خانه > مقالات > سلامت هوشمند

آیوتی و ردیابی افراد چه کمکی به کنترل کووید 19(Covid-19) می کند؟

ردیابی افراد ، آیوتی و کووید-۱۹(Covid-19)

محمد فلاحی  

 

ردیابی افراد ، آیوتی چه کمکی به کنترل کووید-۱۹ (Covid-19)  می کند؟

می توان گفت هیچگاه تا قبل از انتشار کووید-۱۹ تا این اندازه ملاقات با افراد مختلف برای ما سرنوشت ساز و مهم نبوده است. با انتشار بیماری همه گیر و خطرناک کووید۱۹ یا همان کرونا یک ملاقات کوتاه و تماس با یک فرد یا حضور در یک مکان می تواند ریسک ابتلای ما به این ببیماری مهلک را تعیین کند.

در همه این سالها ما آموخته ایم که در مشکلات و بحران های پیش رو تکنولوژی و استفاده از آن همیشه راه گشا و موثر بوده است؛ درباره کرونا هم این موضوع مستثنا نیست.

فرض کنید شما به عنوان مدیر یک مجموعه بزرگ در یک روز صبح با این پیام مواجه می شوید “با سلام جناب آقای رئیس متاسفانه نتیجه آزمایش بنده درباره ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده است و مجبور به رعایت قرنطینه خانگی هستم!!”. شما علاوه بر نگرانی درباره سلامت فرد مذکور نگرانی های بزرگتری خواهید داشت.  چند نفر دیگر از پرسنل شما ممکن است مبتلا شده باشند؟ چه کسانی در دو هفته گذشته با فرد مبتلا در تماس بوده اند؟ فرد مبتلا در چه محیط هایی رفت آمد داشته است و کدام محیط ها نیاز به ضدغفونی کردن دارند؟

پاسخ تمام این پرسش ها در صورت به کار گیری سیستم ردیابی افراد در مجموعه شما در دسترس خواهد بود وشما می توانید با یک گزارش گیری ساده از نرم افزار به سولات خود پاسخ دهید. اما با همه این تفسیر ممکن است باز هم بخاطر ابتلای تعداد زیادی از پرسنل کسب و کار شما در خطر تعطیلی قرار بگیرد، آیا نمی شد سیاست های پیشگیرانه ای وضع کرد؟

کمک دیگری که سیستم مکان یابی افراد می تواند به شما بکند اعمال سیاست های پیشگیرانه است؛ به نحوی که شما می توانید از مکان های پرتردد مجموعه خود آگااه شوید و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشید. همچنین می توانید برای تمام اتاق ها یا محل ها شرکت حد تراکم تعریف افراد را تعیین کنید تا در صورت حضور تعداد نفرات بیشتر و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی به صورت اتوماتیک اخطار داده شود.

این موارد بخشی قابلیت ها و امکانات سیستم ردیابی افراد است برای آشنایی بیشتر با این سیستم می توانید به صفحه معرفی سیستم ردیابی افراد آیوتی فیگ مراجعه کنید و در بخش کاربردها نیر با کاربردهای بیشتر این سیستم در کاربری های مختلف آشنا شوید.


منابع