کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات مرتبط با IoT می‌اندازد.

شبنم جزایری  

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا زیادی دارند. این شرکت یک بخش تحقیقی و یک بخش مشاوره‌ای برای مصرف‌کنندگان منتشر کرده و تأکید دارد که روش اصلی برای نفوذ به دستگاه‌های IoT همچنان نیروی بر حالت (Brute Force) برای شکستن رمزهای عبور ضعیف است، پیش از بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها در خدمات شبکه. در نیمه نخست سال ۲۰۲۳، تقریباً ۹۸٪ از تلاش‌های نیروی بر حالت بر روی Telnet تمرکز داشتند و بخش دیگر به SSH ایمن‌تر تمرکز کرده بودند.
در همان دوره زمانی، تحلیلگران خدمات هویت اسپاری دیجیتال کاسپرسکی بیش از ۷۰۰ آگهی برای خدمات حمله DDoS را در انجمن‌های مختلف تاریک وب پیدا کردند. تحلیلگران همچنین خدمات ارائه شده برای بهره‌گیری از آسیب‌پذیری‌های صفرروز در دستگاه‌های IoT و همچنین بسته‌بندی نرم‌افزارهای مخرب IoT همراه با زیرساخت و ابزارهای پشتیبان را پیدا کردند.
پژوهشگران تأیید کردند که به نظر می‌رسد رقابت شدیدی بین جرم‌شناسان سایبری با نسل‌های جدیدی از نرم‌افزارهای مخرب IoT وجود داشته باشد. بسیاری از آن‌ها به عنوان نوعی از بات‌نت Mirai مشهور یا شاید سیئونی بودند. کاسپرسکی توجه کرد که چنین رقابتی منجر به توسعه ویژگی‌هایی شده که هدف آن مخالفت با نرم‌افزار مخرب رقیب می‌باشد، از پیاده‌سازی دیواره‌های آتش تا غیرفعال کردن مدیریت دستگاه از راه دور و پایان دادن به فرآیندهای مرتبط با نرم‌افزار مخرب رقیب.
کاسپرسکی از تولیدکنندگان خواسته است که امنیت سایبری برای دستگاه‌های مصرفی و صنعتی را به عنوان اولویت مورد توجه قرار دهند. “ما باور داریم که باید تغییر رمزهای عبور پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های IoT را اجباری کنند و به طور مداوم پچ‌ها برای رفع آسیب‌پذیری‌ها منتشر کنند”، گفت یاروسلاو شمیلو، یک متخصص امنیتی در کاسپرسکی. “گزارش کاسپرسکی تأکید دارد که نیاز به یک رویکرد مسئولانه در امنیت IoT وجود دارد که تولیدکنندگان را ملزم به بهبود امنیت محصول از زمان تولید کردن و محافظت فعال از کاربران می‌کند.” این شرکت تعدادی توصیه برای حفاظت از دستگاه‌های IoT صنعتی و مصرفی مطرح کرده است، از انجام بازبینی‌های منظم امنیتی سیستم‌های OT تا استفاده از مانیتورینگ ترافیک شبکه و تحلیل و شناسایی در شبکه‌های کنترل صنعتی (ICS) و به یاد داشتن محافظت از نقاط پایان صنعتی و همچنین نقاط پایان شرکتی.

برچسب
IOT
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
پنج ابزار و منابع رایگان برای توسعه‌دهندگان راه‌حل‌های

گاهی وقت‌ها، همه چیزی که در زندگی رایگان است، واقعاً مفید نیست. در حالی که همه ما یک معامله خوب را ارزیابی می‌کنیم، اوقاتی وجود...

شبنم جزایری
17 سپتامبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*