۱۰ مورد از بهترین موارد استفاده IoT Industry 4.0 در صنعت

شبنم جزایری  

سازمان‌ها در حوزه کسب‌وکار ۴٫۰ با درخواست‌های دائمی برای سریع‌تر، زیرک‌تر، کمتر چرب و بهره‌ورتر مواجه هستند. همه ما درباره شهرهای هوشمند و خانه‌های هوشمند می‌دانیم، اما کارخانه پردازش هوشمند کاملاً کامپیوتری و مجهز به اینترنت اشیا چندان دور از دسترس نیست.
اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) پتانسیل سازمان‌ها را در همه بخش‌ها تغییر داده است. هنگامی که به طور دقیق اجرا شود، می تواند فرآیندها را صاف کند، ناوبری را بیشتر توسعه دهد و مشوق های بیشتری را برای شرکا، همدستان و مشتریان ایجاد کند. جای تعجب نیست که واقعاً محور اصلی صنعت ۴٫۰ است – چیزی که به عنوان چهارمین ناآرامی مدرن به تصویر کشیده شده است.
Industry 4.0 چیست؟
Industry 4.0 به سیر تغییرات کامپیوتری در مونتاژ/ایجاد و سرمایه گذاری های مرتبط برای ارزش بیشتر اشاره می کند. بسیاری الگوی تغییر پیشرفته در حال انجام را شبیه چهارمین تحول مدرن می دانند، بنابراین نام.
Industry 4.0 نگران این است که چگونه مونتاژ می تواند با استفاده از پیشرفت های مرحله خارجی، پدال های گاز توسعه و IT/OT (نوآوری عملکردی) تغییر کند. این امر مستلزم ادغام نوآوری های پیشرفته در حفاظت از شبکه، اطلاعات عظیم، AR/VR، محاسبات توزیع شده، ربات سازی، هوش مصنوعی و IoT است تا چرخه ها و ظرفیت های سنتی را با دقت تغییر دهد. هدف این است که سازمان ها را درخشان تر و سریع تر و همچنین قوی تر و هماهنگ تر کنیم.

۱۰ برنامه برتر صنعت ۴٫۰ IoT
در اینجا بخشی از نمونه های برتر استفاده از Industry 4.0 از نوآوری IoT آورده شده است:
۱٫ کلان داده و تجزیه و تحلیل
به همین شکل که سازمان‌های ساختگی تا به امروز مقیاس‌های گسترده‌ای از اطلاعات را تولید می‌کنند. این می تواند از حسگرهای اینترنت اشیا، حجم ایجاد، حدس و گمان معاملات، اطلاعات اجرا و غیره ظاهر شود. آنها همچنین نیاز به مدیریت دامنه ای از داده های خارجی مورد علاقه و عوامل دارند، به عنوان مثال، موقعیت های اقتصادی، مسائل دولتی، محیط زیست و غیره.
به این شکل که سازمان‌های ساختگی از هم‌اکنون مقادیر زیادی از اطلاعات را تولید می‌کنند. این می تواند از حسگرهای IoT، حجم ایجاد، سنج معاملات، اطلاعات اجرا و غیره پدیدار شود. آنها همچنین نیاز به مدیریت دامنه ای از داده های بیرونی مورد علاقه و عوامل دارند، به عنوان مثال، موقعیت های اقتصادی، مسائل دولتی، محیط زیست و غیره.
با وجود این، مسائلی معمولاً در رابطه با کنار گذاشتن، مدیریت و استفاده از آن اطلاعات ظاهر می‌شوند.
جمع‌آوری فیزیکی، تنظیم و فیلتر کردن اطلاعات، همچنین جمع‌آوری تکه‌های دانش، به طور کلی، یک چرخه خسته‌کننده و طاقت‌فرسا است. بدتر از آن، سوء استفاده از پتانسیل انسانی است که فکر می کند نوآوری چقدر سازنده و توانمند در مراقبت از اطلاعات عظیم است. دستگاه های داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل این سمت از فعالیت های یک کسب و کار را به سمتی تبدیل می کنند که اساساً به طور تدریجی و با بینش گسترده ای اعمال می شود.

۲٫ رباتیک اتوماتیک
در حالی که ما در هر صورت می‌توانیم از روبات‌های انسان‌نما فاصله بگیریم، با بینش و توانایی انسان‌مانند، تولید ربات‌سازی به‌طور تکان‌دهنده‌ای تجربه شده است. مکانیک های پیشرفته اکنون به طور گسترده ای برای انجام کارهای دلخراش و با دقت بالا در طیف گسترده ای از خطوط ایجاد می شوند. مزایای بالقوه مکانیک پیشرفته رباتیک در مونتاژ گسترده است:
• با ایجاد بی وقفه با تعطیلات محدود کار کنید
• توسعه بیشتر مهارت و کارایی از طریق جهت گیری سریع و مستقل
امروزه مکانیک‌های پیشرفته‌تر توسعه‌یافته به مدیر انسانی نیاز ندارند. آنها می توانند خود کاوش کنند و همچنین سازماندهی و سرمایه گذاری را از طریق تعداد به سرعت در حال گسترش و مجموعه ای از تعهدات انجام دهند.

۳٫ شبیه سازی و دوقلوهای دیجیتال
یک دوقلو کامپیوتری یک تجربه برنامه‌ریزی شده یا مدل یک کالای اصلی است، مانند یک قطعه سخت‌افزار مونتاژ یا یک دفتر کامل. شناخته شده ترین نمونه استفاده از این چارچوب ها اجرای بازتولیدهایی است که برای تشخیص کاستی ها و درهای باز شگفت انگیز برای توسعه طراحی شده اند.
همچنین می توان از آنها برای اجرای یک آزمایش احتیاطی در مورد نحوه عملکرد یک چارچوب یا ماشین در شرایط نامشخص استفاده کرد. به همین ترتیب، کارگران را می توان قبل از قرار گرفتن در یک موقعیت واقعی، با استفاده از سخت افزار آماده و آموزش داد. این می تواند به ویژه زمانی که با هوش مصنوعی و نوآوری های هوش مصنوعی همراه شود موفق باشد.

۴٫ یکپارچه سازی سیستم افقی و عمودی
حتی یک ترکیب تضمین می کند که دستگاه، ابزارهای اینترنت اشیا، چرخه ها و نیروی کار شما بی عیب و نقص همکاری می کنند. سپس دوباره، آشتی عمودی تضمین می کند که این اطلاعات ایجاد شده توسط دفاتر مختلف در سراسر تجارت قابل دسترسی و قابل توجه است.
هدف نهایی ایجاد شبکه منسجم و نفوذپذیری گسترده برای افرادی است که به آن نیاز دارند. اطلاعات باید بین ماشین‌ها، کارگران و حتی شبکه‌های تولیدی یا همکاران قابل دسترسی و اشتراک‌گذاری باشد.
برای مثال، این نوع اتصال به هم می تواند به ایجاد آماده سازی برای تعویق در شبکه تولید کمک کند. یا از سوی دیگر، معاملات با توجه به اجرای مونتاژ شما با انتخاب هایی همراه باشد.

۵٫ اینترنت اشیاء صنعتی (IIoT)
در یک تنظیم مونتاژ، IIoT اغلب با حسگرهای ابزاری که اطلاعات عملکردی و طبیعی را جمع‌آوری می‌کنند، متصل می‌شود. این حسگرها منابع ورودی اطلاعات ضروری هستند که برای روشن کردن عمودهای مختلف و دنبال کردن چرخه‌های ساخت و انتخاب‌های نوآوری استفاده می‌شوند. علاوه بر سخت‌افزار مونتاژ، می‌تواند به چارچوب‌های دفتر شما نیز اعمال شود، به عنوان مثال، غربال کردن هوا، HVAC و غیره. این مجموعه و به اشتراک گذاری بی وقفه اطلاعات عملاً از هر چهارچوب IoT باقی مانده پشتیبانی می کند.

۶٫ فناوری امنیت سایبری
شاید اصلی‌ترین عیب قابل توجهی که کل تلاش‌های شما به اینترنت اشیا وارد می‌شود این باشد که هرچه چارچوب‌های شما به هم مرتبط‌تر باشند، احتمال خطرات امنیتی بزرگ‌تر است. هر ابزار IoT می‌تواند یک نقطه بالقوه برای حمله باشد، از جایی که می‌تواند به سرعت به ابزارها و چارچوب‌های باقی‌مانده در پشته فعالیت‌های تجاری شما سرایت کند.
با این وجود، این شانس را می توان با استفاده از آخرین چارچوب های ایمنی شبکه اینترنت اشیا کاهش داد. چارچوب‌های امنیتی اینترنت اشیاء فعلی بر پیشرفت‌ها تأثیر می‌گذارند، به‌عنوان مثال، هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و بلاک چین، تا به طور طبیعی به حملات پاسخ دهند. این چارچوب‌های امنیتی زیرکانه می‌توانند در برابر طیف وسیعی از حملات، از طراحی اجتماعی گرفته تا باج‌افزار و DDoS، محافظت کنند.
بخش‌هایی از سازمان اینترنت اشیا را می‌توان بدون کاهش کل چارچوب جدا کرد و مرتب کرد. به همین ترتیب، طرح‌های تنظیم‌شده و کنترل‌های دسترسی می‌توانند امنیت را در مجموع بیشتر توسعه دهند.

۷٫ ابر
این ابر تضمینی برای سازگاری، سازگاری و سرعت تبلیغ برای سازمان‌ها در همه مشاغل است که قبلاً دیده نشده بود. پایه ابری ساده، ایمن، سریع است و با افزونگی اطلاعات و اقدامات پیشرفت کسب و کار از پیش تنظیم شده است.
تلاش‌ها می‌توانند در مورد نیازهای صریح و چرخه‌های تجاری ابر، خواه SaaS، CaaS، IaaS یا XaaS تجدید نظر کنند. تولید ابر حتی برای همگام سازی ساخت در مناطق پراکنده توپوگرافی به وجود آمده است.
اطلاعات را می توان در مبالغ هنگفت، با دسترسی ساده و سریع برای همه شرکا، از جمله مشتریان، کنار گذاشت. ابر مزیت های مختلفی را از نظر خریدار از نظر سرعت، دسترسی و کیفیت تزلزل ناپذیر ارائه می دهد. همچنین کاهش هزینه های صعودی در حین کسب، همگام بودن و کارکردن پایه.

۸٫ تولید افزودنی (AM)
AM نام ایجاد مدرن برای چاپ سه بعدی است. پرینت سه بعدی خود رایج ترین روش مونتاژ اقلام با افزودن مواد بیشتر در لایه ها است. طرح کمکی کامپیوتر (CAD) یا اسکنرهای مقاله سه بعدی را می توان برای ساخت مدل های کامپیوتری اقلام مورد استفاده قرار داد، که سپس می توانند به صورت سه بعدی چاپ شوند.
این راه‌های ورودی متعددی را برای تولیدکنندگان باز می‌کند، از جمله برنامه‌های حمایت عمومی، افکار و محتوای ایجاد شده توسط مشتری. در واقع، حتی هوش مصنوعی را می توان با اطلاعات عظیمی برای ایجاد پیشرفت ها یا پیشرفت های تولید شده توسط هوش مصنوعی همراه کرد.

۹٫ هوش مصنوعی و ساخت
ما قبلاً چند هدف را برای هوش مصنوعی در اینترنت اشیاء مدرن ذکر کردیم. اکثراً موافقند که هوش مصنوعی قطعاً تقریباً هر نوآوری رایانه ای را به دلیل ظرفیت واقعی آن برای سرعت، مهارت و مکانیزاسیون در بر می گیرد.
اکنون شاهد استفاده گسترده ای در ایجاد انتظارات در مورد الگوهای تبلیغاتی، عرضه و درخواست و حتی نگهداری است.
با کمک اطلاعات بزرگ و هوش مصنوعی، قابلیت هوش مصنوعی فقط افزایش می یابد. به عنوان مثال، ماشین‌ها می‌توانند برای شناسایی و رفع کاستی‌ها به‌طور مستقل اطلاعات انسانی مجهز شوند.

۱۰٫ واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
AR و VR ممکن است به دلیل عدم همسویی بین فرضیات و واقعیت با بدبختی مواجه شده باشند. با این حال، هر چند که ممکن است، در حال حاضر به عنوان یک نوآوری پیشگامانه در همه بردارها گام های بلندی برداشته است.
پوشش‌های واقعیت افزوده می‌توانند به چکمه‌ها روی زمین اجازه دسترسی به اطلاعات مرتبط غنی را بدهند. به عنوان مثال، تصور نقاط کانونی AR که داده‌های مربوط به بسته‌های مجزا را می‌دهند، دشوار نیست، زیرا مدیر داستان در یک مرکز توزیع قدم می‌زند. ممکن است شخصی که یک ابزار واقعیت افزوده به تن دارد، هشدارهای لحظه ای، نکات ابزار، یا پندهای مواد خطرناک دریافت کند.
هر دو AR و VR نیز می توانند برای آماده شدن برای استفاده از تفریحات زنده و معقول – که به طور بالقوه با دوقلوهای پیشرفته همراه هستند – استفاده شوند.

برچسب


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*