تحقیقات ABI سال ۲۰۲۳ را به عنوان سال آغازین برای استارت‌آپ‌های برداشت انرژی IoT پیش‌بینی می‌کند.

شبنم جزایری  

اگر در سال جاری به دنبال حوزه ای برای تمرکز در اینترنت اشیا هستید – یا حتی سرمایه گذاری – پس برداشت انرژی ممکن است راهی برای آن باشد.
این حکم ABI Research در چشم انداز روندهای سال ۲۰۲۳ است. این تحلیلگر یک مقاله در مورد روندهای فناوری منتشر کرده است که سال ۲۰۲۳ و به بازار انرژی و باتری به عنوان محرک هایی برای موضوع اینترنت اشیا درنظر می گیرد.
به‌ویژه برای استارت‌آپ‌های اینترنت اشیاء جمع‌آوری انرژی، بسیار مورد توجه هستند. تحقیقات ABI تخمین می‌زند که حدود ۱۱۰ میلیون دلار (۸۹٫۹ میلیون پوند) در استارت‌آپ‌های برداشت انرژی در سال ۲۰۲۲ سرمایه‌گذاری شده است که این رقم در سال ۲۰۲۳ همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.
این شرکت تحلیلگر افزود: این افزایش سرمایه گذاری به شکل گیری مفاهیمی مانند “IoT عظیم” و “IoT محیطی” کمک می کند. اینترنت اشیاء عظیم را می توان اینگونه خلاصه کرد که چگونه اینترنت اشیا می تواند فرآیندهای کسب و کار را متحول کند و راه های جدیدی برای حل مشکلات ایجاد کند. IoT محیطی یا محاسبات محیطی به ایده حسگرها در تعدادی از دستگاه‌های مختلف اشاره دارد که داده‌های آن‌ها می‌توانند اقداماتی را انجام دهند.
یکی از نمونه‌های بالقوه اینترنت اشیا عظیم و یک شرکت پیشرفته در برداشت انرژی اینترنت اشیا، Everactive است که بیش از ۱۳۰ میلیون دلار بودجه دارد. هدف این شرکت ارائه سیستم‌هایی از حسگرهای خودپایدار است که می‌توانند «نوید اینترنت اشیا در مقیاس بزرگ» را باز کنند تا امکان استفاده بهینه از دارایی، کاهش هزینه‌ها و بهبود پایداری را فراهم کند.
برای اینترنت اشیاء محیطی، برداشت انرژی بخش کلیدی منطق آن است. مقاله‌ای از ارائه‌دهنده پلتفرم اینترنت اشیا Wiliot توضیح می‌دهد: «برداشت انرژی، همانطور که در اینترنت اشیاء محیطی و محاسبات محیطی اعمال می‌شود، استفاده از توان امواج رادیویی محیط برای تأمین انرژی رایانه‌های کوچک است. «این قابلیت برداشت انرژی امواج رادیویی، که در برچسب‌های اینترنت اشیاء محیطی فعال است، اینترنت اشیا را از بار پولی/تعویض باتری‌ها یا اتصال مستقیم برق آزاد می‌کند.»
ABI Research اضافه کرد که با بلوغ فناوری و فرآیندهای تولید، ناظران صنعت باید به دنبال تولیدکنندگان نیمه‌رسانا باشند تا در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ استارت‌آپ‌های برداشت انرژی را خریداری کنند.

برچسب
منابع


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*