غول ارتباطات ماهواره‌ای Inmarsat محرک‌ها و چالش‌های استقرار اینترنت اشیا را توجیه می کند.

شبنم جزایری  

تحقیقات غول ارتباطات ماهواره‌ای Inmarsat علاوه بر مواردی که مانع استقرار موفقیت‌آمیز می‌شود، عواملی را که باعث پذیرش اینترنت اشیا می‌شوند، برجسته , ارائه می‌کند.
بیش از نیمی (۵۴٪) از پاسخ دهندگان گفتند که مقرون به صرفه بودن دلیل اصلی آنها برای پذیرش و استفاده از فناوری های اینترنت اشیا است. این امر با پایداری زیست محیطی و بینش بیشتر زنجیره تامین دنبال شد.
سازمان‌هایی که دارای استراتژی مناسب اینترنت اشیا هستند، بیشترین سود را از نظر محرک‌های پیشرو در بهبود کارایی هزینه و پایداری می‌برند.
بدون وجود یک استراتژی پایدار اینترنت اشیا، ۵۲ درصد پیش بینی کردند که سود سرمایه‌گذاری‌هایشان برآورده شده یا فراتر از انتظارات آنها از نظر اقتصادی و ۵۳ درصد برای پایداری زیست‌محیطی است.
مایک کارتر، رئیس Inmarsat Enterprise، گفت: «افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه اینترنت اشیا، علاوه بر مزایای زیست‌محیطی عظیم، تصویر واضحی از اینکه چرا بیشتر سازمان‌ها به دنبال اینترنت اشیا هستند، ارائه می‌دهد.»
از نظر موانع، فقدان مهارت های داخلی (۳۷٪) به عنوان مانع اصلی در استقرار جدید اینترنت اشیا ذکر شد. این مشکل به‌ویژه در سازمان‌هایی حاد است که استراتژی رسمی اینترنت اشیا در آن وجود ندارد، زیرا ۴۷ درصد از این گروه به دلیل کمبود مهارت‌ها، پس از استقرار به مقاومت ادامه می‌دهند. این میزان در سازمان هایی با استراتژی رسمی اینترنت اشیا بیش از نیمی کاهش می یابد و به ۲۱ درصد می رسد. مانع اصلی بعدی فقدان اتصال و ارتباط امن و قابل اعتماد (۲۴٪) بود.

«سازمان‌ها برای بهره‌مندی از مزایای بهینه از استقرار اینترنت اشیا، باید اطمینان حاصل کنند که همه مهارت‌ها و الزامات اتصال مناسب را در اختیار دارند. این تحقیق نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که برای اجرای استراتژی‌های اتصال مناسب تلاش می‌کنند، از همتایان خود عقب مانده‌اند، و آن‌هایی که استراتژی رسمی اینترنت اشیا دارند، در موقعیت بهتری قرار دارند تا از مزایای عملیات بهینه‌تر و پایدارتر بهره ببرند.»
ما می‌توانیم ببینیم که بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل اتصال نامطمئن، ناامن یا ضعیف، هنوز برای استقرار پروژه‌های اینترنت اشیا تلاش می‌کنند. اینجاست که اتصال اینترنت اشیا ماهواره ای می تواند نقش کلیدی ایفا کند. برخی از با ارزش‌ترین داده‌ها اغلب از سخت‌ترین مکان‌ها می‌آیند، بنابراین سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل مؤثر آن داده‌ها برای استراتژی‌های موفقیت آمیز اینترنت اشیا بسیار مهم است.
سازمان‌هایی که با مشکلات اتصال دست و پنجه نرم نمی‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی، موفقیت بیشتری از راه‌اندازی اینترنت اشیا پیدا می‌کنند. با این حال، ۲۵ درصد انها گزارش می دهند که پس از استقرار از فقدان اتصال ثابت و قابل اعتماد رنج می برند.
«Inmarsat ELERA، شبکه باند باریک پیشرو در صنعت، به‌طور ایده‌آل برای دنیای به سرعت در حال تحول اینترنت اشیا مناسب است. کارتر توضیح می‌دهد که میلیاردها دستگاهی که هر ساله متصل می‌شوند، از دسترسی جهانی، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، و سریع‌ترین سرعت‌ها، همراه با کوچک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین پایانه‌های کلاس خود بهره می‌برند.
ELERA الهام‌بخش امکانات جدید است و سازمان‌ها را از همه بخش‌ها قادر می‌سازد تا به اینترنت اشیا در هر کجا دسترسی داشته باشند. این یک کاتالیزور برای موج بعدی فناوری‌های در حال تغییر جهان خواهد بود، بنابراین سازمان‌هایی که به دنبال سرعت بخشیدن به استقرار اینترنت اشیا هستند، برای رفع نیازهای اتصال اینترنت اشیا خود به اینمارست و اکوسیستم شریک جهانی – گسترده‌ترین ارائه‌دهنده ماهواره – نگاهی ندارند.

برچسب
IOT

انتقال تمرکز اپراتورهای مجازی شبکه‌های موبایل اینترنت اشیاء

بازار اپراتورهای مجازی شبکه های موبایل اینترنت اشیاء (IoT MVNO) به یک تغییر استراتژیک دچار شده است که با چالش‌های رشد درآمد از خدمات اتصال...

شبنم جزایری
18 نوامبر 2023
کاسپرسکی نوری به “تاریک‌ترین مناطق اینترنت” برای خدمات

شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی هشدار داده است که حملات DDoS (از نوع توزیعی و انکار سرویس) از طریق بات‌نت‌های IoT (اینترنت اشیا) توسط هکرها تقاضا...

شبنم جزایری
24 اکتبر 2023

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*