نوآوری شرکت Silicon Labs برای سرویس‌های مکان یاب مبتنی بر IoT با استفاده از بلوتوث

شبنم جزایری  
Bluetooth

شرکت آمریکایی Silicon Labs نیمه هادی Fabless را راه حل جدیدی برای یافتن جهت مسیر (مبتنی بر بلوتوث ) معرفی کرده است که گفته می شود یکی از جامع ترین راه حل های اتصال صنعت برای IoT است.
مشتریان خرده فروشی، صنعتی و تجاری این شرکت می توانند خدمات مبتنی بر مکان خود مانند ردیابی دارایی، جهت یابی داخلی، استفاده از فضا و نقطه تعامل بهینه را بهبود بخشیده و با کمک امکان یافتن مسیر که به ویژگی هسته بلوتوث در نسخه ۵٫۱ اضافه شده است.
تا به امروز، ردیابی دارایی ها با استفاده از بلوتوث و راه حل های موقعیت یابی داخلی معمولا دقت مکان را در محدوده ۳ تا ۴ متر ارائه می دهند. اما ویژگی جدید ادعا شده به دستگاه‌ها امکان می‌دهد تا جهت سیگنال بلوتوث را در عرض پنج درجه تعیین کنندو از چندین روش برای تعیین جهت سیگنال شامل زاویه ورود (AOA) و زاویه خروج (AoD) پشتیبانی می کنند. در حال حاضر، با استفاده از این راه حل جدید بلوتوث نسخه ۵٫۱، توسعه دهندگان می توانند محصولاتی تولید کنند که دقت تعیین محل را تا زیر ۱ متر افزایش دهند.
بلوتوث ۵٫۱ نیز به توسعه دهندگان کمک می کند تا عملکرد اتصال هوشمند خانه را با استفاده از قابلیت ذخیره GATT بهبود بخشند.
همانطور که EDN در ماه اکتبر بعد از نمایشگاه CES نوشت، شرکت -Rigado یکی دیگر از سرویس دهنده های لبه به عنوان سرویس Edge-as-a-Service )EaaS) – یک شرکت آمریکایی برمبنای استفاده از بلوتوث است. این شرکت مولفه‌های اتصال بلوتوث از جمله یک چیپ را توسعه داده است که به طور همزمان از حدود ۲۰ دستگاه بلوتوث فعال پشتیبانی می‌کند. ضمنا از طریق توسعه دستگاهی که می‌تواند برنامه‌های IoT را میزبانی کند، دروازه بلوتوث خود را ساخته ‌است و در این حالت ۱۰۰ دستگاه بلوتوث فعال با هم می توانند متصل شوند، که مجموعه پنج چیپ از تراشه‌ها در مساحتی در حدود ۲۰۰۰ فوت مربع است که به هم می پیوندند. دروازه های بلوتوث می توانند برای خرده فروشان، رستوران ها، تجهیزات پزشکی به دلیل اینکه روشی مفید و تکنولوژی ای کم هزینه برای ردیابی و نظارت بر انبار یا منابع هستند، سودمند باشند.

برچسب
IOT gateway

سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا...

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021
طراحی ونتیلاتور متن باز بومی توسط مهندسان ایرانی

مصاحبه مجله IEEE the Institute با مهندسان ایرانی طراحی‌کننده ونتیلاتور متن‌باز بومی هادی مرادی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و رئیس بخش...

شبنم جزایری
7 اکتبر 2020

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*