منظور از نرم افزار اینترنت اشیاء مبتنی بر ابر برای آینده امنیت چیست؟

شبنم جزایری  

۷۲ درصد از رهبران امنیت اطلاعات اظهار می کنند که محاسبات ابری اولویت اصلی در تحول دیجیتال است. نرم افزار اینترنت اشیا مبتنی بر ابر ماهیت امنیت دیجیتال و فیزیکی را تغییر می دهد و به هر دو عنصر امنیتی اجازه می دهد ادغام شده و برای استفاده بهتر از داده ها استفاده شود.
بنابراین، نرم افزار اینترنت اشیا مبتنی بر ابر برای آینده امنیت چه معنایی دارد؟ برای آشنایی با روش هایی که نرم افزار مبتنی بر ابر به بهبود کارایی و راحتی در حوزه امنیت کمک می کند، به خواندن ادامه دهید. این راهنما نحوه ترکیب عناصر امنیتی دیجیتال و فیزیکی را برای واکنش بهتر به حوادث امنیتی پوشش می دهد.
پیامدهای نرم افزار اینترنت اشیا مبتنی بر ابر
بیایید در مورد روش‌های استفاده از نرم‌افزار اینترنت اشیاء مبتنی بر ابر در تنظیمات تجاری و برخی از مزایای راه‌حل‌های مبتنی بر ابر برای حوزه امنیت صحبت کنیم. در مرکز این پیشرفت، فناوری IoT تغییرات را در بسیاری از بخش‌ها در مقیاس جهانی تسهیل می‌کند و عملیات روزانه را برای بسیاری از مشاغل متحول می‌کند.
ادغام راه حل های مبتنی بر ابر برای اهرم داده ها
داده ها کلید موفقیت تقریباً در هر صنعتی هستند و امنیت نیز تفاوتی ندارد. می‌توانید راه‌حل‌های مبتنی بر ابر را برای قرار دادن همه اطلاعات در یک رابط ادغام کنید تا تصویر واضح‌تری از آنچه در کسب‌وکارتان اتفاق می‌افتد به دست آورید. به عنوان مثال، ادغام سیستم های کنترل دسترسی مبتنی بر ابر با تغذیه دوربین امنیتی امکان تأیید هویت بصری را در زمان واقعی فراهم می کند.
همچنین می‌توانید راه‌حل‌های مبتنی بر ابر را با نرم‌افزارهای تحلیلی و تقویت‌شده هوش مصنوعی ادغام کنید که به کارکنان امنیتی اجازه می‌دهد تا تهدیدات امنیتی بالقوه را به طور مؤثرتری شناسایی کنند. به عنوان مثال، Ava Aware داده‌ها را از گزارش‌های دسترسی و فید دوربین‌های امنیتی جمع‌آوری می‌کند و از تجزیه و تحلیل برای ایجاد محرک‌هایی در هنگام شناسایی فعالیت غیرعادی استفاده می‌کند. این محرک‌ها به‌جای استفاده از داده‌ها به‌عنوان مدرک پس از وقوع جرم، به‌طور فعال برای به حداقل رساندن تهدیدها و فعالیت‌های مجرمانه کار می‌کنند.
استفاده از فناوری اینترنت اشیا مبتنی بر ابر نیز پاسخ‌های سریع را ممکن می‌سازد و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد. از آنجایی که کارکنان امنیتی طیف گسترده‌ای از مسئولیت‌ها را بر عهده دارند، نمی‌توانند به طور مداوم بر خوراک دوربین فیلم‌برداری و گزارش‌های دسترسی نظارت کنند. فناوری تلفن همراه با اجازه دادن به کارکنان امنیتی برای دریافت به‌روزرسانی‌ها از هر مکان، در محل یا از راه دور، به ایجاد یک استراتژی امنیتی بهتر کمک می‌کند. Openpath، ارائه‌دهنده کنترل دسترسی Motorola Solutions، از هشدارهای زنده ارسال شده به کارکنان امنیتی از طریق دستگاه تلفن همراهشان با قابلیت ادغام با ویدیوی زنده و ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد سیستم امنیتی و سرعت پاسخ‌دهی به حوادث امنیتی استفاده می‌کند.
قدرت ترکیب امنیت فیزیکی و سایبری
راه دیگری که می‌توان سیستم‌های امنیتی مبتنی بر اینترنت اشیا و ابر را بهینه کرد، ترکیب امنیت دیجیتال و فیزیکی است که به عنوان همگرایی امنیتی نیز شناخته می‌شود. نرم افزار امنیت سایبری برای محافظت از یک سیستم امنیتی فیزیکی مبتنی بر ابر در برابر آسیب پذیری ها و نقض های آنلاین ضروری است. به طور مشابه، اقدامات امنیتی فیزیکی به محافظت از داده ها و اطلاعات محرمانه از افتادن به دست افراد نادرست کمک می کند. همگرا شدن تیم‌های امنیت فیزیکی و سایبری منجر به یک استراتژی جامع‌تر و مشارکتی می‌شود. هر چه تمام عناصر امنیتی فیزیکی و دیجیتالی یک سیستم تجاری یکپارچه تر باشد، سازمان محافظت شده و آینده نگرتر خواهد بود.
به روز رسانی خودکار نرم افزار
محافظت از فناوری شما در آینده مستلزم به روز نگه داشتن نسخه های فعلی فناوری است که در استراتژی امنیتی خود استفاده می کنید. به روز نگه داشتن تمام نرم افزارها برای اطمینان از اینکه هیچ آسیب پذیری در سیستم مبتنی بر ابر شما نمی تواند سازمان شما را در برابر تهدیدات امنیت سایبری باز نگه دارد، ضروری است. به طور سنتی، سیستم‌های امنیتی داخلی هر بار که ارتقای جدیدی وجود دارد، باید به‌صورت دستی توسط یک متخصص خبره به‌روزرسانی شوند. با نرم‌افزار مبتنی بر ابر، به‌روزرسانی‌ها می‌توانند خودکار شوند و از راه دور انجام شوند، به این معنی که برای به‌روز نگه‌داشتن نرم‌افزار شما به حداقل تلاش نیاز دارد.
قابلیت های از راه دور
در محیط کاری به‌طور فزاینده‌ای انعطاف‌پذیر و متصل امروزی، نرم‌افزار امنیتی اینترنت اشیا مبتنی بر ابر به کارمندان اجازه می‌دهد تا ابزارهای امنیتی را با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود از راه دور کار کنند. به عنوان مثال، اگر ساختمان شما از یک سیستم اینترکام تصویری برای دسترسی ترکیبی و مدیریت بازدیدکنندگان استفاده می‌کند، کارکنان امنیتی شما می‌توانند هویت بازدیدکنندگان را با یک تماس ویدیویی آسان با تلفن هوشمندشان تأیید کنند. به علاوه، برنامه تلفن همراه دارای یک گزینه باز کردن قفل از راه دور راحت است تا به مهمانان پس از شناسایی خود اجازه ورود بدهد. این تضمین می کند که هیچ گونه حادثه امنیتی به دلیل اعتبارنامه دسترسی نامناسب رخ نمی دهد.
تأیید هویت بازدید کننده و کاربر از راه دور به بازدیدکنندگان اجازه می دهد بدون انتظار طولانی وارد ساختمان شوند. ممکن است مدتی طول بکشد تا کارکنان امنیتی به ورودی ساختمان برسند تا هویت بازدیدکننده را شخصاً تأیید کنند و درب ساختمان را باز کنند، بنابراین قابلیت‌های راه دور فناوری‌های اینترنت اشیا مبتنی بر ابر امکان ورود سریع‌تر به ساختمان را فراهم می‌کند.
از آنجایی که اعتبار دسترسی نامناسب یکی از نگرانی‌های اصلی مرتبط با کنترل دسترسی است، داشتن فید ویدیوی یکپارچه و اطلاعات دسترسی در یک رابط می‌تواند به کاهش این نگرانی‌ها کمک کند. با داشبورد دسترسی کاملاً از راه دور، سیستم‌های مبتنی بر ابر مانند Openpath به کارکنان امنیتی این امکان را می‌دهند که ابزار سریع‌تری برای تأیید هویت و اطمینان از تعلق اعتبار دسترسی به کاربران مجازشان داشته باشند.
خلاصه
اگر راه‌حل‌های اینترنت اشیا مبتنی بر ابر را در استراتژی امنیتی خود به کار می‌گیرید، این فرصت وجود دارد که یک سیستم امنیتی مقاوم در برابر آینده ایجاد شود. امنیت سایبری زمانی که کسب‌وکارها از فناوری‌های IoT استفاده می‌کنند، نگرانی مهمی است، اما با ادغام امنیت فیزیکی و دیجیتالی، می‌توانید اطمینان حاصل کرد که سیستم مبتنی بر ابر به خوبی از آسیب‌پذیری‌ها محافظت شود. ادغام مفاهیم امنیت فیزیکی و دیجیتالی به تیم های امنیتی و فناوری اطلاعات کمک می کند تا با تغییر چشم انداز امنیتی مقابله کنند.

برچسب
IOT
منابع

کسپرسکی: حملات به دستگاه های اینترنت اشیا در

تحقیقات متخصصان امنیت سایبری در کسپرسکی نشان داده است که حملات مربوط به دستگاه های اینترنت اشیاء طی یک سال گذشته دو برابر شده است....

شبنم جزایری
13 سپتامبر 2021
ICS
حمله امنیتی ICS کنترل از راه دور ساختمان

از آنجا که حملات امنیتی ICS از طریق اینترنت قابل بهره‌برداری است یک هکر اساساً می‌تواند چنین سوءاستفاده‌ای را در هر کجا که بخواهد انجام...

شبنم جزایری
28 اکتبر 2019

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*