بستر آزمایشی متصل و متمرکز دریایی در پلیموث راه اندازی شد

شبنم جزایری  

یک بستر آزمایشی به نام Smart Sound Connect در پلیموث برای شرکت‌ها راه‌اندازی شده است تا تحقیقات دریایی را تا فاصله ۲۰ مایلی دور از ساحل انجام دهند.
این بستر آزمایشی اولین بار در جهان است و از شبکه خصوصی ۴G/5G توسط Vodafone و Nokia برای اتصال در سراسر مراکز آزمایش ساحلی استفاده می کند.
نیک گلیدون، مدیر بازرگانی Vodafone UK، گفت:
«Smart Sound Connect از نوآوری های پیشرفته برای تسریع پیشرفت در فناوری دریایی از طریق ۵G استفاده می کند. شبکه خصوصی تلفن همراه ۵G به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ایده‌های جدید را آزمایش و توسعه دهند و از مواردی فراتر از لبه ساحل استفاده کنند، به روشی که قبلاً امکان‌پذیر نبود. پلیموث در حال کمک به بریتانیا برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در این زمینه است و برای ارتباطات فراساحلی با سرعت بالا، Smart Sound از شبکه مش امواج Steatite’s Wave Relay استفاده می کند.

آلستر والاس، مدیر توسعه تجارت گروه در Steatite، اظهار داشت:
“Steatite از مشارکت در این پروژه پیشگامانه از طریق تامین فناوری رادیویی در سطح جهانی برای ایجاد یک شبکه MESH (شبکه AdHoc موبایل – MANET) انعطاف پذیر و با پهنای باند بالا است. این از بستر آزمایشی گسترده پشتیبانی می‌کند و باعث ایجاد یک محیط ارتباطی دریایی کاملاً متمایز می‌شود.»
هر دو راه حل اتصال “به طور یکپارچه برای ارائه یک قابلیت ارتباطی پیشرفته از اسکله تا بیش از ۲۰ مایلی دور از ساحل یکپارچه شده اند”.
این سرویس توسط آزمایشگاه دریایی پلیموث (PML) مدیریت می شود و مراکز عملیات از راه دور در آزمایشگاه و در Oceansgate مستقر هستند.
دکتر جیمز فیش ویک، رئیس بخش صدای هوشمند در آزمایشگاه دریایی پلیموث، گفت:

“راه اندازی شبکه ۵G متمرکز بر اقیانوس گام بزرگ دیگری را برای Smart Sound به عنوان بستر آزمایشی پیشرو در بریتانیا برای فناوری های پیشرفته دریایی نشان می دهد.
شبکه پرسرعت به ناوگان یکپارچه پلت فرم های خودران ما – که شامل شناورهای داده پیشرفته و کشتی های روباتیک بارگیری شده با حسگرهای محیطی است – اجازه می دهد تا سطوح بی سابقه ای از داده های اقیانوس را که می توانند در زمان واقعی ضبط کنند، ارتباط برقرار کنند. به نوبه خود، این امر از پیشرفت‌های بیشتر در نوآوری دریایی با فناوری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و در عین حال تحقیقات علمی پیشرو در جهان را که اینجا در پلیموث انجام می‌شود، آگاه می‌کند. این یک نقطه عطف فوق العاده برای شهر و فناوری و نوآوری بریتانیا است.”
از جمله آزمایش‌کنندگان اولیه Smart Sound Connect عبارتند از:
بستر آزمایش استقلال تضمین شده دریایی (MAAT): MAAT که توسط Lloyds Register و آزمایشگاه ملی فیزیکی (NPL) رهبری می شود، یک “دوقلو دیجیتال” ایجاد شده برای آزمایش، اثبات و اطمینان از سناریوهای استقلال دریایی با استفاده از داده های زنده را مشاهده خواهد کرد. این مبنای یک برنامه گواهینامه و طبقه بندی استقلال دریایی برای وسایل نقلیه خودران خواهد بود.
الزامات تضمین عملیاتی استانداردهای داده (ROADS): ROADS یک برنامه مشترک بین المللی برای توسعه استانداردها و اندازه گیری های دیجیتال خاص است.
Bounty Project: Bounty Project از Bounty’s End – یک کشتی قایقرانی مشابه از سری Channel 4 “Mutiny” – برای پخش زنده ویدیو و داده های سفرهای اطراف Plymouth Sound برای استفاده عمومی و در مدارس و کالج ها استفاده می کند.
Smart Sound Connect در پارک ملی دریایی Plymouth Sound، اولین پارک دریایی در بریتانیا واقع شده است.

 

 

برچسب
IOT
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*