راهکاری جدید برای بهبود مصرف انرژی دستگاه های آیوتی

محسن هوشمند  

بسیاری از دستگاه های آیوتی از باتری استفاده میکنند. در برخی موارد مانند دستگاه های سلامتی و یا دستگاه های صنعتی حساس عملکرد باتری بسیار حساس تر و با اهمیت تر از سایر موارد میباشد. بررسی میزان واقعی مصرف در دنیای واقعی چالشی است برای طراحی و تولید این گونه دستگاه ها. X8712A محصول جدید شرکت Keysight است که گزارش ها و آنالیزهای دقیقی از میزان و نحوه مصرف انرژی یک دستگاه آیوتی هنگام کار در دنیای واقعی و شرایط عملیاتی ارایه میدهد.

https://s7.images.keysight.com/is/image/Keysight/PROD-2936761-01?$MAIN$

راهکارهایی که این محصول ارایه میکند

  • تشخیص ضعف های طراحی با استفاده از قابلیت های گسترده اندازه گیری دقیق میزان و نحوه مصرف این دستگاه. این دستگاه با بازه تکرار ۲۰ میکرو ثانیه نمونه برداری و اندازه گیری میکند. با استفاده از این قابلیت ها حتی میتوان یک گزارش دقیق از نحوه مصرف یک دستگاه آیوتی که با فرکانس خاصی به صورت بیسیم کار میکند، تهیه کرد. از این گزارشات برای همسو سازی زیرسیستم ها و قسمت های مختلف دستگاه مورد آزمایش استفاده نمود.
  • بهینه سازی باتری با محاسبه اشغال زمانی RF و DC و درصد استفاده همزمان آنها. با مشخص کردن ظرفیت باتری و نقاط پرمصرف، نرم افزار این محصول میزان زمان دوام باتری را محاسبه میکند، بنابرین یک گام مهم در بهبود وضعبت مصرف انرژی دستگاه برداشته میشود.
منابع
everythingrf

سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا...

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021
طراحی ونتیلاتور متن باز بومی توسط مهندسان ایرانی

مصاحبه مجله IEEE the Institute با مهندسان ایرانی طراحی‌کننده ونتیلاتور متن‌باز بومی هادی مرادی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و رئیس بخش...

شبنم جزایری
7 اکتبر 2020

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*