پنج ابزار و منابع رایگان برای توسعه‌دهندگان راه‌حل‌های اینترنت اشیا (IoT)

شبنم جزایری  

گاهی وقت‌ها، همه چیزی که در زندگی رایگان است، واقعاً مفید نیست. در حالی که همه ما یک معامله خوب را ارزیابی می‌کنیم، اوقاتی وجود دارد که باید برخی از چیزها را پرداخت کنید. با این حال، برخی از آیتم‌های رایگان واقعاً ارزشمند و ارزان قیمت هستند و ارزش بهره‌برداری دارند. و آیا می‌دانید چه کسانی می‌توانند از این آیتم‌های رایگان بهره‌برداری کنند؟ سازندگان راه‌حل‌های اینترنت اشیا.

سازندگان راه‌حل‌های اینترنت اشیا مسئولیت‌های متعددی دارند، از جمله ایجاد برنامه‌ها، پیکربندی قوانین و اقدامات، تعریف ادغام با سرویس‌های دیگر و سفارشی‌سازی بیشتر برنامه‌ها برای اپراتورها و توسعه‌دهندگان دستگاه. گاهی به عنوان توسعه‌دهندگان اینترنت اشیا یا IoT شناخته می‌شوند و این افراد ممکن است در حال کار بر روی راه‌حل‌هایی برای تولید، تجهیزات پزشکی، امنیت شبکه و دیگر حوزه‌ها باشند. خلقیات ممکن از سازندگان IoT بی‌پایان است.

مرحله ساخت یک راه‌حل عموماً هیجان‌انگیز است؛ با این حال، مشکلات بدون شک پیش آمده واقع می‌شوند. به عنوان مثال، یکی از چالش‌هایی که توسعه‌دهندگان راه‌حل‌های IoT با آن مواجه می‌شوند، عدم قابلیت دسترسی به ابزارهای گران‌قیمت است. این ممکن است به ویژه در مرحله برنامه‌ریزی یک پروژه، مانعی باشد. خوشبختانه، خبرهای عالی برای توسعه‌دهندگان راه‌حل‌های IoT داریم: ابزارها و منابع توسعه‌دهنده‌های IoT رایگان وجود دارند!

در ادامه، تجمیعی از منابع عالی برای شما برای در نظر گرفتن در هنگام توسعه برنامه‌های متصل به اینترنت اشیا آورده شده است:
– داشبوردهای IoT: ابزارهای جایگزین رایگان برای داشبوردهای IoT را در اینجا بررسی کنید. این ابزارها برای توسعه‌دهندگان بسیار حیاتی هستند زیرا امکان مشاهده و نظارت در زمان واقعی بر داده‌های تولید شده توسط دستگاه‌های IoT را فراهم می‌کنند. داشبوردها امکان شناسایی سریع روندها، عدم تطابق‌ها و مشکلات ممکن را برای اقدام سریع فراهم می‌کنند.
– پایگاه‌داده‌های IoT: پایگاه‌داده‌های سری زمانی از InfluxData را به صورت رایگان در طول دوره آزمایشی امتحان کنید. این پایگاه‌داده‌ها برای ذخیره و مدیریت حجم‌های بزرگ داده تولید شده توسط دستگاه‌های IoT ضروری هستند. بهینه‌سازی آنها برای مدیریت داده‌های با سری زمانی آنها را گزینه ایده‌آلی برای برنامه‌های IoT می‌کند. آزمایش آزاد ارائه شده توسط InfluxData فرصت ارزشمندی برای توسعه‌دهندگان است تا پایگاه‌داده را قبل از تعهد به یک طرح پرداختی ارزیابی کنند.
– نظارت بر سلامتی کد برنامه با Sentry: برای تیم‌های نرم‌افزاری، Sentry در نظارت بر سلامتی کد برنامه بسیار حیاتی است. از پیگیری خطا تا نظارت بر عملکرد، توسعه‌دهندگان برای درک بهتر، قابلیت‌های حل مشکل سریعتر و یادگیری مداوم در مورد برنامه‌های خود – از جلو تا عقب – بهره می‌برند. Sentry توسط بیش از ۳٫۵ میلیون توسعه‌دهنده و بیش از ۸۷،۰۰۰ سازمان به صورت جهانی اعتماد دارد، از جمله شرکت‌های معروفی مانند Disney، Peloton، Cloudflare، Eventbrite، Slack، Supercell و Rockstar Games.
– اجتماع Eclipse IoT: اجتماع Eclipse IoT یک منبع رایگان برای توسعه‌دهندگان IoT است. اعضای مهمان از هزینه‌های سالانه معاف هستند اما باید به توافق‌نامه مشارکت Eclipse IoT پایبند باشند. این اجتماع پروژه‌های منبع‌بازی ارائه می‌دهد که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آنها برای ساخت راه‌حل‌های IoT خود استفاده کنند. Eclipse IoT تمرکز خود را بر روی ارائه اجرایی‌های منبع‌باز از استانداردهای محبوب IoT، چارچوب‌ها و خدمات ضروری برای ساخت راه‌حل‌های IoT و ابزارهای ضروری برای توسعه‌دهندگان IoT دارد.
– گواهی دیجیتال رایگان برای پروژه IoT خود: در زمینه مدیریت دستگاه‌های IoT، امنیت بسیار مهم است. از طریق شراکت GlobalSign با Microsoft Azure IoT، می‌توانید یک گواهی دیجیتال رایگان برای پروژه IoT خود دریافت کنید. این گواهی امنیت را بهبود می‌بخشد بدون دردسر مدیریت گواهی. ثبت نام در دموی IoT Edge Enroll ارائه شده توسط GlobalSign به سادگی شامل تکمیل و ارسال یک فرم می‌شود.

در کل، چالش‌های ساخت راه‌حل‌های IoT ممکن است گیج‌کننده باشند، به ویژه زمانی که با هزینه‌های ابزارها و منابع مواجه می‌شوید. با افزایش بهره‌وری و کارآیی برنامه‌های IoT خود از منابع مشخص شده در این مقاله، توسعه‌دهندگان می‌توانند فرصت‌های خود را برای موفقیت در بازار رقابتی IoT افزایش دهند.

برچسب
IOT
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*