Wi-Fi، ۶Gو ۵G اتصال بهینه اینترنت اشیا بی سیم امروزی را فراهم می کند.

شبنم جزایری  

نوآوری های اینترنت اشیا شاهد افزایش استفاده از وای فای برای پشتیبانی از همه چیز از جمله روبات های کارخانه ای گرفته تا دستگاه فروش خودکار بوده است.
افزایش توان ارائه شده توسط Wi-Fi 6 نشان می‌دهد که چگونه این فناوری می‌تواند در موارد متعددی کاربرد داشته باشد. در برخی شرایط، این امر Wi-Fi را به گزینه اتصال جذاب‌تری نسبت به تلفن همراه تبدیل می‌کند، زیرا مزایای بی‌سیم مشابهی را به همراه دارد اما هزینه کمتری دارد.
مزیت اصلی Wi-Fi 7 این است که با استفاده از باندهای فرکانسی ۲٫۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز توان عملیاتی بسیار بالایی را ارائه می دهد. حرکت به Wi-Fi 7 شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت کلی در کنار کاهش تاخیر و سرعت بیشتر خواهد بود.
Wi-Fi 7 نشان دهنده تغییر قابل توجهی نسبت به Wi-Fi 6 است که خود اتصال سریع را ارائه می دهد. مشخصات نشان می دهد که Wi-Fi 7 حداکثر سرعت ۴۶ گیگابیت بر ثانیه را به یک مشتری ارائه می دهد که سرعت ۹٫۶ گیگابیت بر ثانیه ارائه شده توسط Wi-Fi 6 را در سایه قرار می دهد. با این حال، مشخصات Wi-Fi 7 تا سال ۲۰۲۴ نهایی نخواهد شد و این فناوری هنوز در حال توسعه است.
امروزه، Wi-Fi 6 را برای ما به ارمغان می‌آورد – که چیز بدی نیست زیرا این فناوری گزینه‌های عالی برای اتصال دستگاه‌هایی با تأخیر نسبتاً کم، سرعت سریع، تراکم دستگاه بالا و مسیر ارتقای آینده ارائه می‌دهد. از بسیاری جهات، Wi-Fi 6 زمینه را برای Wi-Fi 7 فراهم کرده است، زیرا در بازار تشخیص داده است که Wi-Fi یک گزینه عالی برای بسیاری از سناریوهای استقرار است.
Wi-Fi 6 برای پشتیبانی از موارد استفاده نوآورانه مانند وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار، ربات های صنعتی و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر بیش از حد کافی است. در مکان های سرپوشیده مانند استادیوم ها، سالن های بزرگ، دفاتر و هتل ها، Wi-Fi 6 ویژگی های جذابی دارد. علاوه بر این، این فناوری در صنعت خودروسازی برای فعال کردن برنامه‌هایی مانند سرگرمی، نظارت، نگهداری و ارتقاء توسط سازنده در کنار شخصی‌سازی بیشتر ویژگی‌های خودرو استفاده می‌شود.
این نقاط قوت باعث شده است که استفاده از Wi-Fi 6 بر استقرارها غالب شود. IDC تخمین می زند که Wi-Fi 6 79٪ از کل محموله های محصولات Wi-Fi را در دو سال آینده تشکیل خواهد داد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۱ دو میلیارد دستگاه Wi-Fi 6 ارسال شود که بیش از ۵۰ درصد از کل محموله‌های Wi-Fi را تشکیل می‌دهد. این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳٫۵ میلیارد محموله محصول Wi-Fi 6 را ببیند. با نزدیک به ۲۰٪ از تمام محموله های دستگاه های Wi-Fi 6 که در سال جاری قادر به پشتیبانی از ۶ گیگاهرتز هستند.
همانطور که با مقایسه مطالعه ۲۰۲۱ Deloitte Advance Wireless Adoption با مطالعه سال ۲۰۲۰ این شرکت آشکار شد، مومنتوم در پشت Wi-Fi 6 حرکت می کند. مطالعه سال ۲۰۲۰ نشان داد که مدیران شبکه مستقر در ایالات متحده همچنان به فناوری ۴G/Long Term Evolution (LTE) و نسخه های فعلی یا قبلی Wi-Fi به عنوان حیاتی ترین فناوری های بی سیم برای کسب و کار خود نگاه می کنند. با اکثر بازدیدکنندگان ۵G و Wi-Fi 6 که قرار است طی چند سال آینده وارد شود. نگرش ها به سرعت تغییر کرده است و تصمیم گیرندگان شبکه های جهانی اکنون ۵G و Wi-Fi 6 را به عنوان حیاتی ترین فناوری های بی سیم برای ابتکارات تجاری خود می دانند.
Deloitte دریافت که پذیرش Wi-Fi 6 به خوبی از مرحله برنامه ریزی گذشته است، زیرا دو سوم سازمان های پاسخ دهندگان یا از قبل راه حل های آزمایشی را اجرا می کنند یا راه حل های Wi-Fi 6 را به کار می گیرند، در حالی که ۵۸٪ همین کار را با ۵G انجام می دهند. انتظار می‌رود اپلیکیشن‌های سازمانی بخش قابل‌توجهی از بازار Wi-Fi 6 باشند و شرکت تحلیلی ABI Research انتظار دارد که محموله‌های نقاط دسترسی سازمانی Wi-Fi 6 از ۴٫۳ میلیون در سال ۲۰۲۱ به ۱۳٫۴ میلیون در سال ۲۰۲۶ با CAGR 25 افزایش یابد. ٪.
صنعت ۴٫۰، تولید هوشمند، وسایل نقلیه متصل و صنایع اطلاعات سرگرمی همگی به دنبال استفاده از Wi-Fi 6 و ۵G هستند. بنابراین مهم است که هر دو فناوری را به صورت موازی ارزیابی کنیم و تشخیص دهیم که هر یک دارای ویژگی های قانع کننده ای برای ارائه به شرکت ها هستند. قرار است شاهد همزیستی هر دو فناوری باشیم. هر کدام نقش مهمی در آینده بی سیم دارند. و بر خلاف نسل های گذشته بی سیم، این یک تصمیم یا یا تصمیم نیست.
شبکه‌های ۵G سلولی و Wi-Fi 6 – و بعداً Wi-Fi 7 و ۶G – می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و به عنوان فناوری‌های مکمل در اکوسیستم بی‌سیم دیده می‌شوند. مطالعه Deloitte نشان داد که سازمان‌ها نشان می‌دهند که Wi-Fi 6 را برای موقعیت‌های داخلی، داخل دانشگاه و شبکه ثابت ترجیح می‌دهند، در حالی که آنها به ۵G برای شبکه‌های بیرونی، خارج از دانشگاه و تلفن همراه روی می‌آورند.
پذیرش موازی این فناوری‌ها منطقی است و ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی در حال حاضر هر دو وای‌فای ۶G و ۵G را در تجارت خود به کار می‌گیرند یا با آنها آزمایش می‌کنند و ۳۵ درصد دیگر فعالانه برای استفاده از هر دو آماده می‌شوند. تقریباً همه انتظار دارند که سازمانشان در دو تا سه سال آینده از ۵G و Wi-Fi 6G استفاده کند. سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده منعکس‌کننده پذیرش مشترک است، با گزارش Deloitte که – از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ – این سازمان‌ها انتظار دارند هزینه‌های بی‌سیم خود را بین Wi-Fi (48٪) و فناوری‌های سلولی (۵۲٪) تقسیم کنند.
در بازار خودرو، Quectel برنامه های قابل توجهی برای Wi-Fi 6 با نقاط دسترسی طراحی شده برای پشتیبانی از هات اسپات های گیگابیتی در خودرو و برای ارائه اتصال Wi-Fi کارآمد در سراسر v مشاهده می کند.

برچسب
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*