شرکت‌ها شتاب‌دهنده‌ی پیاده‌سازی اینترنت اشیاء (IoT) را برای حرکت به سوی تبدیل دیجیتالی ارتقا می‌بخشند.

شبنم جزایری  

شرکت‌ها شتاب‌دهنده‌ی پیاده‌سازی اینترنت اشیاء (IoT) را برای حرکت به سوی تبدیل دیجیتالی ارتقا می‌بخشند
در منظری همواره در حال تغییر تبدیل دیجیتالی، پیاده‌سازی‌های IoT به عنوان یک جزء کلیدی در استراتژی‌های شرکت‌ها ظاهر شده‌اند. پیاده‌سازی‌های IoT به کسب‌وکارها امکاناتی نظیر افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و دستیابی به اهداف پایداری زیست‌محیطی را ارائه می‌دهد. آخرین نظرسنجی Omdia در زمینه اینترنت اشیاء مؤسسات نشان می‌دهد که تعهد شرکت‌ها به راه‌حل‌های IoT در حال افزایش است و افزایش قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها و گسترش گسترده‌ی پیاده‌سازی‌ها دارد.
نتایج این نظرسنجی یک روند قوی را آشکار می‌کنند: تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها پیاده‌سازی راه‌حل‌های IoT را آغاز کرده‌اند یا در حال برخورداری از آنها هستند. ۹۵ درصد از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی می‌کنند که در دو سال پیاده‌سازی آن‌ها، از مزایای ملموس IoT خود شاهد خواهند بود.
“با اینکه برخی از گرانترین تکنولوژی‌ها تلاش‌های خود را در حوزه IoT کاهش داده‌اند، شرکت‌ها IoT را به خود می‌پذیرند و نتایج قابل توجهی را مشاهده می‌کنند”، گفت: جان کانالی، تحلیلگر اصلی IoT در Omdia و نویسنده گزارش.
“در واقع، شرکت‌ها بسیار پیش‌بینی‌گرا در به خوردگی تکنولوژی‌های جدید مانند ۵G، دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) و فناوری eSIM/iSIM هستند.”
با توجه به تجزیه و تحلیل جامع Omdia، اتصال از طریق Long-Term Evolution (LTE) یا اتصال ۴G همچنان محبوب است، اما آینده در بهبود اتصال ۵G سریع است، با بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌ها برنامه‌ریزی برای یکپارچگی آن.
علاوه بر این، مطالعه نشان می‌دهد که تقریباً ۹۰ درصد از شرکت‌ها از تکنولوژی eSIM/iSIM استفاده می‌کنند یا قصد دارند در دو سال آینده این فناوری را یکپارچه کنند. این فناوری قادر به تقویت شرکت‌ها در تلاش‌های مدیریت هزینه و زمینه‌سازی برای مذاکرات مفیدتر در مورد تعرفه‌های اتصال آینده است.
در میان افزایش پیاده‌سازی راه‌حل‌های IoT، نظرسنجی Omdia به اثرات مثبتی که از طریق تمام زنجیره ارزش IoT منتشر می‌شود، توجه می‌کند. با این حال، این افزایش رشد همچنین رقابت‌های شدیدی را به همراه دارد.
شرکت‌ها به دلیل ماهیت پیچیده‌ی پیاده‌سازی راه‌حل‌های IoT، به‌طور افزایشی به وندورها و شرکای تجاری وابسته هستند، که نیاز به مجموعه‌ای متنوع از مهارت‌ها برای موفقیت دارد. یک مانع مهم که اغلب توسط شرکت‌ها مورد اشاره قرار می‌گیرد، چالش یافتن و تصاحب منابع و تخصص‌های مورد نیاز داخلی است.

“نظرسنجی ما نشان می‌دهد که فرصت‌های بسیاری از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار، اتصالات، خدمات وجود دارد… با این حال، امنیت همچنان در صدر نگرانی‌های شرکت‌ها قرار دارد و وندورها نه تنها باید محصولات و خدمات امن ارائه دهند، بلکه باید قادر باشند به طور موثر در راه‌حل‌های گسترده‌تری ادغام شوند”،.

“وندورهایی که نمی‌توانند راه‌حل‌های امن ارائه دهند، خود را از این بازار رو به رشد محروم خواهند کرد.”

برچسب
IOT
منابع

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*