اینترنت اشیا در کشورهای APAC توسعه می یابد.

شبنم جزایری  

طبق گزارشی از شرکت تحقیقاتی جهانی Omdia، منطقه APAC قرار است شاهد رشد بی‌سابقه اینترنت اشیا می باشد.
محققان خاطرنشان می‌کنند که APAC در «استقرار کامل اینترنت اشیا» در شرکت‌ها عقب مانده است (۳۸ درصد برای APAC در مقابل ۴۲ درصد در «بقیه جهان»). با این حال، هزینه ها در حال افزایش است و ظرفیت مازاد رشد باعث افزایش پذیرش می شود.
پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۳۸٫۹ میلیارد دستگاه اینترنت اشیا تا سال ۲۰۳۰ به کار گرفته شود. درآمد حاصل از ماژول‌های اینترنت اشیای سلولی نیز بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ به رشد (۲۲ درصد) ادامه خواهد داد، در حالی که انتظار می‌رود در مدت مشابه در بقیه بخش‌ها کاهش یک درصدی داشته باشد. جهان.
Omdia توضیح داد: “این دیگر تنها به دلیل تمایل به بهبود فرآیندهای تجاری نیست، بلکه توسط توده مهمی از عوامل خارجی از دیدگاه های اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژیکی هدایت می شود.”
علی‌بابا، تنسنت و بایدو از جمله غول‌های فناوری هستند که باعث پذیرش سریع اینترنت اشیا در چین می‌شوند. در نتیجه، اینترنت اشیا در سایر صنایع از جمله تولید، مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی منشعب شده و رشد کرده است.
واضح است که دیجیتالی شدن و پایداری در حال حرکت به هسته استراتژی های آینده شرکت ها هستند. ست رایدینگ، CSO و رئیس Telenor IoT آسیا، اظهار داشت: اینترنت اشیاء و دیجیتالی‌سازی دیگر گزینه‌ای برای شرکت‌های منطقه نیست، بلکه یک ضرورت است، زیرا سخت‌افزار، اتصال و نرم‌افزار در آینده دیجیتالی در کانون توجه قرار می‌گیرند.
“از آنجایی که هیچ منطقه دیگری برای رشد اینترنت اشیا در مقیاس APAC آماده نیست، روندهای بزرگ ارائه شده در این گزارش می تواند به عنوان راهنمای ارزشمندی برای شرکت هایی استفاده شود که به دنبال موفقیت در آینده ای که به طور فزاینده متصل هستند.”
Telenor چالش هایی را که کشورهای APAC با آن روبرو هستند، به ویژه با رشد شدید جمعیت در شهرها، برجسته می کند. مخصوصا در مواجهه بامسائل جمعیت سالخورده، اینترنت اشیا برای برآورده کردن نیازهای انرژی، جابجایی های شهری، مراقبت از سالمندان و موارد دیگر حیاتی خواهد بود.

برچسب
IOT
منابع

دانشمندان قصد دارند با ۷ میلیون دستگاه ۵G-IoT

Sateliot اتصال ماهواره‌ای ۵G NB-IoT را به ۴۰۰۰۰۰ دستگاه ۵G ارائه می‌کند که توسط Streamline در پایان سال ۲۰۲۳ مستقر می‌شود و مدیریت دام در...

شبنم جزایری
24 دسامبر 2022
رشد دیجیتالی شدن با Industry 4.0

در سال‌های اخیر، رشد قابل‌توجهی در دیجیتالی‌سازی Industry 4.0 تأثیر عمده‌ای بر بخش تولید داشته است. تغییر از روش‌های سنتی و مبتنی بر کاغذ به...

شبنم جزایری
5 مارس 2022

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*