه ماه سوم سال ۲۰۱۸، McAfee ۴۸۰ تهدید جدید بدافزار را هر دقیقه شناسایی کرده است. افزون بر آن، شناسایی نمونه‌های جدیدی از بدافزارهای IoT رشدی بالغ بر ۵۳ درصد داشته‌است.
اخیرا ثابت شده که IoT یک از اهداف مورد علاقه هکرها شده است، کل تعداد بدافزارهای IoT نسبت به چهارسه ماهه قبل آن ۲۰۳ درصد افزایش داشته‌است.
Christiaan Beek از دانشمندان راهبر در McAfee، میگوید: ” مجرمان سایبری مشتاق هستند که آسیب پذیری های جدید و قدیمی را تسریع کنند و تعداد خدمات موجود در بازار زیرزمینی به طور چشمگیری افزایش یافته اند در این راستا بی تاثیر نبوده اند.”
امروزه هکرها بیش از پیش از رمزنگاری برای فعالیت های خود استفاده می کنند. McAfee شاهد ۷۱ درصد رشد بدافزارها با استفاده از دستگاه های رمزگشایی بوده است. ضمنا باج افزارها، مانند آنهایی که سیستم‌های حساس خدمات بهداشتی ملی را آلوده کردند، اغلب درخواست پرداخت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا مونرو با حفظ حریم خصوصی متمرکز دارند.
beek توضیح می‌دهد: ” تا زمانی که به باج افزارها پرداخت انجام می‌شود و حملات نسبتا آسان، مانندحملات فیشینگ، موفق هستند، تمایل به استفاده از این تکنیک‌های بدخواهانه ادامه خواهند یافت.”
” به دنبال روند جدید در بازار های زیرزمینی و انجمن های پنهان، جامعه های مجازی امنیت سایبری می تواند در مقابل حملات جاری دفاع کند و چند قدم جلوتر از کسانی که در آینده در این زمینه فعال هستند بگذارند”.

برچسب
IOTSecurity

منظور از نرم افزار اینترنت اشیاء مبتنی بر

۷۲ درصد از رهبران امنیت اطلاعات اظهار می کنند که محاسبات ابری اولویت اصلی در تحول دیجیتال است. نرم افزار اینترنت اشیا مبتنی بر ابر...

شبنم جزایری
7 می 2022
کسپرسکی: حملات به دستگاه های اینترنت اشیا در

تحقیقات متخصصان امنیت سایبری در کسپرسکی نشان داده است که حملات مربوط به دستگاه های اینترنت اشیاء طی یک سال گذشته دو برابر شده است....

شبنم جزایری
13 سپتامبر 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*