Telstra شبکه ملی NB-IOT در استرالیا راه اندازی میکند

محسن هوشمند  

شرکت استرالیایی telco Telstra شبکه کم پهنای باند اینترنت اشیا(NB-IOT) در اکثر شهرها و شهرک های محلی استرالیا راه اندازی کرد.

بنا به گفته شرکت این شبکه با پوشش بیش از حدود ۳ میلیون متر مربع از نوع NB-IOT در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده است. Telstra تنها سرویس دهنده در استرالیا و جزو اولین شرکتهای جهان محسوب میشود که هردو شبکه NB-IOT و  Cat M1-IOT را ارایه میکند.

روبین دنهلم مدیر عامل شرکت بیان نمود این تکنولوژی با فراهم آوردن امکان اتصال میلیون ها دستگاه برای ارسال حجم کم داده ها و با مصرف انرژی بسیار پایین روی شبکه موبایل این شرکت، باعث سرعت بخشیدن به استفاده از اینترنت اشیا در استرالیا خواهد شد.

درمقابل، شبکه Cat M1-IOT برای دیوایس های درحال حرکت که اطلاعات قابل اعتماد بیشتری ارسال و دریافت مناسب تر میباشد.

سنسورها، ردیاب ها و هشدار دهنده­ها

درباره اتصالات IOT دنهلم گفت:”ما در حال حاضر وسیع ترین و سریع ترین شبکه موبایل استرالیا را به مشتریانمان ارایه میکنیم و امروز با شبکه IOT این شرکت میتوان میلیون ها دستگاه با نرخ ارسال اطلاعات کم مانند سنسورها، ردیابها و هشدار دهنده ها، که درون اتومبیل ها، ماشینها و اعماق ساختمان قرار دارند و باطری آنها توانایی شارژ دهی نه فقط برای چند ساعت بلکه سالها را داشته باشند، را متصل نمود”

او ادعا کرد، Telstra هم اکنون بیش از دو میلیون دستگاه متصل در استرالیا دارد. پلتفرم های خانه های هوشمند در حال حاضر، اطلاعات کنترل روشنایی، دوربین و سنسورهای تشخیص حرکت را از همین شبکه منتقل میکنند. او افزود شبکهNB-IOT یکی از اصلی ترین بخش های شرکت است که حدود ۳ ملیارد دلار روی آن سرمایه گذاری شده است.

تعداد دستگاه ها در پنج سال آینده چهار برابر خواهد شد

دنهلم گفت:”ما انتظار تعداد توانایی شبکه موبایلی که ارایه کرده ایم طی ۵ سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد و بتوانیم به چهار برابر تعداد دستگاههایی که امروز سرویس میدهیم، سرویس دهی کنیم”.

او افزود”Cat m1 برای کاربردهایی با پهنای باند صدها کیلوبیت بر ثانیه با نرخ افزوده و عمرباتری طولانی مانند مراقبت از تندرستی و دستگاه هایی که بازدهی اتومبیل را اندازه گیری میکنند مناسب است. و NB برای کاربردهایی با پهنای باند کمتر و طول عمر باتری بیشتر مانند سنسورهای تشخیص رطوبت و دستگاه ردیابی موجودات زنده مناسب تر میباشد.”


پروژه IoT روشنایی خیابان های به آبردین(شهری در اسکاتلند) کمک می کند تا تولید کربن را کاهش دهد.

پروژه روشنایی هوشمند سازی خیابانی توسط شورای شهر آبردین اجرا شده است که باعث بهبود پایداری و کربن زدایی در سراسر شهر می شود. پروژه Lighting Up Aberdeen بخشی از

شبنم جزایری
14 نوامبر 2022
انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به خدمات ارزش‌افزوده

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال مواجه است. طبق گزارش ABI

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*