فورد به دنبال استفاده از لباس کار مجهز به ردیاب حرکتی است

محسن هوشمند  
motion tracking

کارگران کارخانه مونتاژ فورد در والنسیا کشور اسپانیا از لباس های مخصوصی که با تکنلوژی های تشخیص حرکت بدن مجهز شده اند استفاده میکنند. مدل آزمایش این سیستم توسط فورد و موسسه بیومکانیا والنسیا بر روی ۷۰ کارگر در ۲۱ محیط کاری پیاده سازی شده است.

این تکنولوژی دقیقا مانند تکنولوژی تشخیص حرکت ورزشکاران است که نحوه دویدن و چرخیدن آنها را ظبط میکند، و مربیان و توسعه دهندگان بازی های ویدویی از اطلاعات آن برای استفاده از پتانسیل های ورزشکاران در دنیای واقعی و یا صفحه های نمایش استفاده میکنند. فورد از این تکنولوژی برای طراحی محیط کار با استرس کمتر و بهبود چرخه تولیدش استفاده میکند.

motion suit

مهندسان فورد از یک لباس که برای کنترل رباتها با استفاده از حرکات انسان که در یک نمایشگاه تجاری به نمایش گذاشته شده بود الهام گرفتند و آن را در کارخانه مونتاژ والنسیا استفاده کردند.

لباس جذب مجهز به سنسور حرکتی

این لباس مجهز به ۱۵ سنسور نوری تشخیص حرکت است که به یک واحد تشخیص بیسیم متصل شده اند. سیستم نحوه حرکت کارگران را با برجسته کردن حرکت سر، گردن، شانه ها و دیگر اندام ها تشخیص میدهد. این حرکات با استفاده از ۴ دوربین تشخیص حرکت (مانند دوربین هایی که در کنسول های بازی استفاده میشوند) که در اطراف کارگر نصب شده اند و یک مدل سه بعدی از اسکلت بندی وی را تولید می کنند، کار میکند.

تعدادی ارگونومیست خبره با استفاده از این مدل ها برای تشریح حالت درست بدن به کارگران استفاده می کنند. اطلاعات استخراج شده از سیستم مانند قد و یا طول دست کارگر نیز برای بهبود طراحی محیط کار متناسب با کارگر استفاده می کنند.

خاویر گیزبرت مدیر بخش تولید در کارخانه مونتاژ فورد در این زمینه بیان کرد:

اثبات شده است که در فیلدهای مختلف ورزشی، اصلاحات کوچک در نحوه حرکت باعث مزایای زیاد می شود. در مورد کارگران ما نیز تغییرات ایجاد شده در محیط کار با استفاده از این نکنلوژی باعث شده که حتی در یک روز کاری طولانی کارگران احساس راحتی کنند.

در حال حاضر فورد در نظر دارد از این تکنلوژی در دیگر واحدهای کارخانه اش در اروپا از این لباس ها استفاده کند.


آمازون با ارائه AWS IoT FleetWise مدیریت ناوبری را آسان می کند

آمازون AWS IoT FleetWise را در کنفرانس re:Invent خود معرفی کرد، سرویسی که هدف آن ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن مدیریت ناوگان است. مایک تزامالوکاس، GM IoT Automotive، AWS توضیح می‌دهد:

شبنم جزایری
16 ژانویه 2022
سامسونگ موبایل های قدیمی گلکسی را به دستگاه های اینترنت اشیا تبدیل می کند.

سامسونگ از گسترش برنامه استفاده مجدد از گوشی های قدیمی گلکسی موسوم به Galaxy Upcycling خبر داد که امکان تبدیل آنها به لوازم اینترنت اشیا را فراهم می کند. سامسونگ

شبنم جزایری
25 ژانویه 2021

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*